Dr. Fehér Katalin: “A vállalatvezető mintát ad online megjelenésével és személyes márkaépítésével mind a kollégáknak, mind az ügyfeleknek, mind a partnereknek”

Olvasási idő 4 perc
Feher Katalin influencer marketing

Miért fontos egy vállalatvezetőnek tudatos online kommunikációt, személyes márkaépítést folytatni? 11 mini-interjúból álló sorozattal járjuk körbe ezt a kérdést. Megkérdeztünk szakértőket, kutatókat, kommunikációs szakembereket és magukat a vállalkozókat is a kérdésekről.

Dr. Fehér Katalin, a BGE tudományos főmunkatársa, Fulbright Research Fellow válaszolt a szakmai influencerekkel kapcsolatos kérdéseinkre.

Miért fontos egy vállalatvezetőnek tudatos online kommunikációt, személyes márkaépítést folytatni?

Amennyiben a cég profilja lehetővé teszi vagy megköveteli a vállalatvezető láthatóságát, alapvető elvárás a professzionális, trendkövető vagy trendformáló online kommunikáció. Tengernyi szakirodalom érhető el arról, hogy hogyan fonódik össze egy cég vagy márka reputációja a cégvezetőről kialakított képpel. Stílus szerint a hitelesség és az egyediség, funkcionálisan pedig a külső és belső kommunikáció van előtérben. Ideális esetben a vállalatvezető mintát ad online megjelenésével és személyes márkaépítésével mind a kollégáknak, mind az ügyfeleknek, mind a partnereknek – felébresztve a konkurencia figyelmét is. További ideális eset a szakmai tartalom építése, nagyobb vállalatok esetén szakértő csapatot képviselve, értékadóként. Ha mindez jól működik, a vállalatvezető saját karrier-lépcsőjéhez vagy további terveihez is erős alapot épít.

A személyes márka, vagy egy céges/szakmai téma oldal építése kifizetődőbb a véleményed szerint?

A legtöbb esetben a kettő együtt térül meg, amennyiben egymásra reflektálnak, de külön-külön is megállják a helyüket. Ha “vagy-vagy” kérdést teszünk fel, akkor viszont a cél a kérdés. A személyes márka építése ugyanis célszerűbb, ha valaki szakértőként szeretne elérhető lenni, több lábon áll vagy karrierutat tervez hosszabb távon. A vállalati “Én” láthatósága pedig akkor hasznos, ha a cég reputációja ezt kívánja meg. Aki magasra teszi a lécet, mindenképpen szakértőkkel konzultál – így nem lesz kérdés az elegendő mennyiségű és minőségű tartalom tervezhetősége, a platform-használat módja vagy a legfrissebb trendek ismerete a hatékonyság érdekében.

Milyen konkrét, monetizálható eredményei lehetnek a B2B influencer aktivitásnak és a tudatos online jelenlétnek?

A több irányból és ajánlásokkal indító alapüzenetekkel gyorsan megismertethető a szakmai tartalomszolgáltatás és az üzleti influenszer. Az utóbbi kiemelten fontos, hiszen nevével, személyiségével, tudásával támogatja az elköteleződést. Ha erre építve kialakul a továbbajánlás és az interaktív kapcsolódás, akkor monetizálható az eredmény. Mindez akkor működik hosszabb távon, ha a jól tervezett üzleti modellhez alapos piac- és médiakutatás kapcsolódik.

Milyen felületen érdemes aktív kommunikációt folytatni?

Abszolút szektor- és kontextus-függő. Egyes cégek esetében az aktív kommunikáció fel sem merül. Mások esetén követelmény. A kontextus éppígy meghatározó, hiszen lehet akár lokáció, akár időzítés, akár rendkívüli helyzet, ami befolyásolja az egyes üzenetek jelentését vagy jelentőségét. Alapesetben ideális több platformban és tartalmi hálózatban gondolkodni, illetve több médiaműfajt alkalmazni. A hatékonyságot az előzetes kutatások vagy automatizált big data elemzések támogatják.

Kell minden szakembernek törekedni arra, hogy az online világban jobban látható legyen, nagyobb hatást váltson ki?

A válasz alapvetően ismét szektor-függő. A B2B esetében egyes szakértők ugyanis csak zárt hálózatokban vagy dedikáltan érhetők el, avagy láthatatlanok. Más szakértők esetén viszont elengedhetetlen a nyilvánosság és a tudatos szakmai influenszerré válás. Jól irányzottan, arányérzékkel és profilhoz illeszkedve meglepően jó eredmények érhetők el. Fontos azonban a személyiség és a kommunikációs készség. Egyes esetekben a szakértőknek érdemes magukhoz ragadni a médiát, míg más esetekben hatékonyabb, ha szóvivőnek vagy kommunikációs szakértőnek delegálja a feladatot.

A mini-interjú sorozatot Lévai Richárd és Káli György készítette a májusban bemutatott Influexpert kutatáshoz, melynek eredményeiről itt írtunk: Kik a legbefolyásosabb hazai szakmai influencerek a Facebookon?

Ha kedvet kaptál a tudatosabb online kommunikációhoz, személyes márkád bemutatásához a vállalkozásod ismertségének növelése mellett, akkor töltsd fel személyes profilodat a Hello Biznisz Klubra (https://klub.hellobiznisz.hu/)!

Olvasd el a sorozat további részeit is!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!