Hogyan használd az Instagramot a turizmusban? – Tippek Csorba Anitától

Olvasási idő 5 perc
Instagram tippek

A járványhelyzet nehéz helyzetbe hozta a turizmust. A vendéglátó- és szálláhelyek rengeteg bevételtől estek el, sokan kerültek a csőd szélére. Szerencsére a helyzet enyhült, így itt az idő, hogy megfelelő kommunikációval újraépítsük vállalkozásunkat – erre pedig az Instagram az egyik legjobb eszköz.

Íme néhány tipp Csorba Anitától, hogyan használd az Instagramot, ha turizmussal foglalkozol!
Törekedj a biztonságra, higiéniára és a fenntarthatóságra!

Most kiemelten fontossá vált a higiéna és a biztonság, úgyhogy az emberek jelentős része erre is odafigyel szálláskeresésnél – emellett pedig a fenntarthatóságról se feledkezz meg.

Tegyél meg mindent, hogy megfelelj az új elvárásoknak: gondoskodj kézfertőtlenítőkről, szappanról, extra takarításról, a konyha és az étkezőrész tisztaságáról; kerüld az egyszer használatos műanyagokat, csatlakozz különféle fenntartható kezdeményezésekhez (például műanyagmentes július, műanyagszívószál-mentes étterem, stb.) – és ezt kommunikáld is egy-egy posztban, illetve Storyban.

Ha van lehetőség a szálláshelyen különleges (például laktózmentes, gluténmentes, paleo, stb.) diétás ételek választására, mindenképp emeld ki a kommunikáció során – sokan fontos szempontnak tartják ezt a szállás kiválasztásánál.

Instagram tippek turizmus
Gondoskodj a gyors, ingyenes wifiről – és beszélj róla!

A gyors internetkapcsolat mára alapvetővé vált – mégis gyakran előfordul, hogy a szállodai wifi lassú vagy egyáltalán nem működik. Ma már rengeteg digitális nomád van, aki utazás közben is dolgozik (vagy munka közben is utazik), így mindenképp gondoskodj a villámgyors internethálózatról, ami az egész épületet és a kültéri részt is lefedi – ha így teszel, nemcsak azok lesznek hálásak, akik dolgozni szeretnének nyaralás közben, de azok is, akik becsekkolnának nálad Instagramon vagy épp este lefekvés előtt még megnéznének egy-két részt kedvenc sorozatukból Netflixen.

Ha megvan az infrastruktúra, mindenképp kommunikáld: Instagramon például egy-egy napágyban laptopozó vendégről készült kép alá írd meg, hogy ingyenes és gyors wifi is van a szálláson – el sem hinnéd, mennyit számít ez sokaknál a foglalásnál.

Posztolj rendszeresen – és legyen struktúrád!

A megfelelő Instagram-kommunikáció titka a rendszeresség és az egységesség – ez pedig tervezést igényel. Nem muszáj egy hónapra előre elkészítened a posztokat (persze nem árt), de legalább heti szinten érdemes kitalálnod, mivel készülj a következő napokra. Próbálj meg naponta-kétnaponta posztolni, és törekedj a változatosságra!

turizmus instagram
Ebben segít, ha kitalálsz egy struktúrát.

Heti négy posztnál például az első legyen egy jól megkomponált ételfotó, a második egy lenyűgöző kép a környezetről és a látnivalókról (néhány szöveges érdekességgel, tippel kiegészítve), a harmadik egy jól sikerült fénykép a szállásról, a negyedik pedig egy személyesebb tartalom – például szuper módszer a bizalomépítéshez, ha bemutatod a csapatot, akár csak egy csoportkép vagy életkép erejéig.

Barátságossá teheted az oldalt, ha engedélyt kérsz a kutyás-cicás vendégektől, és készítesz egy-egy képet a kisállatokról – így egyszerre jelzed, hogy állatbarát a szállás, és a cukiságfaktort is megnöveled 🙂

Lehetőség szerint tartsd magad a tervhez; segít, ha előre elkészíted a képeket, videókat – ha pedig ad hoc posztra van szükség valamilyen különleges esemény miatt, ne rúgd fel a struktúrát.

