Digitális platformra terelnék az ajándékozást – ezt az ötletüket vitték a Cápák elé

Ki ne kapott volna már életében olyan ajándékot, amivel igazából nem tudott mit kezdeni? Vagy kinek ne okozott volna már fejtörést az, hogy egy szerette milyen ajándéknak örülne igazán? Mindkét problémára megoldást nyújt a Next-Present csapata, akik az ajándékozási szokásokat szeretnék megreformálni. Ezt az ötletüket vitték a Cápák között c. üzleti showműsorba is, amely az RTL Klubon látható, és ahol a Telekom Digitálisan Tettrekész díját is elnyerték. Gyarmati Józseffel, a Next-Present egyik ügyvezetőjével többek között arról is beszélgettünk, hogy mi jelentett számára nagyobb adrenalin-löketet: a Cápák elé állni vagy kiugrani egy repülőgépből 4000 méteres magasságban.

Egy jó ötlet, és egy bátor innovátor, aki megvalósítja azt – ez volt a Next-Present indulásakor a siker receptje. Egészen pontosan oda vezethetők vissza a szálak, hogy Erdélyi Zsolt, a Next-Present egyik ügyvezetője, kapott egy furcsa ajándékot: egy bögrét, ami gombnyomásra képes volt a tartalmát önmaga megkeverni. Ekkor gondolt arra, hogy ideje leszámolni a hasznavehetetlen ajándékokkal, és helyette fenntartható megoldást kínálni.

Zsolt szereti az innovációs lehetőségeket, a digitális megoldásokat keresni mindenhol, ez részben korábbi munkája miatt alakult így, mivel szoftverfejlesztőként dolgozott. Ötletét elmesélte Jocinak, azaz Gyarmati Józsefnek, a Next-Present másik ügyvezetőjének, aki egy igazi megvalósító ember, és mindig is vállalkozóként képzelte el magát. Joci segített lerakni a vállalkozás alapjait, majd idővel csatlakoztak további csapattagok is a Next-Presenthez.

„Először baráti és családi körben mértük fel, hogy kinek mi a tapasztalata az ajándékozások kapcsán, és nagyon hasonló visszajelzéseket kaptunk – nemcsak mi éreztük úgy, hogy ideje véget vetni a haszontalan ajándékok időszakának. Ezután készítettünk egy piackutatást is, ami alapján szembesültünk vele, hogy a probléma valós: az emberek nehezen választanak ajándékot, és gyakran kapnak ajándékba haszontalan tárgyakat” – meséli az első lépésekről Joci, azaz Gyarmati József, a Next-Present ügyvezetője.  

’Most azt kapod, amit megérdemelsz’ – ezt a mottót választották maguknak, és céljuk nem kevesebb, mint megreformálni az ajándékozási szokásokat. Arra igyekeznek ráirányítani az emberek figyelmét, hogy a közösségi ajándékozás sokkal hasznosabb lehet, mint a kényszeresen kiválasztott, egyedinek gondolt ajándéktárgyak felhalmozása. Egyrészt a megajándékozott is jobban jár, mert olyan ajándékot kaphat, aminek valóban örül, másrészt a fogyasztói társadalomban elterjedt szokást, hogy igazából nem használt termékeket, tárgyakat halmozunk fel, vissza lehet szorítani.

„Célunk, hogy a megajándékozottak sok apró haszontalan ajándék helyett valami olyat kapjanak, amire tényleg vágynak” – foglalja össze missziójukat Joci. – „Weboldalunkon kiválaszthatnak egy terméket vagy egy élményt, amire utána a barátaik, rokonaik közösen tudják összeadni a pénzt. Bízunk abban, hogy ezen a platformon keresztül az ajándékozásnak egy előremutató, fenntartható szemléletű módját tudjuk megmutatni az embereknek. Egy olyan teret kínálunk, ahol a felejthető ajándékok helyét fokozatosan átveszik a felejthetetlen emlékek és maradandó dolgok.”

A Cápák elé állni nagyobb izgalmat jelentett, mint 4000 méteres magasságból kiugrani egy repülőből

A Next-Present csapata az RTL Klub üzleti showműsorában, a Cápák közöttben mutatkozott be ötletével – remélve, hogy nemrég indult vállalkozásuk hathatós támogatást kaphat: „A Cápák között stúdiójában annak a bizonyos ajtónak a kinyitása előtt jobban izgultam, mint amikor egy repülőből ugrottam ki 4000 méteres magasságból” – árulja el Joci. Hozzáteszi, hogy főleg a szokatlan helyzet, a sok kamera, a stáb jelenléte tette őket izgatottá, hiszen nincsenek hozzászokva a hasonló szituációkhoz. Mivel eddig csak tévében láthatták a műsort, már az is meglepetést okozott, hogy a valóságban mennyivel közelebb ülnek a Cápák a vállalkozókhoz.

