Mitől lesznek látogatók a weboldaladon?

Olvasási idő 4 perc
Rsz Istock 537448316 Opt 9

A weboldal fontossága ma már szinte közhely, na de mit sem ér egy weboldal látogatók nélkül. Lássuk, mit tehetünk azért, hogy vásárlóink fel is keressék a weboldalunkat?

Az interneten jelen lenni napjainkban nagyon fontos, ez manapság szinte már közhelynek számít. Ha saját céges weboldal mellett döntünk, az már fél sikernek számít, azonban egy profin összeállított weboldal sem ér sokat, ha nem gondoskodunk arról, hogy potenciális vásárlóink fel is keressék azt. Na de milyen szempontok azok, amelyekre mindenképp érdemes figyelmet fordítanunk, ha folyamatosan szeretnénk látogatókat a weboldalunkon?

Miért legyünk fent a neten? 

Bár első ránézésre úgy tűnhet, hogy bizonyos vállalkozások számára az interneten való jelenlét elengedhetetlen, míg mások számára nem – hiszen sokan fizikai üzlet megléte nélkül csak az interneten értékesítenek (gondoljunk csak a sok kisebb-nagyobb elektronikai webshopokra), arról ne feledkezzünk meg, hogy az internetes jelenlét más vállalkozások számára is csak előnyös lehet. Miért?

  • Mert a potenciális vásárók nagy része szintén itt található meg.
    Hazánkban a felnőtt lakosságnak már 80%-a megfordul az interneten, lassan már szinte teljesen első számú információforrást jelenti számunkra a világháló.
  • Mert ha valamire szükségünk van, az interneten keresgélünk. 
    Manapság már nem csak az ismerőseinket kérdezzük meg arról, hogy hol érdemes megvásárolni valamit, hanem körülnézünk az interneten is, hogy jobban megismerjük a kínálatot, összehasonlítsuk az árakat és szolgáltatásokat. De ha csak egy közelben lévő éttermet keresünk, akkor is az interneten nézünk utána, merre induljunk. 
  • Mert általa növelhetjük ismertségünket.
    Foglalkozzon a cégünk akár az internettől oly messze álló szolgáltatásokkal, mint a hajvágás vagy a ruhatisztítás, a céges weboldallal sokkal szélesebb körben tehetjük ismertté vállalkozásunkat, mintha kizárólag hagyományos hirdetésekbe fektetnénk, vagy netán egyáltalán nem áldoznánk kommunikációra.

A céges weboldal tehát nem csak arra ad kítűnő lehetőséget, hogy részletesen elmeséljük, hogy miben jó a vállalkozásunk, miben más, mint a hasonló szolgáltatásokat vagy termékeket kínáló versenytársak, de akár másodlagos értékesítő csatornaként is abszolút helyt tud állni, hiszen egy webshop a fizikai üzlet remek kiegészítője lehet. Egy jól működő online foglalási rendszer időt és pénzt takarít meg vállalkozásunk számára, és a vásárlóinkról is többet tudhatunk meg online térben. 

A céges weboldal önmagában azonban mit sem ér, oda kell vezetnünk a potenciális vásárlóinkat. Meg kell találnunk a kapukat, amelyek a vásárlókat összekötik a weboldalunkkal.

Kössük össze weblapunkat a vásárlókkal!

A vásárlók weboldalra terelése nem olyan ördöngősség, mint amilyennek elsőre hangzik, és nem is feltétlen igényel nagy befektetést – alapos átgondolást azonban annál inkább. Lássuk, mit érdemes végiggondolni, ha szeretnénk weblapunkra folyamatosan forgalmat terelni.

  • Mikor, milyen helyzetekben lehet releváns a vásárlóknak az, amit kínálunk?
    Weboldalunk nem lesz első pillanattól megkerülhetetlen a látogatók számára, bármennyire is büszkék vagyunk rá, az emberek továbbra is kedvenc híroldalukkal kezdik és fejezik be a napot. Ezért gondoljuk át, hogy amit kínálunk, hogyan illeszkedik a vásárlók napjaiba? Fogorvosi rendelőnk nyilvánvalóan vészhelyzetben kerülhet a képbe, amikor is fájó foggal az internetes keresőt fürkésszük, hogy hol van a közelünkben és milyen áron ellátás. Ha pékségünk van, arra kevesebb eséllyel keresnek a vásárlók, kivéve persze, ha mondjuk valamilyen speciális étrendet is kiszolgálunk, alapvetően azonban ebben az esetben a weblap abban segít, hogy szélesebb körben megismerjék a kínálatunkat. Ha gyerekjátékokat árulunk, megint más a helyzet, hiszen eladhatjuk azokat az interneten keresztül is, azonban arra is fel kell hívni a figyelmet, hogy ezek a játékok léteznek.
  • Jelen vagyunk-e a keresőben?
    Ezt nagyon könnyen ellenőrizhetjük: keressünk rá cégünk által kínált termékekre, szolgáltatásokra, és nézzük meg, hogy weblapunk szerepel-e a találati lista első oldalán. Ha nem, akkor itt az ideje tenni érte, hogy ide kerüljünk. Ezt elérhetjük fizetett keresőhirdetésekkel is, azonban hosszú távon jóval költséghatékonyabb, ha a weboldalunkat keresőoptimalizáljuk, amelyben szakemberek tudnak segítségünkre lenni.
  • Hivatkozzunk rá!
    Van Facebook oldalunk, esetleg Instagram vagy Youtube csatornánk? Hivatkozzunk a weboldalunkra, posztoljunk tartalmat onnan, amikor csak tehetjük, ezáltal növeljük a weboldalunk láthatóságát. A vállalkozásunk fizikai csatornáin, névjegykártyán, szórólapokon, blokkon, üzlettérben se felejtsük el megemlíteni weboldalunk címet.
  • Hirdessünk!
    Érdemes lehet egy kisebb összeget online hirdetésekbe fektetni, amelyek költséghatékonyan terelnek látogatókat az oldalra. A hirdetéseket kössük össze akciókkal, így még hatékonyabb lesz a terelés.

Összefoglalva: weboldalunkat mindig egy ökoszisztéma részeként kezeljük, tegyünk próbát a forgalomterelés különböző eszközeivel, használjuk őket akár párhuzamosan, és folyamatosan figyeljük, melyik csatorna a legeredményesebb számunkra.

Kíváncsi vagy, hogyan tudod a weboldalad forgalmát felpörgetni? Olvasd el tippjeinket következő cikkünkben! Kattints! Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!