Ha a vevők elérése kerül szóba, sok cégvezetőnek még mindig a hagyományos médiumok, azaz a tévé, rádió, vagy akár az utcai plakátok jutnak eszébe. Pedig sokkal egyszerűbb kihagyni ezeket a köztes “állomásokat”, és közvetlenül a vevőkkel beszélni: azaz a direkt marketing módszerét használni.
Megmutatunk négy konkrét lépést, amivel egyszerűen kipróbálhatod a direkt marketinget élesben a cégednél. Magyarországon a direkt marketing három lehetséges formáját különböztetünk meg:
- postai DM
- telemarketing
- elektronikus (főleg e-mail, sms, de ilyen például a ma már kevésbé használt fax vagy mms is)
Első alkalommal egy elektronikus formát érdemes kipróbálni: könnyebb összeállítani, mint például egy postai kampányt, és jóval kevesebb pénzből is elindulhatsz vele
Direkt marketing 4 lépésben: az első e-mail kampányod
Ha már gyűjtöd a vevőid, ügyfeleid e-mail címeit, az első lépéssel már meg is vagy! Ha pedig még nem, akkor érdemes ezt minél előbb elkezdeni. E-mailen keresztül ugyanis szinte bárkit el lehet érni, és egy e-mail címet sokkal könnyebben megosztanak a fogyasztók, mint mondjuk a telefonszámukat.
1. Válassz egy e-mail szolgáltatást
Minden e-mail kampányhoz szükséged lesz egy e-mail marketing szoftverre, aminek segítségével nem csak ki tudod küldeni az elektronikus leveleket, de különböző statisztikákat is mérhetsz: például a befolyt bevételt. A nemzetközi szoftverek közül a Mailchimp-et akár ingyen is ki lehet próbálni, a magyar lehetőségek közül pedig a Webgalamb-ot érdemes megnézni.
2. Legyél közvetlen és személyes
A levél összeállítása közben figyelj arra, hogy ne tömeges levélnek, hanem minél személyesebbnek hasson. Például a “Tisztelt Hölgyem/Uram” megszólítás helyett azoknak, akik nemrégiben vásároltak tőled, indítsd a levelet “Köszönöm a bizalmad!” vagy “Kedves Barátom!” megszólítással. Egy ügyes alkalmazott vagy webes partner pedig akár azt is beállíthatja a kiválasztott e-mail marketing szoftverben, hogy mind a több száz e-mail névreszóló megszólítással kezdődjön. A “Kedves Tibor” sokkal barátságosabb, mint a “Tisztelt Címzett” – és sokkal több bevételt hozhat.
3. Ne spórolj a hellyel
Tévhit, hogy a fogyasztók ma már nem olvasnak, főleg nem reklámszövegeket. Ha olyan ajánlatot állítasz össze neki, amire tényleg szüksége van, akkor ne spórolj a hellyel! Írj nyugodtan mindenről, ami szerinted fontos a vevőidnek. Az e-mail olvasása közben nincsen lehetősége élőben kérdezni tőled (válasz e-mailt küldeni pedig a legtöbben bizony nem fognak), ezért figyelj arra, hogy minden információt foglalj bele a levélbe. Így bármilyen kérdés is merülne fel egy komoly érdeklődőben, ott helyben megtalálja majd a választ, és csak egy lehetősége marad: rendelni!
4. Tedd könnyűvé a vásárlást
Ha a cél a magasabb bevétel és több rendelés, tedd azt könnyűvé! Próbáld ki ezt a tesztet: nyisd meg a megírt levelet, és félig behunyt szemmel próbáld megkeresni, hova kellene kattintanod, ha vásárolni szeretnél. Ha nem tudod kivenni a “rendelés” gombot, az bizony nem elég jó. Használj nagyobb betűméretet, vagy emeld ki színes háttérrel: ezek az apróságok sokat segíthetnek abban, hogy a címzetteidnek igazán könnyű dolguk legyen, ha vásárolni szeretnének tőled.
+1: Tartsd be a szabályokat
Figyelj arra, hogy szabályosan használd a direkt marketinget. Hiszen nem az a cél, hogy betemessük a potenciális vevőidet üzenetekkel, hanem az, hogy “tisztán játszva” legyen sikeres a céged. Itt megtalálod a legfontosabb információkat a hazai piacra érvényes szabályokról.Mondd el véleményedet a cikkről
Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!
Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 1
Legyél te az első, aki értékeli a cikket!