Facebook webshop a vállalkozásodnak?

Olvasási idő 4 perc

Tudtad, már Facebookon is árulhatod a termékeidet? A Facebook webshop kitűnő lehetőséget nyújt ahhoz, hogy a közösségi oldalon keresztül juss el a potenciális vevőidhez. Megmutatjuk, hogyan hozd létre és mire figyelj oda az üzemeltetés során!

Ma már szinte mindenki a közösségi oldalak egyikén kezdi és zárja a napját. Épp ezért a Facebooknál jobb lehetőséget nem is találhatnánk, ha a vevőinkhez vagy ügyfeleinkhez szeretnénk eljutni. A Facebook webshop lényegében kettő az egyben: elérsz azokhoz az emberekhez, akik érdeklődnek a céged iránt, és értesülhetnek a termékeidről is. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat a Facebook Bolt nyújtotta remek lehetőségekről!

Mi az a Facebook webshop?

A Facebook felületet teremtett arra, hogy a webáruházak a közösségi oldalon keresztül is eljuttathassák a termékeiket a vevőkhöz. Tehát a meglévő Facebook oldaladhoz létrehozhatsz egy boltot, ahova feltöltheted az áruidat. Nagy előnye, hogy a vásárlók egy teljesen ismerős közegben mozoghatnak és mindezt teljesen ingyenesen hozhatod létre.

Magyarországon egyelőre még korlátozottak a lehetőségek a Facebook webshoppal kapcsolatban, mivel az online fizetés és a megrendelések kezelése még csak az USA-ban elérhető. Azonban fontos szem előtt tartani ezt az opciót, mert még így is sok potenciál van benne!

Mindig észben kell tartani, hogy ha egy webáruházat kezelsz, akkor személyes adatokkal dolgozol. Május 25-én lép életbe a GDPR, az Európai Unió új adatvédelmi rendelete, amely közvetlenül érinti a Facebook használókat is. A Facebook nem minden esetben számít adatkezelőnek, így nem is ő felel minden helyzetért, tranzakcióért. Légy tisztában a rendelettel és a Facebook irányelveivel!

Hogyan építhetem fel mindezt?

A Facebook webshop beállítása egyáltalán nem bonyolult művelet, néhány lépéssel zökkenőmentesen létrehozhatod az áruházadat. 

1. Add hozzá a boltot a Facebook oldaladhoz!
Menj az általad kezelt Facebook oldalad Beállítások fülére. A bal oldali sávban található Oldal módosítása funkció alatt tudod hozzáadni a Boltot a főoldalad menüjéhez. Innen tudod majd kezelni a további beállításokat.

2. Töltsd ki a céged adatait!
Add meg, hogy milyen pénznemben árulsz és mi a vállalkozásod címe. Fontos, hogy ezen a ponton olvasd el a kereskedelmi feltéteket a Facebookon is, tájékozódj alaposan.

3. Dönts a webshop formájáról!
Mivel itthon egyelőre nem lehet a Facebookon keresztül vásárolni, ezért kétféle lehetőség közül választhatsz a Facebook webáruházaknál: összekötheted a Facebook webshopot a meglévő online áruházaddal vagy kezelheted őket külön is. 
Ha a Fizetés más webhelyen lehetőséget állítod be, akkor átirányítod a vásárlóidat a webáruházad honlapjára, és ott fejezhetik be a vásárlást.
Ha viszont a Vásárlási szándék jelzése opciót választod, akkor a vevőid Messenger üzeneten keresztül érdeklődhetnek a termék iránt. A terméktől függően beállíthatod, hogy milyen kérdésekkel kereshetnek meg téged a vevők. Például egy elektronikai eszköznél az érdeklődő választhat az előre megadott kérdések közül: milyen állapotban van a termék, elérhető-e még vagy hogyan történik a szállítás.

4. Minden kész, jöhet a termékek feltöltése!
Ha beállítottál mindent, akkor jöhet a termékek feltöltése. Mindegyikhez tölts fel egy jó képet, friss és aktuális információkat, és a lehető legpontosabban add meg a termékleírást.

Jelöld meg a termékeidet a Facebook posztjaidban!

A termékek kiválasztásakor koncentrálj a már népszerű termékeidre, és a Bolt indításakor ezeket töltsd fel kezdésként. Idővel kísérletezd ki, hogy mire van kereslet, mit szeretnek és vesznek leginkább a vevőid a Facebookon keresztül. 

A Facebook posztjaidban megjelölheted az elérhető árukat a Termék megjelölése funkcióval, így a követőid közvetlen látják az árukat és egy kattintással átkerülhetnek a termék leírásához a Facebook Boltodon belül.

Ha teheted mindig fényképen vagy videón jelöld meg a kiválasztott terméket, hiszen a képes tartalmak sokkal jobb elérést hoznak, így több emberhez juthatsz el velük. Tudd, hogy legfeljebb 30 terméket jelölhetsz meg egyszerre egy posztban és ajánlott a népszerű, új vagy az akciós termékeidet kiemelni.

Jó tanácsok a biztos sikerhez!

Tudatosan fel kell építened a Facebook webshop működését is. Ahogy minden webáruház esetében, úgy a Facebook Boltnál is fontos: gyorsan és időben válaszolj a vevőid kérdéseire, tartsd frissen a termékkészletet, és kérj visszajelzéseket a vásárlóktól, hiszen ezek segíthetik a Facebook webshopod fejlesztését a legjobban.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 6

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.