Így terelj több vásárlót a webshopodba

Istock 663106086 1080

Elkészültél a webshopoddal, és izgatottan várod, hogy megérkezzen az első megrendelés. De az csak várat magára. Mi lehet a baj?

A legtöbb esetben az induló webshopra jellemző alacsony forgalom az ok. Azaz nincs elég látogatód a weboldaladon. Elég széles skálán mozog, hogy hány látogatóból lesz végül egy vásárló, de ökölszabályként leírható, hogy egy vásárláshoz naponta nagyságrendileg 30-100 látogatás kell egy weboldalon.

Hogyan tudom meg, hányan járnak a weboldalamon?

Google Analytics: a Google látogatási statisztikákat gyűjtő szolgáltatása. A webfejlesztőd könnyen beépíti, ingyenes, nagyon profi és egyszerűen áttekinthető. És nemcsak azt árulja el, hány látogatód volt, de hihetetlenül sok mindent megmond arról is, kik ők, honnan jöttek, mit csináltak az oldaladon. Szánj időt az Analytics megismerésére, mert enélkül nem tudod növelni a forgalmat!

Hogy tereljek több látogatót a weboldalamra?

Alapok, amelyek nem kerülnek pénzbe

Mindenütt legyen kiírva a weboldalad címe. Tényleg mindenütt! A boltod kirakatában, a névjegyeden, a csomagolásodon, a kocsid hátulján, az összes formaruhán, a blokkok végén, a számláidon, az összes e-mail-aláírásodban, termékmintákon.

Ha van Facebook-oldalad, akkor rendszeresen tegyél ki néhány terméket a weboldaladról, amelyre aztán kattintani lehet. Ha van blog az oldaladon, akkor blogposztot is linkelj, ez sokszor kedvezőbb reakciókat eredményez, mint a direkt termékmegjelenítés.

Frissítsd az oldalad! Ha egy látogató visszatér hozzád, ne mindig ugyanazzal fogadd, figyelj rá, hogy rendszeresen legyen új akció, új termékek vagy bármilyen új tartalom az oldalon. Soha ne maradjon fókuszban lejárt akciós ajánlat vagy kifutott termék!

SEO, azaz keresőoptimalizálás

Ez azt jelenti, hogy a weboldalad látható és nem látható (rejtett) tartalmát úgy alakítod ki, hogy abból a keresőmotorok (tipikusan a Google) tudják, hogy mivel foglalkozol, tehát a keresési találatok között előrébb hoz majd téged. Ha rendesen utánaolvasol a témának, akkor egyedül is sokat tudsz javítani rajta, de a webfejlesztőd is biztosan ért hozzá valamennyire. Ha igazán komolyan gondolod a SEO-t, fordulj szakemberhez, a keresőoptimalizálás ma már külön szakma – nem véletlenül. Ne feledd, a SEO ugyan egyszeri beruházás, de mivel a keresőmotorok folyamatosan változnak, és a konkurencia is egyre kifinomultabb megoldásokat alkalmazhat veled szemben, így időről időre (évente) érdemes felülvizsgálni, hogy a megoldásaid még megfelelőek-e ahhoz, hogy a találati listák élére kerülj.

Google AdWords

Google AdWords az, ami akkor jelenik meg, ha a Google-ben rákeresel mondjuk a „műanyag ablak Budapest” kulcsszavakra, és az első három helyen céges hirdetéseket látsz. Ezek a cégek fizetnek ezekért a hirdetésekért, de te is csinálhatsz magadnak ilyeneket. Erről később részletesen szó lesz, mert maga a téma elképesztő mélységekbe vezethet.

Az AdWordsnek van egy nagyon hasznos szolgáltatása, amelyet szintén ajánlott bevetni. A rendszer képes releváns hirdetéseket kiszolgálni azoknak a látogatóidnak, akik egyszer már jártak az oldaladon (ezt hívják re-marketingnek). Ez nagyon hasznos eszköz ahhoz, hogy később visszacsábítsd a látogatóidat.

