Ezért kezdj el minél előbb dolgozni a céges mobil appodon

Olvasási idő 5 perc
Shutterstock 288538319

Az online jelenlét mára minimum elvárássá nőtte ki magát a vállalkozások körében: reszponzív, gyors weboldal és igényes social média felületek az alap a cégek számára. Az óriási verseny és a sok esetben telített piac miatt minden apróságnak komoly szerepe van az online térben. A vásárlókat a hatalmas zaj miatt egyre nehezebb elérni, ha nem tartjuk a lépést a technológia fejlődésével és a felhasználói igények folyamatos változásával, akkor rögtön hátrányba kerülhetünk a versenytársakkal szemben.

Ma már nem elég, ha van egy menő és jól működő weboldalunk: a vállalati fejlesztési stratégia összeállításakor nem mehetünk el szó nélkül a mobileszközök térnyerése és az applikációk fontossága mellett.

A Deloitte kutatása szerint 2019-ben a népesség már 88%-a rendelkezett okostelefonnal, ami minden korosztályban elsődleges képernyőként jelent meg. 2018-ban az oldallátogatások több mint 52%-a okostelefonon történt, a mobilon töltött idő 90%-át viszont a különböző appok használatára fordítják az emberek. A koronavírus betörésével pedig ezek a számok robbanásszerűen növekednek, az e-marketer szerint a mobil képernyőidőnk 23 perccel nőtt az előző évhez képest. Várhatóan pedig 2021-re az e-commerce forgalom több mint 50%-a mobil appokból származik majd.

Az online élet folyamatos erősödése miatt nem kérdés, hogy a vállalkozásoknak meg kell ismerkedniük az m-commerce eszközeivel és lehetőségeivel. Ebben segítünk most: nézzük meg együtt, hogy kinek és miért van szüksége mobil applikációra, appshopra.

Mikor érdemes mobil appot készítened?

A mobil applikáció kifejezetten közép- és nagyvállalatok számára nyújthat hosszú távon megtérülő e-kereskedelmi csatornát. A következő esetekben javasoljuk mindenképp, hogy egy applikáció indításában gondolkodj.

  • Napi, heti vagy havi szinten történik termékeid újrarendelése – ezt a folyamatot egy alkalmazás könnyen egyszerűsítheti és gyorsíthatja.
  • Rendszeresen visszatérő vásárlókra vágysz, akik számára összeállíthatsz egy jól működő hűségprogramot digitális hűségkártyával.
  • A mobilos vásárlásaid aránya 50% felett van.
  • Alapvetően loyalty appban gondolkozol.
  • Élelmiszer és ital kereskedelemmel, ruházati vagy sport cikkekkel, illatszerrel, drogériai árukkal, számítástechnikával, háztartási eszközökkel, gyógyszerekkel vagy egészségügyi termékekkel foglalkozol.

És meg kell említenünk azt is, hogy a trendek szerint minél fiatalabb egy korosztály annál több ideig használja az okostelefonját. A 18-25 évesek közül majdnem kétszer annyi apphasználó kerül ki, mint az idősebb korosztályokból. A 15-24 évesek pedig körülbelül 9 percenként nyúlnak hozzá a telefonjukhoz. E generáció számára az applikációk a legfontosabb kommunikációs eszközök. Egyértelmű tehát, hogy azon vállalkozások esetében, akiknél a fiatal célcsoport kitüntetett, az applikáció használata elengedhetetlen. De arról a fontos tényről sem szabad megfeledkeznünk, hogy a mostani fiatalok egy évtizeden belül a fizetőképes korosztállyá növik ki magukat.

Háromszorozd meg a konverziód!

A vállalati app új értékesítési csatornát és marketing felületet biztosíthat a céged számára. A LogiNet terméke, az McomApp eredményei alapján mindez a vállalkozásodnak számokban azt jelentheti, hogy az app által

  • a mobil konverzió megháromszorozódhat,
  • a kosárérték pedig akár 30%-kal is nőhet.

Ki kell hangsúlyoznunk azonban, hogy egy mobil alkalmazás sosem helyettesítheti a webshopot, hiszen annak a működését egészíti ki. Egy teljesen új és a webshopra ráépülő csatornáról beszélünk az appshop esetében, ami ugyanazokkal a termékadatokkal dolgozik, ezért a két platform szinkronban van egymással.

Felmerülhet a kérdés, hogy miért is van szükség saját applikációra, ha az e-marketplace megoldások megbízható felületet biztosítanak a vállalkozásoknak. Azt az aprócska tényt viszont ne felejtsük el, hogy az e-piacterek esetében a saját branded abszolút háttérbe szorul, a vásárlóid nem a céged, hanem a szolgáltató márkájával kerülnek szembe. Ez a marketing szempont nem a legszerencsésebb megoldás, ha erős brandjelenlétet szeretnél építeni az online térben.

Milyen pluszt ad hozzá egy app az ügyfélélményhez?

Az ügyfélszerzésben és -megtartásban az alkalmazásoknak rendkívül fontos szerepe van: míg a mobil weboldal az új ügyfelek bevonzásában, addig az applikáció a hűség kialakításában vesz részt.

  • Egy app segítségével direkt kommunikációt folytathatsz a vásárlóiddal: push üzenetek által az akciókról, promóciókról és bármi egyéb tevékenységedről értesítheted őket.
  • Felpörgetheted a fizikai bolti értékesítésedet: az app által könnyen beazonosíthatják a termékeket vonalkód leolvasásával, ellenőrizhetik a raktárkészletet és plusz termékinformációkat is nyújthatsz.
  • A GPS-nek köszönhetően gyorsan megtalálhatják a legközelebbi boltodat, de a bolton belüli navigációt is segítheted.
  • A mobiltelefon kamerájának segítségével képes vásárlói visszajelzéseket kérhetsz, a felhasználók fotók alapján is kereshetnek a termékeid között, és akár a kiterjesztett valóság eszközét is használhatják. Például fel sem kell próbálnia a kiválasztott ruhát az ügyfélnek, hiszen a kamera pillanatok alatt ráilleszti azt.
  • Biometrikus azonosítással pedig gyorsíthatod a fizetési folyamatokat, egy érintéssel már fel is adható a rendelés.

A statisztika azt mutatja, hogy az emberek 56%-a vásárlás közben is folyamatosan használja az okostelefonját termékinformációk kapcsán. Ez pedig afelé mutat, hogy offline vásárlás során is jelentős szerepet tölt be a mobileszközünk. És végülis miért is ne növelnéd az ügyfélelégedettséget azzal, hogy egy az egyben te adod át a termékeiddel kapcsolatos tudnivalókat. Ezáltal pedig erősebb márkajelenlétet és ügyfélélményt építhetsz ki, aminek az eredménye a számokban mutatkozik majd meg.

……………………………….

A cikket a LogiNet Systems digitális fejlesztő ügynökség szakértői készítették.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!