Hogyan szerezhetsz szállásadóként több és jobb vendéget online marketinggel? (Tipp: nem úgy, hogy még többet hirdetsz a Google Ads-ben.)

Személyre Szabott Marketing

Magyar kisvállalkozóként rendkívül fontos, hogy fókuszálj, és megtaláld a helyes prioritásokat – mert valószínűleg a te vállalkozásodra is igaz, hogy sem időből, sem energiából, sem pénzből nem áll rendelkezésre annyi, amennyit szeretnél. De sebaj, ha a meglévő erőforrásaidat a megfelelő helyekre koncentrálod, akkor szép eredményeket fogsz tudni elérni.

De előbb egy kis stratégiai alapozó, amit egyszerűen nem hagyhatsz ki, ha profi eredményeket akarsz!

A legtöbben nagyon túlgondolják a stratégia kérdését. Nem kell itt százoldalas elemzésekre meg nagy kutatómunkára, hipermarketinges tudományra gondolni. Egyszerűen jó alaposan, józan paraszti ésszel át kell gondolnod pár dolgot, ami aztán meg fogja könnyíteni a konkrétabb marketing eszközök használatát!

Stratégiai kérdés  #1: Legyél tisztában a különlegességeiddel! Ha nincsenek, akkor muszáj lesz kialakítanod néhányat.

Mitől különleges a te “helyed”? Kifejezetten gyerekbarát? Vagy kifejezetten felnőttbarát? Vagy a sportra fókuszálsz? Vagy az esti programokra? Vagy nálad van a legtöbb féle szauna egy helyen? Vagy teljesen vegánbarát az ételkínálatod? Az egyéjszakás tartózkodásokra vagy berendezkedve? A szerelmespárokra hegyeztél ki mindent?

Majdnem mindegy, hogy mitől vagy különleges, de valami kell. Egy igen tapasztalt “szállodás” barátom állítása szerint Magyarországon ma szinte egy kézen meg lehet számolni az igazán spéci helyek számát – az összes többi egyszerűen csak “egy szálloda”, vagy “egy panzió”, vagy “egy vendégház”. Legyél különleges, különben irtó nehéz dolgod lesz!

Stratégiai kérdés #2: Pontosan tudd, hogy kikre célzol! Ha nem tudod, akkor muszáj lesz ezen alaposan elgondolkoznod.

Ha az első stratégiai kérdést jól megválaszoltad, akkor abból szinte egyenesen következik, hogy kikre kell lőnöd. Legyen például a kisgyerekes családok! Ha ki mered mondani, hogy te kifejezetten a kisgyerekes családokra lősz, akkor az egész (online) marketing sokkal könnyebbé válik.

Ez nem azt jelenti, hogy el fogod küldeni, ha egy gyermektelen pár érkezik hozzátok, de azt igen, hogy például csak nagyrészt kisgyerekes szülőknek szóló médiában hirdetsz. Vagy olyan influencereket választasz promócióra, akiknek a célközönsége “családbarát”. Vagy olyan más cégekkel kooperálsz, akik szintén a kisgyerekes családokra lőnek.

És akkor jöjjön néhány egészen konkrét, és viszonylag könnyen megvalósítható tipp!

Lehetne ezer dolgot írni, hogy mit lehet csinálni online marketingben, akár konkrétan a turizmusra szabva csinálni. A tapasztalatom viszont az, hogy inkább a lényegre kell koncentrálni, mert ha pár dolgot jól csinálsz, akkor könnyebben kedvet kapsz majd további lépésekre is – de minden út az első lépésekkel kezdődik.

Tipp #1: Igyekezz adatbázist építeni a vendégeidből, akárhonnan is foglalták le az aktuális szállásukat! A visszatérő vendégekből tudsz igazán stabil bevételt építeni.

Ha már ott lakik nálad valaki, tegyél meg mindent annak érdekében, hogy kapcsolatban lehess majd vele a jövőben! Ha mindig csak az új vendégekre hajtasz, az nagyon drága, nagyon nehéz, és így örökre bizonytalanságban maradsz: vajon milyen lesz a következő időszak? Ha viszont egy jelentős regisztrált vendégbázisod van, akikkel tudsz kommunikálni, az hatalmas fegyver: bármikor kiküldhetsz egy emailt egy klassz csomaggal vagy egy akciós ajánlattal, ha úgy adódik. Akár SMS-t is lehet ma már küldeni, ha biztosítod a technikai feltételeit.

Tipp #2: Szisztematikusan és kitartóan gyűjtsd a vendégek visszajelzéseit, és használd is fel őket!

