„Digitális megoldásokkal maradtunk talpon a krízishelyzetben”

Olvasási idő 4 perc
Zso 0524

Váradi Krisztina korábban nem gondolta volna, hogy egyszer még reklámfilmben fog szerepelni. Pláne úgy, hogy épp arról számol be a Telekom egyik legújabb szpotjában, hogy milyen pozitív hatást érzékeltek a tavaszi járványhelyzetben hozott gyors döntéseiknek köszönhetően. Merthogy a kecskeméti MyThai étterem vezetőjeként márciusban úgy ítélte meg, a digitalizáció sokkal jobb választás, minthogy bezárják az akkor még csak pár hónapja üzemelő éttermüket.

Krisztina korábban egy japán étteremben dolgozott sushi szakácsként, itt ismerkedett meg koreai származású párjával. Mindketten nagy rajongói az ázsiai konyhának, többször együtt is jártak Dél-Koreában és Thaiföldön, több hónapot is eltöltve a távoli országokban.

Mythai Dsf9808 R

„Kecskeméten nagy szükség volt már egy igazi, autentikus ázsiai étteremre. Kínai étteremből nincs hiány, lehetett eddig is kapni sushit vagy thai ételt, de sajnos az ízviláguk meg sem közelíti az eredeti ételekét. A kecskemétiek inkább Budapestre utaztak, ha igazán jó ázsiai fogásokra vágytak – az M5-ös autópályán gyorsan fel lehet érni a fővárosba. Mi is inkább Budapesten kerestük az ázsiai ízeket” – meséli Krisztina.

Aztán ahogy megszülettek a gyerekeik, már problémásabb volt beiktatni egy-egy budapesti kiruccanást csak egy jó ebéd vagy vacsora kedvéért. Ha nem is éppen ez volt a kiváltó ok, ami miatt belevágtak egy saját ázsiai étterem megnyitásába, azért valamennyire szerepet játszott a döntésükben. 2019 tavaszán kezdték el megálmodni a saját vállalkozásukat, 2019 őszén pedig megnyitották a MyThai éttermet.

„Érdekes volt, hogy eleinte szinte csak a szomszédok jártak hozzánk. Benéztek, megnézték, mit lehet kapni, volt, aki azzal állt tovább, hogy nem erre számított, anélkül, hogy bármit megkóstolt volna. Aztán szerencsére azokból lett több, akik kipróbálták a főztünket és visszatérő vendégek lettek. Most már jönnek hozzánk rendszeresen Békéscsabáról, Miskolcról és Szegedről is” – összegzi Krisztina, hogyan változott meg az éttermük fogadtatása.

Mostanra hétvégenként gyakran előfordul, hogy teltház van a MyThaiban – ilyenkor 80 főt tudnak egyszerre leültetni. 20 féle sushiból, thai és japán levesekből, hatféle japán stílusú, úgy nevezett Bento Box ebédmenüből, és koreai ételekből választhatnak a betérők. De lehet tőlük online is rendelni: naponta kb. harmincan élnek is ezzel a lehetőséggel.

Zso 0344
Zso 0344

Tavasszal, amikor a járványhelyzet miatt az éttermeknek zárva kellett tartaniuk, az online rendelés megerősödött Krisztináéknál: „Családi vállalkozás lévén fel sem merült bennünk, hogy bezárjunk, inkább más megoldást igyekeztünk találni. A házhozszállításra fókuszáltunk, és megléptünk gyorsan olyan dolgokat, amik segítettek felpörgetni az online rendeléseket: egy hét alatt megoldottuk, hogy az interneten rendelők bankkártyával is tudjanak fizetni, és környezetbarát csomagolóanyagokra váltottunk. Ennek hatására sokkal többen kezdtek el nálunk rendelni.”

Krisztina azt tapasztalja, hogy nagyságrendekkel könnyebben és gördülékenyebben megy a munka, mióta digitális megoldásokat használnak. Tableten veszik fel a rendeléseket, amit rögtön látnak a konyhai pultban is a munkatársak egy kijelzőn. A telefonhívásokat is rögzítik, így ha bármilyen probléma adódna, egyszerűbb utánajárni. A weboldalukon pedig pár kattintással megrendelhetők az ázsiai finomságok, amiket akár online is kifizethetünk.

Tudják, hogy az őszi-téli időszak sem lesz egyszerű, akár arra is felkészültek, hogy újabb szigorítások következnek. „Mindenképpen folytatjuk a házhozszállítást, vettünk fel új futár kollégát, és betáraztunk csomagolóanyagokból, gumikesztyűből, maszkból, fertőtlenítőszerből. Így minden adott, hogy biztonságosan tudjuk kiszállítani a megrendelt ételeket” – mondja Krisztina.

Mythai Dsf9827 R

Terveznek azért távolabbra is, ha már nem ilyen rendkívüli időket élünk. Szeretnének egy ázsiai élelmiszerüzletet nyitni a városban, és egy kisebb büfével is megpróbálkoznának. Az elmúlt időszak ugyanis csak megerősítette őket abban, hogy amit nyújtanak, arra Kecskeméten szükség van, és még nehéz körülmények között is talpon tudnak maradni.

Krisztina tanácsai kisvállalkozóknak válsághelyzetekre:

  1. Az elzárkózás nem visz előre. Inkább próbáljunk meg megoldást találni a problémára!
  2. Ha a megnehezedett körülmények miatt a leállás mellett döntünk, sokkal nehezebb utána újraindítani a vállalkozást és ott folytatni, ahol abbahagytuk. Jobb szembenézni a nehézségekkel.
  3. A digitalizálás nemcsak hogy kiutat jelenthet egy olyan helyzetben, amikor elvágnak miket a célközönségtől, de hosszú távon a mindennapi működést is leegyszerűsíti.
Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!