Jön a vírus új hulláma: most már nem halogathatod a digitális jelenléted – nézd meg check-listánkat, hogy hol érdemes mindenképpen jelen lenned!

Olvasási idő 7 perc
Shutterstock 530012083

Egyre biztosabbnak tűnik, hogy fel kell készülnünk a koronavírus második hullámára. Nemcsak emberileg és lelkileg lehet ez nehéz, hanem a vállalkozásunkba is új megküzdési stratégiákat kell bevezetnünk. Ahogy az első hullám során egyértelműen kiderült: az élet az online térbe költözik át, nem lesz ez másképp a következőkben sem. Éppen emiatt most már nem halogathatja egy cég sem, hogy megerősítse digitális jelenlétét és kihasználja az online platformokban rejlő lehetőségeket. Erre állítottunk össze egy check-listát, hogy milyen felületekben érdemes vállalkozásként gondolkodni!

Online jelenlétünk megerősítése nemcsak marketinges agymenés, ugyanis egyre világosabban látszik, hogy a teljes kiskereskedelmi értékesítés nagyjából 10,5 százalékkal csökken 2020-ban, azonban az e-kereskedelmi vállalkozások várhatóan 18,1 százalékkal növekednek.[1] Tehát túlélési és növekedési potenciált hordoz a digitális jelenlét, és nem is olyan nagy ördöngősség üzletünk online aktiválása. Mindössze jól megalapozott és következetes kommunikációra és strukturált aktivitásokra van szükség.

A jó hír a kis- és közép vállalkozások számára, hogy a felmérések szerin az emberek több mint 50% -a fordult el a nagyvállalatoktól, és a megbízhatóbb kisvállalkozásoktól szeretne vásárolni. Ezekben a nehéz időkben éppen emiatt még fontosabb a folyamatos online aktivitás és a kétirányú kommunikáció ügyfeleinkkel. Az tehet szert előnyre, aki az emberek szeme előtt van, és leköveti igényeiket is. Erre pedig nincs ideálisabb felület, mint az online csatornák. Nézzük is meg, hogy hol és milyen módon szükséges mindenképpen ott lennie a vállalkozásoknak!

Az alábbi lista 5 olyan területet fed le, amely nélkül ma már nem boldogulhatunk az online térben. Ezen területeken belül pedig kitér a legfontosabb taktikákra és rendszerekre. A leírás végén pedig letölthető formában is megtalálható egy chek-lista, ami segíti az önellenőrzést!

1.Alapozó szint: Weboldal

Az első és legfontosabb online eszközünk a weboldal. A jó weboldal olyan, mint egy tapasztalt értékesítő, akkor is elad, ha mi nem vagyunk ott vele. Nemcsak a márkaismertséget támogatja, de egy jó UX szemlélettel kialakított oldal elkötelezni is képes. Ráadásul pár egyszerű lépéssel biztosra mehetsz, hogy oldalad a legtöbbet hozza üzletednek, és kellően láthatóvá tesz!

  • Mobil-barát kialakítás – Mivel a látogatások több mint fele mobilról érkezik minden oldalra, így elengedhetetlen, hogy a te weblapod kialakítása is ideális legyen minden képernyő típusra. A legtöbb oldalkezelő rendszer már alapból reszponzív dizájnnal működik, tehát nem kell extra energia az ideális kialakításhoz, de ellenőrizni mindenképpen érdemes, hogy ne essen szét weboldalad a különböző eszközökről megnyitva.
  • Google Analytics mérés – Az ingyenes Google Analytics rendszerrel részletes képet kaphatsz oldalad látogatóiról és viselkedésükről. Ráadásul a Google értékeli, ha használod a rendszereit, így akár plusz pontot is jelenthet az oldal értékében, hogyha ezt az elemző eszközt használod. Elengedhetetlen eleme a hatékonyságmérésnek és a sikeres kampány optimalizálásnak.
  • Alap SEO – Ahhoz, hogy weboldalad megtalálható legyen a Google keresőben, és minél magasabb pozíciót foglaljon el, egy-két beállításra érdemes figyelned az oldal technikai kialakításánál, majd a kommunikációs tevékenységnél is. Ehhez nyújt nagy segítséget a Google Search Console, amivel összekapcsolva oldaladat hasznos tanácsokat kaphatsz az alap SEO tevékenység kialakításához.

