Hirdetési lehetőségek a Facebookon

Fb 3

Mire kell odafigyelned, amikor Facebookon hirdetsz? Milyen lehetőségeid vannak? Segítünk eligazodni!

Egymilliárd ügyfél zsebe

Ami nincs a Facebookon, az nem is létezik. Ha van egy kisvállalkozásunk, és netalántán nem vagyunk fent Facebookon, attól még persze létezünk azok számára, akik húsz éve partnereink, látják az üzletet azok, akik elbicikliznek előtte, és Etelka néni is kikereshet minket a telefonkönyvből. De kábé ennyi. Ha nem hirdetünk rendszeresen, a többinek, a világ nagy részének, a potenciális új ügyfél számára nem is létezünk.

Virtuális piac

Pedig az új ügyfél zsebében pénz van, ami ránk vár. Sokan gondolkodnak ott naponta elég sokat, hogy hova költsék. Kell járólap, horgászbot, csapszerelés, pizza, biciklipumpa, terítő, falióra, fuvar, meg egy csomó dolog, vagyis pont az, amit mi kínálunk. És ha tudnának rólunk, boldogan adnák nekünk a pénzüket.

Jó, persze, hirdethetünk máshol, megjelenünk néha a helyi ingyenes lapban, meg tavaly is költöttünk sokat azokra a színes szórólapokra, ketten mondták is, hogy ott hallottak rólunk. Meg jó reklám a szájhagyomány is, büszkék vagyunk, ha dicsérnek minket. De ez kevés, és egyre kevesebb lesz. A Facebookon a jó hírünk sokkal gyorsabban terjed. Feltéve, hogy fent vagyunk és csinálunk is valamit.

A szórólapot már jobb, ha elfelejtjük

Mert a kedves ügyfél, már nem is olvassa el a szórólapokat, prospektusokat. Idegesíti, ha bedobják a postaládába, így azzal a lendülettel megy a kukába. A szaknévsor ma már történelem. Ha valami kell az ügyfélnek, az interneten keres, és ezért már a laptopot sem nyitja fel, csak előveszi a mobilját. Beírja, hogy tetőfedés, kárpitozás, különleges sajtok, költöztetés, horgászat vagy akármi. Ami érdekli.

És ha kiad neki egy honlapot, megnézi, és esetleg felhív minket, de nem sok bizalommal. Ha talál egy Facebook oldalt, az más. Azt ismeri, ott otthon van, azzal kezdi a napot a kávé mellett. Az sem érdekli, ha úgy jön neki szembe a postunk, hogy látszik, hogy mi szponzoráltuk. Na de hogyan toljunk egy céges oldalt vagy postot?

Heti két-három bejegyzés elég?

Szóval a rendes ember fenn van, van névjegye, Google és Facebook fiókja, bankkkártyája, PayPal-fiókja. Ennyi. A Facebook-on meglepően gyorsan lehetünk láthatók. Csak ne legyünk unalmasak!

  • Nem csak azt közöljük, hol lehet minket felhívni, hanem azt is, hogy mi a küldetésünk, min dolgoztunk épp tegnap. Betehetünk egy képet a közös céges bográcsozásról, hogy lássák, tényleg csapat vagyunk. Vagy egy cikket arról, hogy csinálják a mi munkánkat távoli országokban. Talán a legjobb, ha megmutatjuk, hogy éppen megoldottunk valami problémát és ezzel segítettünk másnak, vagy csak örömet szereztünk neki.
  • Még egy kis viccelődés is belefér, azért megy az ember a Facebookra. Közösséget építhetünk, mert ha jók vagyunk, akkor lájkolják, megosztják, kommentelik. Nem kell agyonnyomni őket, elég hetente 2-3 új poszt, amiben röviden közlünk valamit.  Ha több újdonság van, akár naponta is kitehetünk valamit. Nem ez a lényeg. De legyen vonzó, informatív és hasznos.
  • A legjobb postokat megszponzorálhatjuk, hogy a Facebook több embernél jelenítse meg. Beállíthatjuk a célcsoportot, a hirdetés hosszát, szinte mindent.  Szervezünk egy eseményt? Létrehozzuk a Facebook-bejegyzését és azt hirdetjük. Közvéleményt kutatunk? Vagy csak poénból csinálunk szavazást? Azt is hirdethetjük!

Mire elég 20 dollár?

Közösséget verbuválni nem is olyan nehéz. A jó és emberi posztok mellett egy kis reklám sem árt. Minél több rajongója van a Facebook-oldalunknak, az annál jobban működik reklámként. Az oldalt ezért külön is hirdethetjük, ha jól állítottuk be a célcsoportot.

Az a szerencse, hogy a Facebookon ez pofonegyszerű: egy felcsapott laptopon reggeli közben indíthatunk egy kis kampányt. És nem is drága, igaz, csak kicsiben, de már 20 dollárral beszállhatunk, érdemes kipróbálni. 50-100 dollárokért már nagyobb csomagokat is kaphatunk, amiben gyűjtik nekünk a felhasználókat.

Ezek amúgy annyira kicsi összegek, hogy ha a könyvelőt kímélnénk, akár zsebből is kifizethetjük, de akinek van közösségi adószáma, az csinálhatja céges kártyával is. Uniós adószám meg azért majd’ mindenkinek van, ha meg nincs, a könyvelő azonnal szerez, nem nagy ügy. Ez a lényege: hogy pofonegyszerű. És ott van egymilliárd ember zsebében.

Feladatunk ahhoz, hogyan találd meg a vásárlóidat a Facebookon!Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!