Az automatizált e-mail marketing lehetőségei. Célok és rendszerek bűvöletében: ismerkedés 5 hatékony eszközzel

Shutterstock 1087631813

Ahogy egyre több digitális marketing megoldás áll rendelkezésünkre, és újabbnál újabb rendszerek jelennek meg az online vásárlószerzés területén, egyre jogosabban merülhet fel a  kérdés: “Az e-mail marketing továbbra is olyan fontos és hatékony eszköz?”
A válaszom röviden: igen. Egy jól felépített és tudatos e-mail marketing stratégia, ráadásul automatizált megoldásokkal, segít személyre szabottan elérni és kapcsolatban maradni a célcsoportunkkal, ráadásul megfizethető áron növelni az értékesítési számainkat. De hogyan érdemes bele kezdeni az e-mail marketing tevékenységünk kialakításába?

Az e-mail marketing tehát egyszerű és nagyszerű módja kampány üzeneteink átadásának, akár kis, akár közepes cég vagyunk, vagy bármilyen olyan online felületünk, amely forgalommal rendelkezik. Segítségével növelhetjük a visszatérő látogatókat weboldalunkra – ha tudatos hírlevél lista építésbe kezdünk. Hűséges követőket formálhatunk vásárlóinkból, amennyiben egyedi, és személyre szabott ajánlatokat és kedvezményeket kapnak tőlünk emailben. A nap végén ezekkel az értékesítésünk növelhető: a kiküldött levelekből érkező látogatók magasabb arányban konvertálnak/ hajtanak végre vásárlást az oldalon, mint a más online csatornákról érkezők.

Azonban azt fontos kiemelnem, hogy csak ezért, mert az e-mail marketing egyszerű és jó megoldásnak tűnik, nem biztos, hogy mindenki célját és igényét támogatja. Fontos végig gondolnunk és tudatosan választanunk ezt az eszközt. Ráadásul egy automatizált e-mail rendszer használatához megelőző tevékenységek is szükségesek: mint például a technikai feltételek kialakítása mind a weboldalon, mind a céges CRM rendszerrel kapcsolatosan. Érdemes tehát felkészülten és tudatosan tervezni. Nehezítő tényező lehet, hogy nem csak egy-két rendszer áll a rendelkezésünkre így a megfelelő kiválasztása is külön végig gondolást igényel.

Melyik rendszert válasszuk?

Néhány alapvető dologra érdemes figyelni, amikor e-mail marketing szolgáltatátót választunk:

  • Egyszerű használat: felhasználó barát kezelési felület (lehetőleg drag and drop szerkesztővel), illetve könnyű weboldalba építés és CRM kapcsolat kialakítás.
  • Automatizálás: szinte minden rendszer önjáró – tehát be tudunk állítani automatikus funkciókat, azonban nem mindegy, hogy a mi vállalkozásunknak mire van igénye.
  • Eredmények: egy ideális rendszer támogatja a felhasználók szegmentálását és az e-mail marketing kampányok teljesítményének nyomon követését. Emellett biztosítja, hogy e-mail kampányaink ne kerüljenek a spam mappába.
  • Árazás: rengeteg ingyenes, vagy freemium modellben működő rendszer érhető el a piacon, így ha a funkciók megfelelőek a számunkra, nem kell drága előfizetésekre költenünk, pláne nem induláskor.

A fenti szempontok alapján összeállítottam egy 5 lehetséges e-mail szolgáltatóból álló listát, melyek segíthetik vállalkozásunkat sikeres és hatékony kampányok indításában és kezelésében. (Az automatizált e-mail eszközök felsorolása nem mutat preferenciát, egyszerű ABC sorrendet használtam.)

Constant Contact

Árazás: 60 napos ingyenes próba verzió, majd 20 dollár/ hó kezdő csomag.

A Constant Contact a világ egyik legnagyobb és leggyorsabban növekvő e-mail marketing szolgáltatása. Előnye a több rendszerrel történő egyszerű integrálás: beépített közösségi média megosztó eszközök, ingyenes képkönyvtár, Facebook hirdetésekkel összekapcsolás, valamint egy erőteljes e-kereskedelemi vonallal rendelkezik a Shopify üzletek számára.

Emellett olyan funkciói is vannak, mint a felmérések és közvélemény-kutatások készítése, kuponok használata, online adomány gyűjtés és a tárgysor A / B tesztelése, ami segít a megnyitási arány javításában.

Drip

Árazás: 14 napos ingyenes próba verzió, majd 49 dollár/ hó kezdő csomag.

