Hello Itt Firenze: Ne azért válasszanak engem az ügyfelek, mert én voltam az első találat a Google-ban, hanem mert a sok közül én voltam a legmeggyőzőbb!

Borító 1080x610

Kinek mi jutna eszébe az idegenvezető szó hallatán? Mondjuk az a kép, ahogy magasba lendül egy esernyő, akár szikrázó napsütésben is, hogy a vezető összegyűjtse csoportját? Nos, a digitalizáció korának idegenvezetője egész más védjegyet alakított ki: például élő bejelentkezésekben tart ingyenes előadásokat a Facebookon, hogy felkeltse az utazni vágyók érdeklődését. Kiss Eszter, a Hello Itt Firenze Facebook oldal szerkesztője, idegenvezetőként szakmai influenszerré is vált. Írt róla a Forbes.hu, oldalának 15 ezernél is több követője van, szeptemberben pedig megjelent első könyve. Az ő sikersztorija következik.

 Kiss Eszter nem készült mindig idegenvezetőnek: angol szakon végzett az egyetemen, tanított nyelviskolában és volt multicégnél vezetőségi asszisztens. Miután olasz származású férje után költözött Firenzébe, meg kellett találnia, hogy mivel foglalkozna igazán szívesen. Saját érdeklődésből elvégzett egy idegenvezető tanfolyamot, hogy ő maga többet megtudjon új környezetének látnivalóiról, történelmi múltjáról. Aztán idővel felismerte, hogy van egy belső késztetése, hogy ezt a megszerzett tudást másokkal is megossza – nem mellesleg kisgyermekes anyaként egy idegen országban ideálisnak is tűnt egy rugalmas időbeosztással járó munka.

„Lépésről lépésre, kis választásokkal, belső intuícióra, sugallatra hallgatva, nálam ügyesebbek segítségét kérve és fogadva, kockáztatva, lelkesen, a határaimat kijelölve, mindig egy kicsit nagyobbat választva épült a vállalkozás. Olaszország nem minden esetben a lehetőségek országa, főleg nem a munkavállalás terén. A jogszabályi, adózási hátteret nehéz volt megértenem, beépítenem egy magyar kollégákkal és magyar vendégekkel létrehozott rendszerbe” – meséli Eszter arról, hogy milyen kihívásokkal kellett szembenéznie külföldiként Olaszországban vállalkozva.

Hogy az akadályokat jól vette, azt az is igazolja, hogy az indulás óta eltelt hat év alatt nemcsak az árbevétele növekedett jelentősen, hanem az ismertsége is. Utóbbiban szerinte az is szerepet játszott, hogy foglalkozott vele a média – a Nők Lapjában 2021-ben megjelent cikk nyomán többen is megkeresték, volt, aki a repülőn ülve olvasta a cikket, majd leszállás után befoglalt nála egy idegenvezetést.

Miért tett jót Eszter vállalkozásának a pandémia?

Ezt a népszerűséget annak ellenére sikerült elérnie és fenntartania, hogy a covid-járvánnyal terhelt időszak nem kedvezett a turizmusnak. Eszter a lezárások idején ösztönösen cselekedett és indított el olyan kezdeményezést, ami szakmájában egyedülállónak mondható: „Az olasz szabályok szerint két hónapig nem hagyhattuk el a lakásunkat, kivéve bevásárlás és szemétlevitel céljából. Tombolt bennem a másokkal kapcsolódás igénye, és az, hogy a bizonytalan időre elhalasztódni látszó szezon valamilyen módon mégis csak elkezdődjön. A Hello. Itt Firenze oldalamon akkor leginkább a járványról tudósítottam, és sokan felfigyeltek erre. Kihasználva ezt, meghirdettem ingyenes online előadásokat, amikre nagy örömmel készültem fel. Sokan követték, hallgatták, szerették. Később a téli, kevesebb munkával járó időszakban jó ötletnek tűnt, hogy az egyébként tanulással töltött időszakomban másokkal is megosszam a tudást – így folytatódtak az online előadások.”

A Facebook oldalának követői létszáma ebben a bizonyos 2020-as évben lépte át a 10.000-es határt, jelentős növekedést elérve. Látva azt, hogy igény van a fokozottabb online jelenlétre, Eszter csapatot épített maga köré: elkezdett együttműködni egy webszerkesztővel és egy virtuális asszisztenssel, de most már tartozik a stábhoz egy online marketinges is.

Merthogy a tudatos építkezés elengedhetetlen: „A követőknek hírlevelet küldök, jelenleg 1300 feliratkozó van. A Facebookon hirdetésben szoktam népszerűsíteni az eseményeket, és a Google oldalain való jelenléttel is tudatosabban elkezdtem foglalkozni. Ennek eredménye, hogy folyamatosan növekszik azok aránya, akik Google-keresés alapján jelentkeznek be végül hozzám – idén már várhatóan eléri a 40%-ot az arányuk.”