2. Az extra elem: Webshop

Ha üzletünk olyan jellegű, hogy egy jól kialakított regisztrációs vagy visszahívás kérő formnál már többre van szükségünk, akkor érdemes oldalunkat egy webshoppal is kiegészíteni. Szerencsére erre egyre több kedvezményes és profi platform áll rendelkezésünkre, példának okáért: WooCommerce vagy Shopify. Azon túl, hogy kialakítjuk az értékesítési felületünket azonban érdemes még pár apróságra odafigyelnünk.

  • Online fizetési lehetőség – A vírussal egyértelművé vált, hogy bár az utánvét kedvelt fizetési forma, de az érintés mentesség érdekében már nagyobb a hajlandóság az előre fizetésre is. Ehhez viszont elengedhetetlen a kényelmes és egyszerű online fizetési megoldás, legyen ez banki integráció a kártyás fizetéshez, vagy éppen PayPal.
  • Megfelelő CTA az oldalon – ACall To Action, azaz az Akcióra/ Cselekvésre felhívás elengedhetetlen eleme a jó webshopnak. Főleg az oldalon lévő gomboknak kell helyetted hívogatnia és csalogatnia a látogatót, hogy egyértelmű legyen hova kell eljutnia. Így tudod láthatatlanul is terelni a vásárlás irányába az érdeklődőket.
  • Google MyBusiness – Ugyan a Google Cégem oldal nem szerves része a webshopnak, azonban kialakításával nemcsak plusz pontokat szerzhetsz a Google-nél, de egy újabb felületet nyitsz a potenciális vásárlók felé. Az ott megjelenő információk és értékelések pedig még hitelesebbé tehetik márkádat!

3. Ami nélkül nem működik: Tartalom marketing

Ha már jelenlétünk alapja adott, akkor az is elengedhetetlen, hogy megfelelő tartalmaink és vizuális anyagaink legyenek az online kommunikációhoz. Ráadásul az sem mindegy, hogy mikor és mit írunk vagy rögzítünk. A következetes és változatos kommunikáció is segíthet minél több emberhez eljuttatni üzeneteinket.

  • Blog oldal – A weboldalad egyik legfontosabb eleme, a webshop után. Ennek segítségével lehet élő a weblap, ami miatt érdemes visszatérnie az egyszeri látogatónak. Itt kommunikálhatsz a márkádról, termékeidről, akcióikról és oszthatod meg az üzletedhez kötődő történeteket. Fontos, hogy állandóan friss, akár csak rövid, tartalmaid legyenek, ugyanis ez még a SEO-ban is hasznodra válhat.
  • Hírlevél – Ha vannak ügyfeleid/ vásárlóid, akkor vannak email címeid is. Ráadásul gyűjthetsz kifejezetten hírlevél feliratkozólat is oldaladon. Egy a lényeg: kategorizálj és címkézd fel őket, és aszerint kapjanak hírlevelet és ajánlatot, hogy ki-miért-honnan jött. A folyamatosság itt is fontos: kiszámíthatóan és rendszeresen küldj leveleket, de azért ne spammeld túl az adatbázisod.
  • Videók – Az egyik legtámogatottabb kreatív formátum – minden közösségi platformon nagyobb elérést tudsz generálni egy videóval, mint más formátumú tartalmakkal. Nem kell rögtön stúdió minőségre gondolnod, egy telefonnal felvett, vagy csak a Facebook Creator Studióban megvágott videó is épp olyan hatékony lehet, mint egy profibb.

