Haladó Facebook hirdetési megoldások – nem csak marketing szakértőknek

Olvasási idő 5 perc

Leadgenerálás, feliratkozógyűjtés, remarketing és retargeting, collection, carousel, sztori hirdetések: ne ijedj meg, ha nem tudod, mit jelentenek ezek a kifejezések, az alábbi cikkben bemutatjuk ezeket az izgalmasabb Facebook hirdetési megoldásokat, amivel többszörös hatékonyságot érhetsz el a kampányaid során.

A Facebook hirdetések legáltalánosabb és legegyszerűbb formája a poszthirdetések típusa. Ezt akár az oldalról, mindenféle előképzettség, kiegészítő eszköz nélkül is használhatod, mindössze néhány kérdést kell megválaszolnod, és hozzáadnod a rendszerhez a bankkártyádat. (Itt jegyzem meg, hogy biztonsági okokból mindig legyen bekapcsolva nálad -és mindenkinél, aki hozzáfér a hirdetési fiókodhoz- a kétfaktoros hitelesítés.) Ez a hirdetéstípus nem véletlenül népszerű, hiszen nagyon egyszerű és gyorsan létrehozható, de bőven van élet a poszthirdetéseken túl. Sőt, ott kezdődik csak igazán.

Ahogy sok cikkben hangsúlyoztuk már, az egyik legfontosabb lépés mindig egy marketingstratégia összerakása, hiszen anélkül nem tudod pontosan, hogy mit akarsz elérni (mérhetően), hogy pontosan melyik a legerősebb célcsoportod és hozzá tartozó üzeneted, és hogy őket hogyan, milyen felületen és módszerrel éred el a legjobban. Amíg ezzel nem vagy kész, csak óvatosan költs hirdetésekre, hiszen könnyen pazarlás, pénzégetés lehet belőle. A jó hirdetések generálta bevételkiesés miatti elveszett haszonról nem is beszélve. Ha ez pipa, akkor kezdj bele a haladó Facebook (és Instagram) hirdetések elindításába!

A Facebook hirdetéseket több szempont alapján csoportosíthatjuk (formátum, elhelyezés, célcsoport, célok), és ezek majdnem végtelen számú kombinációja is létezik, az alábbi lista vegyesen szemezget ezekből a teljesség igénye nélkül.

1. Leadgeneráló hirdetés

A Facebook oldalad nem a tiéd, hanem a Facebook tulajdona. Ha egyszer úgy dönt, hogy kivonul az országból (minimális az esélye persze), vagy technikai okok miatt órákig, napokig elérhetetlen (előbbire nem is olyan rég volt példa), és a te a marketingedet, eladásaidat kizárólag erre alapozod, akkor nagy bajba kerülhetsz. Feliratkozógyűjtéssel, egyéb leadek (pl ajánlatkérések) gyűjtésével csökkentheted ezt a kitettséget. Ez a hirdetés kifejezetten ajánlott pl a B2B piacon is, mert lerövidítheti az ajánlatkérési folyamatot. Egy formot hozol létre a Facebookon belül, ami a -legtöbb esetben, beállításoktól függően- automatikusan kitöltődik, így a felhasználó minimális energiabefektetéssel tudja elküldeni az érdeklődését/feliratkozását számodra. Rövidül az útvonal (nem kell átkattintania a weboldaladra), egyszerű a folyamat (automatikus kitöltés), így a konverziós ráta is magasabb általában. 

Halado Facebook Hirdetesek 1
2. Remarketing és retargeting kampányok

Biztosan tapasztaltad már, hogy kinéztél egy cipőt/horgászboltot/utazást a neten, és még napokig, hetekig követett a kiszemelt darab különböző oldalakon. Ha igen, akkor valószínűleg remarketing hirdetést céloztak rád.

Olyan felhasználóknak hirdethetsz, akik valamilyen formában már érintkeztek veled, például jártak a weboldaladon, olvasták egy blogcikkedet, részt vettek egy eseményeden, vásároltak már nálad, belájkolták az oldalad, stb. Ez az egyik kedvenc eszközöm, ugyanis a konverziók (vásárlás, feliratkozás, cikkek elolvasása) többszöröse lehet egy sima hirdetésnél, véleményem szerint az egyik leghatékonyabb hirdetési lehetőség. Itt ugyanis már nem hideg célközönségnek hirdetsz, hanem egy felmelegített bázisnak. Ők már találkoztak veled, és kisebb nagyobb mértékben el is köteleződtek, így könnyebb és olcsóbb rávenni őket az újbóli interakcióra. 

3. Collection hirdetések

Itt tulajdonképpen egy mini webshopot hozol létre a Facebookon belül, és akár 50 terméket tudsz megmutatni anélkül, hogy a felhasználónak át kellene kattintani a weboldaldra. A megoldást elsősorban webshopoknak ajánlom, de hátránya, hogy csak mobilon elérhető, ezért inkább a vásárlást megelőző információkeresés fázisában hatékony. Ez a hirdetési formátum a hírfolyamban jelenik meg, mint egy kép vagy videó, alatta pedig a konkrét termékek láthatók. 

Halado Facebook Hirdetesek 2

Az egyik legkreatívabb hirdetési típus, amely megjelenhet mobilon és asztali gépen egyaránt, és a webshopok mellett szolgáltatások népszerűsítésére is kiválóan alkalmas. De lehet vele történetet mesélni, problémafókusszal megoldást kínálni felhasználói kérdésekre, vagy egyszerűen csak izgalmas grafikai megjelenésekre használni. 

Mivel minden képhez egyedi link tartozik, ezért a carousel alkalmas több termék, szolgáltatás, vagy kategória (példa: webshop esetében: cipők, táskák, ruhák; utazási iroda esetén: úti célok, időpontok -előszezon, főszezon, utószezon utazások-, stb)  egy hirdetésben történő bemutatásra. 

Halado Facebook Hirdetesek 3
5. Sztori hirdetések

Mind a Facebookon, mind az Instagrammon megjeleníthetsz sztoriban elhelyezett hirdetéseket képként és videóként egyaránt. Ezek előnye, hogy a megszokott hirdetési méreteknél nagyobb képméretet használhatsz, ami mobilon szinte a teljes képernyőt kitölti. És mint ahogy az organikus sztorik, ezek is automatikusan töltődnek be, így gyakran kevésbé “hirdetésszagúak”. Kifejezetten ajánlom események és impulzus termékek esetén, ahol azonnal válaszadást várunk a felhasználóktól. Figyelj rá, hogy kihasználd a teljes teret, és próbálj meg izgalmas, figyelemfelhívó képeket használni (ennél a hirdetési típusnál talán még fontosabb, mint a többinél). Használj cselekvésre ösztönzést (CTA), és ha igazán kreatív vagy, mesélj el történetet egy rövid videóban.

Halado Facebook Hirdetesek 4

Az eredményes hirdetésekhez azonban nem elég, hogy “jó” hirdetéstípust válassz: legalább ugyanakkora szerepe van a célzásoknak, vagy a mérésen alapuló optimalizálásnak is, és mindez természetesen stratégiára is szükség van, de az vitathatatlan, hogy igazán kreatívan és hatékonyan csak a hirdetési lehetőségeid ismeretében lehet.

Ha kérdésed merült fel a Facebook hirdetési megoldásokkal, azok beállításával kapcsolatban, keresd Noémit a Telekom Hello Biznisz Facebook csoportban!

Szerző:
Matykó Noémi, a Chiro Marketing és a Telekom Hello Biznisz online marketing szakértője

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés / 5. Összes értékelés:

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.