Turizmus instagram tippek
Törekedj az egységességre!

Kerüld a trehány megjelenést: találj ki egy stílust, és ragaszkodj hozzá – különben nem lesz esztétikus a feeded, és kellemetlen első benyomást keltesz az új látogatókban. A látvány pedig rendkívül fontos ebben az üzletágban.

Az egységes stílushoz meg kell találnod azt a szűrőt, ami a legjobban illik a vállalkozásodhoz – ha lehet, kerüld az Instagram alapszűrőit, és használd inkább VSCO-t vagy valami hasonló programot, hogy rálelj a megfelelő színvilágra.

Sztorizz!

Az Instagram algoritmusa néha elég fura: nem mindig jeleníti meg a posztjaidat a követők számára, így sokszor hiába posztolsz, alig érsz el vele pár embert. Viszont az Instagram Story sokkal hatékonyabb elérés szempontjából, és használata most már elengedhetetlenné vált – egy szuper eszköz, hogy folyamatosan kommunikálj a (potenciális) vendégeiddel, és meggyőzd őket, hogy érdemes a te szállásodat választaniuk.

De mi kerüljön a Storyba?
  • Az új posztjaidat mindenképp sztorizd – lásd el őket egy New Post matricával, és máris többen látják majd őket, így kicsit kikerülheted az algoritmust.
  • Bátran mehetnek a Storyba a napi életképek, videók: mutasd be mi zajlik a színfalak mögött; járd körül a környéket; készíts rövid videókat a személyzetről, a vízpartról, a wellness részről; fotózz le néhány különösen jól sikerült ételt…
  • Ha látod, hogy egy vendég bejelentkezett nálad Instagramon, mindig reposztold Storyban, és köszönd meg neki (legalább egy emojival vagy matricával). Ha a vendégek tartalmait posztolod, bizalmat építesz, és az érdeklődők sokkal nagyobb eséllyel választják a te szállásodat – a word-of-mouth (szóbeszéd) a legjobb marketing.
  • Az interaktív storykat is érdemes kipróbálnod: a szavazások, kérdezz-felelek események mindig beindítják a követőket.

Ügyelj itt is az egységes megjelenésre: használj valami programot – én nagyon szeretem az Unfoldot –, hogy jól nézzenek ki a storyjaid.

A végén pedig ne felejtsd el őket bedobni a Highlightsba: csoportosítsd őket kategóriák alapján.

Instagram tippek
Mindig tagelj!

A posztjaidat, storyjaidat mindig lásd el hashtagekkel. Maximum 30 hashtaget használhatsz – nem muszáj kimaxolnod, de azért érdemes legalább 10 hashtaget használnod. Azonban ne a kép alá írd őket, mert rontja a látványt – külön kommentben jelenítsd meg.

De milyen hashtagek legyenek?

  • Nézd meg, hogy a jól menő konkurensek és a sikeres influenszerek, travelbloggerek milyen hashtageket használnak, és te is vedd át őket. Ezek közt találsz majd közösségeket, aktuális dolgokat, illetve alap hashtageket is.
  • Mindenképp hashtageld a helyszínt (például #balaton), a szállás nevét és a képen látható dolgokat is.
A hashtag mellett a geotag is fontos:

a tartózkodási helyet is mindig jelöld – ezzel kicsit tudsz játszogatni is. Például ha Siófokon üzemeltetsz szállást, néha magát a szállást jelöld, néha Siófokot, néha pedig a Balatont, hogy minél több embert elérj.

Ha a fentiekre odafigyelsz, rögtön hatékonyabbá válik az Instagram-kommunikációd. Sok sikert kívánok!

(A cikkben példaként szereplő képek forrása Csorba Anita saját Instagram profilja.)

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!