Hirdess költséghatékonyan a Google-keresőn!

Képzeld el, hogy valaki csak azoknak mutatja meg a hirdetésedet, akik pontosan azt keresik, amit te kínálsz. A Google keresőhirdetései ehhez visznek közelebb. Most megmutatjuk, hogyan segít a te vállalkozásodnak!

A Google a kispénzűeknek is megadta a hatékony hirdetés esélyét. A Google Adwords előnyeiről itt írtunk korábban. Már kis összeggel is eredményesen tudunk hirdetni a Google segítségével. Ez a kisvállalkozók szempontjából igencsak lényeges kérdés teljesen újfajta online hirdetési szemléletet teremtett meg.

Ez a relevanciaalapú hirdetés: vagyis a Google segítségével olyan környezetben jeleníthetjük meg a hirdetéseinket, amelyben sokkal nagyobb valószínűséggel keltik fel a vásárlók figyelmét. Hiszen akkor érjük el őket, amikor a legfogékonyabbak a vásárlásra, vagy egy  adott problémára keresnek megoldást.

Esély, amit ne hagyj ki!

Ha valaki beírja a Google keresőjébe, hogy „szalámis pizza házhoz szállítása, Szolnokon”, és te épp pizzázót vezetsz abban a városban, akkor hatalmas lehetőséget hagynál ki, ha nem lennél ott a találatok között a hirdetéseddel. A releváns kontextus tehát azt jelenti, hogy pont a célközönségedet találod meg: azokat, akik jó eséllyel tőled rendelik meg a vacsorájukat.

A Google AdWords lehetőségei

A Google AdWords a keresőhirdetéseken túl egyéb hirdetési lehetőségeket is kínál (bannerek, videohirdetések a YouTube-on), a legjobb eredményt akkor érheted el, ha a céljaidnak megfelelően kombinálod ezeket.

Az érdeklődés felkeltésére nagyszerűen működik a Display Network, ahol bannereket és szöveges hirdetéseket jeleníthetsz meg tartalmi relevancia alapján célozva, a YouTube pedig szintén segíti az ismertség elérését, akárcsak a más rendszerben elérhető Facebook-hirdetések.

Ezektől abban különböznek a keresőhirdetések, amelyek akkor találják meg a fogyasztót, amikor konkrétan keresnek valamit.

Azt azonban ne feledjük, hogy nagyobb eséllyel kattint a te hirdetésedre a keresőben, ha már ismeri a termékedet, ezért sokszor nem elég csak a keresőben megjelenni. Ha nem is egészítjük ki más hirdetéssel, akkor is szinte kötelező jelen lenni a keresőben, pláne, ha termékünk vagy szolgáltatásunk olyan, amelynek jellemzően az interneten néznek utána.

Hatékonyság és relevancia

Szerencsére a tartalmi relevancia nemcsak a mi, vagyis a hirdető érdeke, hanem a Google-é is, hiszen az, hogy a felhasználó könnyen – vagy könnyebben – rátalál arra, amit keres, nemcsak neked mint Google AdWords-hirdetőnek, de a Google-nak is bevételi lehetőséget jelent. Erről itt láthatsz egy jó kis videót.

Fontos, hogy a Google AdWordsnél, bár te vagy az ügyfél, te fizetsz a szolgáltatásért, a Google mégis azt nézi, hogy a keresőt használókat minél hatékonyabban és jobban szolgálja ki keresési találatokkal és hirdetésekkel – ez hirdetői szempontból az árban mutatkozik meg.  

Költséghatékonyan hirdetni

A keresőhirdetés több szempontból költséghatékony:

  • Kisebb a meddőszórás, mint más online hirdetések esetében (ugyanakkor ne feledjük a többi eszköz ismertségnövelő hatását, ami nem kattintásokban mutatható ki), hiszen kifejezetten azokat találod meg, akik olyan problémára keresnek megoldást, amelyre a te terméked adhat választ.

Ha ügyesen választod meg a kulcsszavaidat, olyan embereket fogsz megtalálni, akiknek a problémáját te tudod megoldani.

  • Alacsony a bekerülési költség – már pár ezer forintból is indíthatsz keresőkampányt, míg mondjuk az Index nyitóoldalán egy napra egy banner akár több millió forintos kiadás is lehet.

  • Csak akkor fizetsz, ha a potenciális vevő annyira relevánsnak ítéli meg a hirdetésed, hogy rá is kattint. Ha nincs kattintás, nincs költség, ellentétben mondjuk egy szórólappal, amelynél minden kézbesített példány után fizetned kell, akkor is, ha az egyenesen a kukában landol.

  • Rugalmas: azaz szabadon alakítható, optimalizálható, ugyanis az árazás egyrészt licitalapú. A folyamatos beállítás egy kis gyakorlást és odafigyelést igényel.

A hatékony és olcsó keresőhirdetés titka ezért a folyamatos optimalizálás.

Harcolj a jó helyekért!

Nyilván te is tudod saját tapasztalatból, hogy ha keresel valamit a Google-ben, akkor az első néhány találatra figyelsz jobban. A vállalkozásod szempontjából ezek a legértékesebb helyek. Ha sok érdeklődőt, ezáltal több ügyfelet, illetve általában véve nagyobb forgalmat szeretnél, akkor azt kell kitalálnod, hogyan fog a hirdetésed az első helyek egyikére kerülni.

A pozíciót két dolog határozza meg: a hirdetésed minősítése és az az ár (a Google licitnek hívja), amelyet hajlandó vagy egy kattintás után kifizetni. A kettő fordítottan viszonyul egymáshoz, azaz minél jobb a hirdetésed minősége, annál kisebb licittel is előrébb fog sorolni a Google.

Vagyis: a minőségre és a licitre egyaránt figyelj!

Licitálj okosan!

Az AdWords olyan, mint egy aukció, licitálsz a hirdetőkért. Ha a költséghatékonyság elsődleges szempont számodra, folyamatosan oda kell figyelned arra, hogy mire, hogyan és mennyiért licitálsz. Itt juthat kiemelt szerephez a megfelelő kulcsszavak és kifejezések kiválasztása, ugyanakkor fontos azt is látnod, hogy a hirdetések rangsorolása esetén egyéb szempontokat is figyelembe vehet – és vesz is – a Google.

A Google AdWords-hirdetések létrehozása és optimalizálása a kívánt cél érdekében nem egyszerű feladat. Ha nem boldogulsz, ne szégyellj segítséget kérni olyan szakembertől, aki ebben igazán profi.

Jó kaland, amivel sokat tanulhatsz, ha egy kis pénzzel megpróbálod egyedül! Ehhez adunk segítséget néhány alapvető tippel a következő cikkben.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!