Ma már könnyű akár totál automatán, email marketing vagy CRM rendszerrel megoldani azt, hogy minden vendégnek küldj egy célzott véleménykérő levelet. Aztán ezeket a véleményeket

  • tedd fel a honlapodra (a legjobb, ha van név, fotó, videó – minél több infó, annál jobb),
  • használd Facebook hirdetésben a véleményt magát,
  • kérd meg a véleményezőt, hogy írja meg a véleményéd a Facebook oldaladra,
  • vagy Google Cégem oldaladra,
  • vagy egyből azt is kérheted, hogy ezekre az oldalakra írjon!
Tipp #3: Használj remarketing hirdetéseket Facebookon, a Google Ads-ben, vagy akár Instagramon! Hozd vissza azokat, akik jártak már nálad!

Ha valaki a honlapodon járt, akkor onnantól tudsz neki célzottan hirdetni az említett hirdetési eszközökkel. Konkrétan azt is tudhatod, hogy melyik oldaladat látta (pl. melyik csomag ajánlatot, vagy melyik szoba típust, vagy milyen időszakot nézegetett), és ezt az információt felhasználhatod a hirdetésnél. Például ugyanazt a csomag ajánlatot hirdetheted neki, amit épp nézegetett, csak teszel bele egy kupon, amivel ha aznap végül lefoglalja, akkor kedvezményt vagy ajándékot kap.

Tipp #4: Próbálj meg leszerződni influencerekkel! Nincs annál jobb, ha valaki ajánl téged – és ma ezt könnyebb elérni, mint valaha.

Keress olyan influencereket, akiknek a célközönsége hasonló a tiédhez. Ha kifejezetten fiatalokra lősz, akkor olyan influencerre van szükséged, aki szintén kifejezetten a fiatalokhoz szól. Fizess nekik akár pénzben, akár barterben (ingyen szállással + élményekkel) azért, hogy eljöjjenek hozzád, és aztán írjanak, posztoljanak rólad! Nem biztos, hogy neked a top sztárokkal kell együtt dolgoznod, mert ők akár elég drágák is lehetnek ma már (bár ez önmagában nem számít, mert hiába drága, ha sok vendéget tudna hozni…). Kezdd el próbálgatni kisebb követőszámmal rendelkező influencerekkel, és aztán majd belejössz!

Tipp #5: Hirdess Google Adsben a saját nevedre és a szuperreleváns keresésekre.

Ha te vagy a Napsugár Panzió Hévíz, akkor ha valaki a “napsugár panzió hévíz”-re keres a Google-ben, akkor legyen ott a hirdetésed, és szerezd meg a foglalást a saját honlapodon keresztül! Persze ezért fizetned kell majd a Google-nek, de ha jól csinálod, akkor összességében jobban fogsz járni. Egy szuperreleváns keresés például a “szállás hévíz gyerekkel” – ha te egy gyerekbarát szállás vagy Hévízen. Vagy “szállás győr pároknak” – ha te egy győri szállás vagy, aki a párokra specializálódott. Ha nem vagy különleges, ha nincs egyediséged, akkor ezek a hirdetések nem fogják megérni – ezért is fontos a stratégiai kérdések tisztázása.

Tipp #6: Használd a Facebookot, az Instagramot és a Youtube-ot arra, hogy megmutasd magad, és az általad kínált élményeket!

Ez igazából elsősorban nem pénz, hanem idő és energia kérdése. Folyamatosan tegyél fel képeket, videókat, vendég véleményeket, program ajánlókat, és mindenféle tartalmat a közösségi média felületeidre! Ha egy településen van 50 szállás, és te csinálod ezt a legjobban (plusz tisztában vagy a különlegességeiddel és a célcsoportoddal), akkor ez szépen meg fogja növelni az esélyét annak, hogy téged válasszon egy érdeklődő.

A tartalmaidat fókuszáld arra, amit a stratégiai kérdéseknél kitaláltál. Mutasd meg, hogy miért jó választás hozzád jönni! Hogy mitől vagy más, mint más helyek, hogy miként figyeltek ti jobban a vendégekre, hogy miért jobb nálatok megszállni. Milyen gondossággal készítitek el az ételeket, hogy mennyire figyelmesen takarítjátok ki a szobákat, hogy miként terveztétek meg a kerti sütőt, hogy milyen könnyű nálatok bejelentkezni (mert előre kitöltitek a bejelentő lap nagy részét), és a többi.

—-

Az általános tippem az, hogy CSINÁLD! Mindegy, hogy jól csinálod-e az elején, vagy rosszul. Ha a többi hely csak a sült galambra vár, te pedig pörgeted ezeket a dolgokat (és tényleg komolyan vetted a stratégiai kérdéseket), akkor annak lesz eredménye. Lehetséges, hogy nem máról-holnapra lesz eredménye, de biztosan lesz.

Szerző:

Gál Kristóf

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!