A jól végzett munka legfontosabb visszaigazolása, ha visszatérnek a vendégek, vagy ha tovább ajánlják a szolgáltatást. Eszter online előadásainál már kialakult egy 30-40 fős keménymag, akiknek külön Telegram csoportot is létrehozott, egy évben egyszer vagy kétszer pedig magyarországi élő eseményt is megszervez a követőinek. A Facebook oldalán megtalálható több mint 200 értékelés is beszédes, különösen az öt csillagos átlag.

Miben támogatja Eszter a kialakult stabil közönség?

„A digitális jelenlét számomra elengedhetetlen, hiszen a vendégeim magyarok, én pedig Olaszországban élek. A bemutatkozástól a kapcsolatfelvételig, a részletek egyeztetésétől a visszajelzésig minden elektronikusan történik, a weboldalamat, a közösségi médiát és egyéb csatornákat használva. Ha valaki Firenzébe látogat, szeretné tudni, mik azok a nevezetességek, amelyeket felkereshet. Meg is kérne egy idegenvezetőt, hogy segítsen eligazodni, de hát ki tudja, hogy kire bízza magát. Lehet, hogy unalmas és fárasztó lesz, és nem biztos, hogy szimpatikus. Ezért fontos megismertetni magam már a döntés előtt. Az élő bejelentkezéseknél láthatják, ki vagyok, hallhatják, hogyan beszélek, az online előadásokon a tudásomat is tesztelhetik” – magyarázza Eszter.

Az évek során kialakult közösség különleges erővel rendelkezik: nemcsak lelkes követői és ajánlói Eszter munkájának, hanem egyben támogatják és bátorítják is, hogy új terveit megvalósíthassa. Mivel sok személyes dolgot is megoszt az oldalán, úgy érzi, közelebb került a bázisához, ha csak virtuálisan is. Eszternek nemrég jelent meg első könyve, amelynek létrejöttéért a közössége is szurkolt. „Egyszer korábban hallottam azt a mondatot egy előadáson, hogy ha írsz egy könyvet, akkor elfelejtheted a konkurenciát. Nekem ez nagyon beégett, és fejembe vettem, hogy írni fogok. A már kialakult közösségemben sokan vannak olyanok, akik az írásaim miatt követnek, ez is inspirálóan hatott rám. Már tervben van a könyv folytatása is, azt már saját webshopban fogom értékesíteni” – vázolja Eszter, milyen új lehetőségek nyíltak meg előtte.

Csaknem 16 ezer követő és saját könyv után merre visz az út tovább?

Eszter tisztában van saját értékeivel, hogy mi az, ami megkülönbözteti más idegenvezetőktől: például úttörő volt abban, ahogy a közösségi médiában kommunikált a vendégeivel és minden más érdeklődővel. Bátran meghúzta azokat a határvonalakat is, amelyek segítik megfelelő mederben tartani a munkáját és összehozni őt a neki való célcsoporttal: ma már csak legalább háromórás idegenvezetést vállal, gyűjtőtúrákat egyáltalán nem, és bizonyos szolgáltatásai igencsak exkluzívak. Cserébe nem árul zsákbamacskát, bárki előre megismerhet egy szeletet a személyiségéből. Eszter azt vallja, hogy ne azért válasszák őt az ügyfelek, mert ő lett az első találat a Google keresőjében, hanem mert a sok találat közül őt találták a legmeggyőzőbbnek.

Nincs megállás, Esztert újabb célok motiválják. Most éppen egy nyereményjátékon dolgozik online marketinges munkatársával, népszerűsíti frissen megjelent könyvét és már tervezi a második részt. 2024 februárjára szervez egy egyiptomi utat, ahol idegenvezetőként lesz jelen, és igyekszik majd megnyitni az egyiptomi mesevilág kapuit a résztvevőknek. Hogy hol látja a vállalkozását öt év múlva? Addigra szeretne több időt fordítani pihenésre, tanulásra, töltődésre, és mindenek előtt írásra.  

Kiss Eszter, idegenvezető, a Hello. Itt Firenze Facebook oldal és könyv szerzője három legfontosabb tanácsa vállalkozóknak:
1.      Használjuk ki az okostelefonunkban rejlő lehetőségeket!

A telefont ma már mindenre használjuk. miért ne használhatnánk értékteremtésre, vállalkozásunk megismertetésére, sztorijaink átadására is?

2.      Az online világ személytelensége sok előnnyel is jár

Az online tér személytelen. Nem kell mosolyognunk, jókedvűnek lennünk, hogy belépjünk. Sőt, nem ítél meg bennünket. Ezért szeretjük lazításra használni. Ha találunk olyasvalakit, akit érdemes követni, akkor abból a kapcsolódásból előbb-utóbb lehet üzlet.  

3.      A digitális világban lebonthatjuk a határokat, új közönséget érhetünk el

Szélesebb rétegekhez juthatunk el az online térben, például külföldön élő magyarokhoz, ha magyar nyelvű a szolgáltatásunk. De kialakulhat akár egy nemzetközi közönségünk is.

Szerző:
Ganzler Orsolya – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 3

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.