A Google-hirdetés pénzbe kerül – ha szakemberre bízod (érdemes), akkor pedig valamivel többe. Persze járhatod a saját utadat is, de készülj rá, hogy sok időt kell beleölnöd, és valószínűleg nem is takarítasz meg sokat. A hirdetéseket folyamatosan optimalizálni kell, a licitalapú árazás részleteit sem könnyű megtanulni. Ám ha valaki jól csinálja, hatékony eszközt kap a kezébe, amelynek jól kontrollálható a költsége is.

Hírlevelek

A hírlevél hatékony eszköz arra, hogy a látogatókat visszahozzuk az oldalunkra. Egyetlen szépséghibája, hogy a működéséhez az ügyfeleknek fel kell iratkozniuk a „szolgáltatásra”. Ezt ösztönözheted különböző ajándékokkal (jellemzően ajándékkupont szoktak felajánlani ilyen esetben) vagy speciális promóciókkal.

A hírlevelek összeállítása külön tudomány, de összességében minél relevánsabb információk és ajánlatok szerepelnek az e-mailben, annál jobb. A hírlevelek szerkesztéséhez és kiküldéséhez a legegyszerűbb megoldásoktól az egészen precíz célzásra és pontos analitikára képes rendszerekig számtalan platform áll rendelkezésedre. Utóbbiak kezelése nem egyszerű, és nem is olcsók, de ha jól használod őket, többszörösen megtérülhet a befektetett idő és pénz.

Pár nem hagyományos ötlet:

  • Osztogass kuponokat a vásárlóidnak, amelyeket online válthatnak be! Garantáltan el fognak látogatni az oldaladra. Vagy – még jobb – továbbadják egy ismerősüknek. Írd is rá: ÁTRUHÁZHATÓ!
  • Szervezz olyan nyereményjátékot, amelyben az oldaladra el kell látogatni, esetleg regisztrálni kell!
  • Adj kedvezményt azoknak, akik feliratkoznak a hírleveledre!
  • Küldj ki érdekes cikkeket hírlevélben az üzleted témájában!
  • Írj blogot!
  • Legyen Instagramod, Viber-csatornád, vagy posztolj rendszeresen LinkedInen, ha ez releváns a célközönségednek!

Hagyományosabb PR és hirdetés: pénzbe kerül

„Szaknévsor” jellegű kiadványok: ahol egyes szakemberek hirdetik magukat. Hirdetés, pénzbe kerül, de hagyományos szakmák esetén működhet.

Próbálj meg helyi vagy szaklapok valamelyik összeállításába bekerülni. Ha van ismerősöd helyi újságnál, rádiónál, akkor vesd föl, hogy szakértő lehetnél valamely témában, persze mutassanak be úgy, hogy szerepeljen benne a céged neve is, hiszen ott dolgozol.

Nagyon fontos: mindig sokkal olcsóbb valakit visszacsábítani a weboldaladra, mint először elérni, hogy odamenjen. Ezért figyelj arra, hogy aki egyszer ott járt, azt megpróbáld visszacsalogatni!

  • Van olyan szolgáltatás, amely akkor dob fel felugró ablakot, amikor épp kilépni készül az ügyfél.
  • Ajánlj fel kupont hírlevél-feliratkozásért cserébe!
  • Ajánlj hasznos leírást e-mail-címért cserébe! Például ígérd meg, hogy e-mailben elküldöd a „Mire figyelj, mielőtt kiválasztod álmaid babzsákfoteljét?” vagy a „Négy rendkívül kellemetlen stílushiba esküvőkön  – segítek neked elkerülni őket“ című cikkeket. Máris meglesz az érdeklődők elérhetősége.

Továbbá ne feledd, hogy az emberek nem azonnal vásárolnak egy weboldalon. Néha háromszor-négyszer is visszanéznek, mire rászánják magukat. Ezért nagyon fontos, hogy ne egyszer terelj be valakit a webshopodba, törekedj arra, hogy a vevőid rendszeresen visszatérjenek hozzád!Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Termékajánló

  • G Suite
    G Suite
    Egy csomagban minden, ami a professzionális munkavégzéshez szükséges
    Megnézem

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Termékajánló

  • G Suite
    G Suite
    Egy csomagban minden, ami a professzionális munkavégzéshez szükséges
    Megnézem