A Drip a tökéletes megoldás, ha e-kereskedelemmel foglalkozunk és szeretnénk ügyfeleket szerezni a látogatóinkból! A rendszer lehetővé teszi a mélyebb beszélgetést az ügyfelekkel, és e-maileket küldhetünk időzítve, reagálva az ügyfelek vásárlási szándékára és viselkedésére. Testre szabhatjuk üzeneteinket olyan viselkedések alapján, mint például a kosár elhagyás, visszatérő webhely látogatók, vagy valamilyen akciót végre hajtók stb. Integrálható SMS küldéssel, Facebook-hirdetések megjelenítésével és több egyéb alkalmazással is.

HubSpot

Árazás: Ingyenes2000 kiküldött e-mail/ hóig

A HubSpot, amely valószínűleg ismertebb a marketing automatizálási platformjáról, nemrégiben indított egy ingyenes e-mail marketing eszközt, amely támogatja a kisvállalkozások igényeit. Egyszerű szerkesztő felületén keresztül hamar elkészíthetjük e-mailjeinket visszatérő vevőinknek, köszönöm az e-maileket ütemezhetünk a vásárlások után, vagy csak új termék kampányt indíthatunk. A rendszer természetesen tökéletesen integrálható más HubSpot eszközökkel, mint például a CRM. Egy fiókkal hozzáférhetünk mindkét eszközhöz, így központi ügyfél adatbázist építhetünk, valamint nyomon követhetjük kampányaink teljesítményét.

MailChimp

Árazás: Ingyenes2000 felhasználóig/ ügyfél adatig, a felett 9 dollár/ hónál kezdődő csomagok

A Mailchimp nem csak egy egyszerű e-mail marketing szolgáltató. Az e-mail marketing mellett az összes fontos tulajdonsággal rendelkezik, amelyek lehetővé teszik a látogatók előfizetőkké és ügyfelekké alakítását. Könnyen csatlakoztatható WordPress oldalakhoz vagy webshopokhoz is, ráadásul több száz alkalmazás integrációt tartalmaz és CRM rendszer támogatást nyújt. A Mailchimp előre gyártott sablonokat és kész szegmens csoportosításokat is kínál, hogy minél egyszerűbben és gyorsabban hozhassunk létre professzionális e-maileket.

Sendinblue

Árazás: Ingyenes 300 email kiküldéséig 1 nap és korlátlan ügyfél adatig.

A Sendinblue szoftver e-mail küldő funkciói mellett SMS-t is küldhetünk ügyfeleinknek. A rendszer nagyon egyszerű felépítésű, felhasználóbarát, így még egy teljesen kezdő, akár előzetes tudás nélkül is, könnyen indíthat marketing kampányokat.

Ami az egyik legerősebb értékajánlata a rendszernek, hogy az ára a kiküldött e-mailek számán múlik, és nem az ügyfél adatbázis méretén!

Miért éri meg belevágni?

Sok digitális marketing folyamat létezik, amelyeket egyszerűen nem lehet automatizálni. Az e-mail marketing azonban kifejezetten jól automatizálható, ráadásul ez nagyban javítja a kampányok relevanciáját és időszerűségét.

Vegyünk egy egyszerű példát. Egy webshopunkban már korábban regisztrált fogyasztó meglátogatja a webhelyünket, és elég sok időt tölt különféle termékek megnézésével és némelyik kosárba helyezésével. Ezután a számunkra ismeretlen okból vásárlás nélkül távozik. Az e-mail automatizálás segítségével azonban beállíthatjuk, hogy ez a felhasználó e-mailt kapjon röviddel a kosár elhagyása után, emlékeztetve őt arra, amit ott hagyott. Ezzel egy elveszettnek tűnő lehetőséget vásárlásba fordíthatunk vissza, mindezt úgy, hogy mi éppen teljesen más dolgokkal foglalkozunk, hiszen a rendszer nekünk dolgozik.

Tehát a marketing automatizálás segíthet időt és pénzt megtakarítani egyes folyamatokban. Nem kell azon aggódnunk, hogy mi megtaláljuk a megfelelő idő pillanatot e-mailjeink kiküldésére, a rendszer gondoskodik erről.

Ha esteleg nincs e-mail marketing tapasztalat a csapatodban, akkor sincs gond, a legtöbb rendszer tényleg felhasználóbarát, és rengeteg tananyaggal és támogatással segíti a kampányok kialakítását. Érdemes elgondolkodni esetleg ügynökség vagy szakértő bevonásán is: Magyarországon is többen foglalkoznak ilyen tevékenységgel, pl.: https://senpai.hu, https://hdmarketing.hu vagy www.neosoft.hu/

Egy tesztet mindenképpen megér, ha könnyítenél mindennapi kommunikációs feladataidon!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!