Balogh-Mázi Mária és Balogh Péter: “Az erősebb személyes márka nagyobb bizalmat teremt, ami azt jelenti, hogy könnyebb eladni és venni is”

Balogh Péter és Mária márkaépítés

Miért fontos egy vállalatvezetőnek tudatos online kommunikációt, személyes márkaépítést folytatni? 11 mini-interjúból álló sorozattal járjuk körbe ezt a kérdést. Megkérdeztünk szakértőket, kutatókat, kommunikációs szakembereket és magukat a vállalkozókat is a kérdésekről.

A Dreamjo.bs ügyvezetőjével Balogh-Mázi Máriával és a Cápák közöttből is ismert befektetővel, Balogh Péterrel készítettünk páros interjút a személyes márkaépítésről.

Miért fontos egy vállalatvezetőnek tudatos online kommunikációt, személyes márkaépítést folytatni?

Mert ő képviseli a cégét, az ő arca, az ő hitelessége a cége arca és hitelessége is. Ma már egy céges vagy termék brand sokkal kevésbé tud úgy sikeres lenni, hogy ne lenne mögötte egy személy, aki annak értékeit megtestesíti. A személyes brand abban is segít, hogy erősebb érzelmi kötődést, nagyobb bizalmat tesz lehetővé.

Szerintetek a személyes márka fejlesztése fontosabb, vagy integrálódjunk jobban a cégünk szakmai kommunikációjába?

Ez csatornától függ. Például LinkedIn-en a személyes márkaépítés könnyebb, azt preferálja és segíti a platform. De függhet a tartalomtól is. Egy termék-specifikáció jobb, ha nem személyes véleményként jelenik meg a cég oldalán.

Milyen konkrét (monetizálható) eredményei vannak véleményetek szerint a B2B influencer aktivitásnak (tudatos online jelenlétnek)?

Az erősebb személyes márka nagyobb bizalmat teremt, ami azt jelenti, hogy könnyebb eladni és venni is, könnyebben nyílnak meg ajtók, nyitottabbak a cégek a kooperációra. Az üzlet szinte minden területén tud pozitív lenni, hiszen minden együttműködés, üzletkötés apróbb döntések sorozata, amikben fontos szerepe van a bizalomnak.

Melyik felületen érdemes kommunikálnia egy cégvezetőnek?

Minden felület máshogy működik, másra használható, más célközönséghez, más típusú tartalmat tud eljuttatni. Ezek a felületek egymást is tudják erősíteni, sokszor ezek kombinációja a leghatékonyabb. A személyes szakmai márkát LinkedIn-en, szakmai diskurzusok indításával, azokban aktív részvétellel a leghatékonyabb építeni. Live videós kérdezz-felelek vagy interjú(sorozat) a Facebookon a leghatékonyabb. Szerkesztett szakmai videókat a youtube-on lehet legjobban megosztani. Fénykép alapú kommunikációhoz az Instagram passzol.

Mi a személyes stratégiátok a saját online jelenlétetekkel kapcsolatban? Mennyi időt fordítotok hetente a digitális felületeitek ápolásával-építésével és milyen indikátorokat figyeltek influenceri aktivitásotokkal kapcsolatban?

A jelenlegi helyzetben felértékelődött a kommunikáció és tudásmegosztás szerepe. Napi egy-két órát töltünk ezzel fejenként, elsősorban Linkedin, Facebook live interjú, Instagram, Blog, TV csatornákon. Vannak szakmailag azonosított célközönségeink és céljaink, azaz elvárt percepciók, amiknek a felépítésén dolgozunk.

A mini-interjú sorozatot Lévai Richárd és Káli György készítette a májusban bemutatott Influexpert kutatáshoz, melynek eredményeiről itt írtunk: https://hellobiznisz.hu/kik-a-legbefolyasosabb-hazai-szakmai-influencerek-a-facebookon/

Ha kedvet kaptál a tudatosabb online kommunikációhoz, személyes márkád bemutatásához a vállalkozásod ismertségének növelése mellett, akkor töltsd fel vállalkozásod profilját a Hello Biznisz Klubra (https://klub.hellobiznisz.hu/)!

Olvasd el a sorozat további részeit is!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!