Magyar fejlesztésű alkalmazás segít kézzel foghatóbbá tenni, mi mindenre jó a mesterséges intelligencia

Ai Office 1080x610

Próbára tetted már legalább egyszer a ChatGPT-t? Lenyűgözött, hogy mire képes már a technológia? Vagy épp hiányoltál bizonyos képességeket és funkciókat? Akkor érdemes megismerkedned a magyar fejlesztésű AI Office-szal – egy alkalmazás, amely segíthet a vállalkozások hatékonyságának növelésében. Támba Bencét, a fejlesztést végző Composite Solutions Hungary Kft. egyik alapítóját arról is kérdeztük, hogy kiváltja vagy inkább kiegészíti a humán munkaerőt a mesterséges intelligencia.

Pár évvel ezelőtt még Bence sem gondolta, hogy a mesterséges intelligenciához kapcsolódik a munkája. Mérnök-informatikusnak tanult, legelőször weboldalak fejlesztésével kezdett el foglalkozni egy csoporttársával közösen, eleinte még az egyetemi tanulmányok, később egy IT-tanácsadói állás mellett. Ebből a tandemből nőtte ki magát egy komolyabb vállalkozás, amely elsősorban cégeknek fejleszt webes alkalmazásokat – ez lett a Composite Solutions Hungary Kft.

A cég dinamikusan fejlődik az alapításól fogva, viszont mint minden projekt alapon működő cég esetében, náluk is ingadozó volt, hogy mikor mennyi megrendelés érkezett, már csak ezért is szerettek volna egy jól skálázható saját terméket. És ahogy a mondás tartja, a megfelelő időben, a megfelelő helyen voltak. Kezdettől fogva figyelemmel kísérték a mesterséges intelligencia alapú fejlesztéseket, híreket, és ráéreztek, hogy ez lesz az ő útjuk is: „Amikor év elején világszerte ismert lett a ChatGPT, akkor azt tapasztaltuk, hogy bár remek találmány és minden erről szól, az emberek nem feltétlenül értik a működését, el kell nekik magyarázni, hogy hogyan is lehet jól használni. Innen jött az ötlet, hogy egy olyan rendszert kellene alkotnunk, ahol sokkal egyértelműbb felületen adjuk oda az embereknek ezt a technológiát. Az AI Office alkalmazásunk irodai környezetben dolgozók számára ismerős szókészletet használ, voltaképp egy virtuális iroda” – mondja Támba Bence, az AI Office egyik megalkotója.

Milyen irodai feladatokat bízhatunk a mesterséges intelligenciára?

Az AI Office alkalmazásban virtuális munkatársakat találunk, akiket a „munkaerőpiac” menüpontból választhatunk ki: Helyesíró Heléna segít nyelvileg ellenőrizni a megírt szövegeinket, Instagram Ivett a tartalmainkhoz készít Insta-posztot, Hallgató Helga leiratot gyárt a megadott hangfájlokból, Közérthető Kálmán pedig rövid összefoglalót ír hosszabb szövegekből. Ennél jóval több munkatársból válogathatunk, sőt, ha nem találunk megfelelőt, generálhatunk is egyet a megfelelő készségekkel. Elég, ha megfogalmazzuk a munkaköri leírásukat, és máris az alapján fogják elvégezni a nekik kiadott feladatokat. Ha megtaláltuk az ideális munkaerőt, netán kész csapatot, már csak ki kell adnunk azt, hogy milyen feladat elvégzését kérjük, a munkaköri leírásának megfelelően. Jónéhány munkatársat akár az ingyenes regisztráció után is munkára bírhatunk, míg mások csak némi előfizetési díj mellett válnak elérhetővé.

A felhasználók háromféle díjcsomag közül választhatnak jelenleg: az ingyenes verzióban kipróbálható csaknem minden munkavállaló, a Starter csomag az egyszerűbb feladatokhoz 4490 Ft-os, a Business csomag pedig a komplexebb megoldásokhoz 29 900 ft-os havidíjért érhető el.

„A robogó vonat elején szerettünk volna kapaszkodni, nem pedig a végén – ezért is igyekeztünk a terméket mihamarabb megalkotni” – magyarázza Bence.  – „A vállalkozásunkban több termék is van, de egyiknek a bevezetése sem volt ilyen robbanásszerű, mint amit az AI Office estében tapasztaltunk. Tavaszi indulásunk óta már több mint havi 1000 felhasználói regisztrációval növekszik a rendszer, akik között a rendszeres előfizetők száma is szépen gyarapszik.”

Mi jelenti a legnagyobb kihívást a vállalkozásban?