4. A kihagyhatatlan: Közösségi média jelenlét

A weboldal után, főleg Magyarországon, a Facebook oldal az a felület, ahol „ott kell lenni”. A közösségi média jelenlét nemcsak az ismertség építés, de az interakciók miatt is elengedhetetlen, itt tudjuk igazán elkötelezni az érdeklődőket. Ráadásul remek felület a visszajelzések gyűjtésére és személyes kapcsolat kialakítására, így nem éri meg kihagyni.

  • Facebook oldal & csoport – A Facebook a magyar közösségi média origója: majd mindenki fent van, még az is, aki azt állítja, hogy nem… Ráadásul a nagy kék testvér segíti is az emberek aktiválását, így a sima oldal mellett (aminek egyre rosszabb az organikus elérése) érdemes csoportot is létrehoznod, és oldalad nevében is csoportokhoz csatlakoznod.
  • Instagram profil – Ha már mindent kihasználtál a Facebook nyújtotta lehetőségekből, és van még időd és energiád, akkor az Instagram is szóba jöhet. Ide olyan márkáknak érdemes profilt kialakítania, akiknek van esztétikus tartalma. Ha mást nem, akkor pedig találni egy célcsoport azonos influenszert, akivel együttműködve áttételesen jelen lehetsz ezen a platformon is.
  • Facebook & Insta shop – Ha van webshopod, akkor csak egy lépés, hogy legyen Facebook & Insta boltod is. Szépen összeköthetőek az oldalak, így plusz egy megjelenési felületet nyerhetsz, ahol az érdeklődők meg tudják vásárolni termékeidet vagy szolgáltatásaidat. Emellett a rendszer is díjjazza, ha használod ezeket az eszközöket és kicsit az organikus elérésed is növekedhet ezek segítségével.

5. Hab a tortán: Hirdetések

A legtöbb online jelenlétet alapozó tevékenység inkább időigényes, mint költség kérdése. Így a marketing keretünket fókuszálhatjuk a hirdetési platformokra. Ráadásul mivel minden tevékenységünk az online térbe költözik, így a közös üzleti kávézások és ebédek árából nagyszerű teszt kampányokat tudunk indítani, és kipróbálni, hogy mire is rezonálnak fogyasztóink.

  • Google Ads – A Google Kereső hirdetések segítenek felhajtani azokat az érdeklődőket, akik célirányosan keresnek a területeden terméket és szolgáltatást. Egy jól kialakított weboldal és webshop nem működhet sikeresen keresőhirdetések nélkül, ráadásul a Google Shopping hirdetés típussal kifejezetten a vásárlásokat növelheted meg.
  • Facebook Konverziós hirdetés – Ha már értékesítés növelés, akkor a Facebooknak is kifejezetten jó hirdetési megoldásai vannak a konverzió ösztönzésre. Érdemes kipróbálnod, ugyanis valamilyen oknál fogva az emberek magasabb arányban kattintanak a Facebookon a hirdetésekre, főleg, ha azok jól célzottak és relevánsak, mint más típusú tartalmakra.
  • Facebook & Instagram poszt promóció – A fenti logika mentén jól működő posztjaidat, melyek kihelyezés után magas elérését és aktivitást generálnak, érdemes promótálnod, azaz kisebb összeggel meghirdetned, hogy még több emberhez juthass el. Ez inkább az ismertség építésben segít, de a nagyobb elérés az első lépése a későbbi elkötelezésnek is.

Ezen 15 elemes listával felszerelkezve egy kicsit hatékonyabban tudtok ti is nekivágni a következő időszaknak. Ugyan is most már nem az a kérdés, hogy ideje-e vállalkozásoddal az online lépni, csak az, hogy hogyan. Különösen a lehetséges második hullám és az őszi leállások miatt jobb, ha már most készen állsz. Ráadásul a digitális marketinget szinte bármilyen költségvetéssel elkezdhető, önerőből és kis keretből is, és ahogy növekedni tudsz, úgy fordíthatsz majd egyre több pénzt és figyelmet erre.

Szabó Edit Ditte

Töltsd le egyszerűsített Check-listánkat és ellenőrizd vállalkozásod online jelenlétét!


Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 4.5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.