„Megéri a felkészülésbe minél több időt és energiát fektetni, mert a Cápák nagyon nem kíméltek minket. Idővel a kamerák jelenlétét is megszoktuk, és már nem is tűnt olyan ijesztőnek az egész. Önmagunkat adtuk, és úgy éreztük, hogy ez mindenképpen előny” – foglalja össze Joci a műsorban szerzett tapasztalatokat.

A Telekom Digitálisan Tettrekész díja motivációt ad a folytatáshoz

A Next-Present a Cápák között c. műsorban elnyerte a Telekom Digitálisan Tettrekész díját, ami már csak azért is sokat jelent a csapatnak, mert ez az első komolyabb elismerésük: „Minden induló cég életében mérföldkő, amikor kilép a szélesebb közönség elé. Erre talán nem is lehet ténylegesen felkészülni, ilyenkor minden támogatás és segítség jól jön. Főleg, ha azt egy nagy múltú vállalattól kapjuk, mint amilyen a Telekom. Sok kihívással kell szembenéznie egy vállalkozónak, ezek leküzdéséhez a Telekom hatékonyan hozzájárul a náluk meglévő tapasztalat és tudás segítségével.”

A Telekommal közös kapcsolódási pont, hogy a Next-Present számára is fontos alap a digitalizáció: online környezetben működik a szolgáltatásuk, és terveik között szerepel, hogy a digitális megoldásokra támaszkodva az ajándékozási szokások analizálását is megoldják. Joci kiemeli, hogy az online platformon kínált szolgáltatás számos előnnyel jár: „A hagyományos plasztikkártyákkal szemben az online ajándékkártyákat nem tudjuk elhagyni, bármikor kéznél vannak, és nem termelnek műanyag szemetet sem. Ha sikerül majd mérnünk és analizálnunk az ajándékozási szokásokat a weboldalunk forgalmán keresztül, akkor biztosan sok hasznos információval segíthetjük a felhasználóinkat és partnereinket a döntéseikben.”

Cél: nemzetközi piacra lépés

Bár Joci már nem számít kezdő vállalkozónak, azt vallja, hogy mindig lehet újat tanulni. Akár a magyar vállalkozók között is találhatunk olyan sikeres cégalapítókat, akiktől érdemes ellesni a jó példákat. Joci említi például Bodnár Zsigmondot, a Facekom alapítóját, mert szerinte őt figyelve ráébredhetünk, hogy mindig érdemes nagyban gondolkodni és bátran cselekedni, hiszen ez az igazi vállalkozó legfőbb ismérve. „Hild Imrére is abszolút követendő példaként tekintek, szeretnék egyszer olyan szintre jutni és olyan szakértelemmel bírni, mint ő. Nemzetközi szinten pedig Sean Ellis és Steve Blank könyveit tanulmányozom gyakran” – mondja Joci.

A középtávú célok között mindenképpen a vállalkozás bővülése szerepel. Hogy hol látja Joci a Next-Presentet 5-10 év múlva? „Egy nagy, összeszokott csapattal egy gyönyörű kilátással bíró meetingteremben. Vállalkozásunknak az is célja, hogy olyan munkahelyeket teremtsünk, ahol mindenki magáénak érzi a céget és ki tud teljesedni szakmailag. Reméljük, hogy 5-10 év múlva már olyan befektetői tárgyalásokon veszünk részt, ahol a nemzetközivé nőtt cégünket értékesítjük, hogy további projekteket tudjunk indítani és segíteni a kezdő, fiatal vállalkozókat.”

Gyarmati József, a Next-Present ügyvezetőjének 3 tanácsa kezdő vállalkozóknak:

1. El kell kezdeni vállalkozni, mielőbb a megvalósítás útjára lépni.

Egy ötlet önmagában semmit sem ér, a megvalósítás a minden.

2. Csatlakozni kell a magyar ökoszisztémához, láthatóvá válni.

Ha kiépülnek a szükséges kapcsolatok, könnyebben lehet segítséget és tanácsot kérni.

3. Nagyban kell gondolkodni!

Ne legyen elég a magyar piac meghódítása, már a vállalkozás felépítésénél számolni kell a nemzetközi piacra lépéssel.

Szerző:
Ganzler Orsolya – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.