Bence nem az egyedüli tulajdonos a cégben, alapítótársa Karácsony Márton, akivel megosztják egymás között a szerepköröket: Bence foglalkozik az ügyvezetői folyamatokkal, a sales-szel, Márton pedig inkább az operatív vezetésre koncentrál. A csapat pedig egyre bővül, jelenleg három fejlesztővel, egy marketingessel, designerrel és több alvállalkozó szövegíróval dolgoznak együtt. És hogy előnyt vagy hátrányt jelent-e inkább, hogy a vezetők pontosan ismerik és értik a folyamatokat, amelyeken a kollégáik dolgoznak? „Ez egyszerre áldás és átok. Pozitív, hogy értjük, mi miért történik, vagy ha elakadás van, segíteni tudunk. De hátrány, hogy tapasztalt IT-sként olykor már gyorsabban haladnánk – de nem szabad vezetőként minden részfeladatba belelógnunk.”

Az első ügyfeleik ajánlás útján érkeztek hozzájuk – és azóta is ez a legjellemzőbb: valaki rendel tőlük egy fejlesztést, vagy szolgáltatást, majd később elégedett ügyfélként másnak is ajánlja a vállalkozást. „Törekszünk minden ügyfelünknél lehető legnagyobb elégedettségre, így ők az ismerőseik figyelmét is felhívják a cégünkre, ha éppen ilyen szolgáltatásra van szükségük. Ezen felül el szoktunk járni különböző rendezvényekre is, ahonnan szintén érkeznek különféle üzleti lehetőségek” – teszi hozzá Bence. A vállalkozói létben számukra nem is annyira az üzletfejlesztés vagy ügyfélszerzés jelenti a legnagyobb kihívást, sokkal inkább a munka és a magánélet szétválasztása. Gyakran előfordul, hogy még este is valamilyen megoldandó problémán pörög a cégalapítók agya, pedig rendre felismerik, hogy milyen fontos megfelelő időt szentelni a magánéletre, töltekezésre.

Elveszi-e a munkánkat a mesterséges intelligencia?

Bencéék épp egy olyan területre szakosodtak, amelyet most nem csupán nagy figyelem övez, de legalább annyi félelem is kapcsolódik hozzá: mi lesz, ha a mesterséges intelligencia elveszi a munkánkat? Adódik a kérdés, hogy ez a prekoncepció nem tartja-e vissza a lehetséges ügyfeleket attól, hogy bizalmat szavazzanak az AI Office-nak. „Lényegesnek tartom, hogy kiemeljük, hogy a technológia csak egy eszköz, ami kiegészíti a meglévő tudást és erőforrást, nem pedig kiváltja azt. Ha van egy remek szerszámunk, az sem fogja elvégezni a feladatot helyettünk, viszont megkönnyíti a dolgunkat, hatékonyabbak lehetünk” – magyarázza Bence. Hozzáteszi, hogy egyes munkafolyamatokat sokkal gyorsabbá tehet a mesterséges intelligencia, és bizonyos esetekben pontosabb is lehet, mint egy fáradt munkavállaló. De mindeneképpen szükség lesz a jövőben is olyan humán munkaerőre, aki kezeli a mestereséges intelligenciát alkalmazó eszközt – az AI-technológia és az ember együtt lehet képes olyan eredményre, amely növekedést, hatékonyságfokozást hozhat. A hangsúly az optimalizáláson van, nem a humán erőforrás módosításán.

Na de a ChatGPT széleskörben ismertté válása vajon rontja vagy épp segíti Bencéék bizniszét? Mert  ha ott a Chat GPT, ami ingyen elérhető, ráadásul globális fejlesztésű, akkor akarnak-e magyar vállalkozók és cégek egy hazai alkalmazás előfizetőjévé válni? Bence szerint az AI-alapú alkalmazások sem egyformák, ők pedig mást kínálnak, mint a Chat GPT: „A technológia alapjai megegyeznek, és a ChatGPT valóban egy remek eszköz, de azon a tudáson felül, amivel ő rendelkezik, mi plusz funkciókat is kínálunk – ilyen a hanganyagok leiratozása, a képek generálása, a beágyazható chatbuborék készítése, és egyéb kényelmi megoldások, amelyekkel a témában kevésbé jártas felhasználók számára is sokkal egyszerűbben és hatékonyabban lehet dolgozni, mint a ChatGPT adta egyszerű felülettel.”

Ai Office
Mit hozhat a jövő?

Minden jel arra mutat, hogy az AI Office-ban még van bőven potenciál: Bencéék dolgoznak a vállalati szektor igényeinek kielégítésén, amely új kapukat nyithat meg számukra, de a B2B felhasználás is növekedés előtt áll még. Az alkalmazás többnyelvű kialakítása miatt már külföldi terjeszkedésben is gondolkodhatnak.

A jövőbeni terveket illetően Bence határozott képet fest le: „Szeretném, ha öt év múlva legalább 15-20 főre növekedne a munkatársaink száma és kialakulna egy új középvezetői réteg. A munkafolyamatainkat már most tudatosan úgy alakítjuk, hogy 10 év múlva már a lehető legkevesebb személyes beavatkozást igénylő operatív vezetéssel tudjon működni a cégünk – azaz nélkülem és az alapító társam nélkül is olajozott legyen a biznisz.”

Szerző:
Ganzler Orsolya – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 4.4 / 5. Összes értékelés: 5

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.