Az elégedett dolgozó a legjobb reklám

Vállalkozásod legfőbb értékét a munkatársaid képezik. Egy lelkes, motivált kolléga egyben az egyik leghatékonyabb cégér, segítünk, hogy mire figyelj, hogy kollégáid jól érezzék magukat!

Rengeteg érték lehet egy vállalkozásban. Modern gépek, komoly árukészlet, kreatív vezetők, jó ügyfelek. Az egyik legfontosabb azonban a lelkes, elkötelezett dolgozó. Manapság egyre többen tudják, hogy a jó és hosszútávon elkötelezett munkatárs igen értékes „vagyoneleme” a cégnek. Ha valaki minden reggel örömmel megy a munkába, lelkesen oldja meg a problémákat , az ügyfélért dolgozik, hátán viszi a céget, az felbecsülhetetlen érték. Egy-egy kiválóan teljesítő kolléga az elégedett kuncsaftok által sok új ügyfelet is hozhat, ennél hatékonyabb reklám pedig kevés van.

Megvan a módszere annak, hogyan legyen egy dolgozó hosszútávon elkötelezett, a recept nem is túl bonyolult. Elég néhány fontos feltételt kell teljesíteni – összegzi a témát Mezőffy Bálint fejlesztő tréner, üzleti coach. A szakember szerint az mára teljesen világos, hogy a pénz igenis komoly motivációs erő, de csak egy bizonyos szintig. Ha valaki korrektnek tartja a fizetését, a további béremelések egyre kevesebbet jelentenek már. Ha szomjasak vagyunk, egy pohár víz kincset ér, de ha már ittunk hármat, a negyedik nem boldogít.

A pénzen túl 

Sok ember számol be arról, hogy hiába kapnak megfelelő fizetést, a munkájuk, vagy a munkahelyük nem nyújt számukra szakmailag olyan kihívást vagy jövőképet, amelyért érdemes hosszútávon jól teljesíteni. Természetesen ennek az ellenkezője is könnyen probléma lehet, amikor a dolgozók többsége minimálbérre van bejelentve, vagy a versenytársakhoz képest alacsonyabbak a fizetések, miközben elvárják a túlórákat és a különleges esetek azonnal megoldását. A lényeg: a korrekt pénzt meg kell adni, de az elkötelezett kollégához más is kell.

Az elkötelezettség olyan érzés, amelyet leépítenek a mindennapi működés viharai, ha nem kezeljük őket időben és megfelelően. Ezért fontos, hogy odafigyeljünk a kollégák apró reakcióira, idejében kezeljük a konfliktusokat és rendszeresen beszéljük meg a felmerült problémákat. A kisebbeken érdemes még melegében segíteni, a nagyobbakra pedig hosszú távú megoldást kell keresni.

Tanulható lelkesedés

Bármilyen pozícióról is legyen szó, a munkához való hozzáállások között ég és föld lehet a különbség. A munkatársaink a cégünk arcai, akik megfoghatnak és el is üldözhetnek ügyfeleket, vásárlókat, ezért érdemes rájuk figyelni! Egy hentes odavághatja a húst a vásárló elé, de meg is kérdezheti, hogy mit főz belőle a kedves vevő és ha pörkölt a válasz, akár fel is kockázhatja a portékát. Nem kell magyarázni a különbséget.

Egy szerelő a dolga végeztével csomagolhat és tovább állhat, vagy a számla írása közben adhat pár hasznos tanácsot a megrendelőnek . Nem vagyunk egyformák: vannak, akiknél az efféle fogások maguktól értetődők, másoknak pedig taníthatók. Kutatások bizonyítják, hogy a dolgozók értékelik, ha tanulhatnak, és meg is hálálják a befektetést – közvetve így bővítve elégedett ügyfeleink számát.

Mit keresek én itt? Mindenki máskor bizonytalanodik el, ki a húszas, ki a negyvenes évei közepén ér el oda, hogy a munkahelyén felteszi magának ezt a kérdést. Ha ilyenkor elkomorul a kolléga arca, akkor baj van, amin egy kis pluszfizuval nem tudunk már segíteni. Három tényezőre van szükség ahhoz, hogy a munkatárs tartósan lelkes és elkötelezett maradjon.

Fejlődés, küldetés, kontroll

A HR szakemberek szerint, ha a fizetés mellett ezeket is biztosítjuk az alkalmazottaknak, jobb lesz a munka hatékonysága és a dolgozó kisugárzása. Bármilyen vállalkozást is vigyen valaki, nem spórolhatja meg, hogy az embereivel foglalkozzon. Nyomon kell követnie, hogy az adott személy jó helyen van-e, azt a munkát végzi-e, amihez ért és amit szeret, vagy esetleg változtatni vagy beszélgetni szükséges.

A kis vállalkozások kis családként is működnek. Ha valakinek nincs energiája az embereire, akkor a legközvetlenebb beosztottakra kell rábízni az efféle törődést.

Tudd meg, hogyan tedd elkötelezetté a dolgozóidat kapcsolódó cikkünkből! Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!