Vegán életmódra váltva ismerték fel, hogy hiányzik a városból egy olyan hely, ahol állati alapanyagoktól mentes édességek kaphatók – létrehozták ők a Naspolya Nassoldát, amely immár hat éve kínál egészséges nassolnivalókat. Bárányos Réka és Novák Ádám párként vágtak bele a vállalkozásba, az RTL Klubon futó Cápák között című üzleti showműsorban egy ország ismerhette meg őket. A kreatív és talpraesett vállalkozók a Telekom Digitálisan Tettrekész díját is elnyerték, ami csak megerősítette őket abban, hogy jó úton járnak.
A Naspolya Nassolda olyan finomságokra specializálódott, amelyek egyaránt fogyaszthatók az ételérzékenységekkel küzdők, a vegán életmódot folytatók, vagy a tudatosan táplálkozók számára. Desszertjeik, nassolnivalóik nem tartalmaznak tejet, tojást, glutént vagy cukrot, így az ezekre a hozzávalókra érzékenyeknek nem kell kompromisszumot kötniük, finomat ehetnek akkor is, ha valamelyiket kerülniük kell. Torták és piték is szerepelnek a választékban, amik néhány nap alatt fogyasztandók, ezért egyelőre csak a fővárosban elérhetők, de az üveges desszertjeiket már országszerte házhozszállítják.
Bárányos Réka és Novák Ádám 12 éve egy párt alkotnak, eredeti szakmájuk grafikus, és már régóta közösen dolgoznak – közösen lettek vállalkozók is, amikor a Naspolya Nassoldát megalapították. Kilenc évvel ezelőtt átálltak egy egészségtudatos táplálkozási formára, akkor szembesültek vele, hogy a városban nem igazán találnak olyan helyet, ahol az elvárásaiknak megfelelő süteményeket vehetnének. „Rájöttünk, hogy ez egy piaci rés, létrehozhatnánk mi ezt a helyet. Először receptekkel kísérleteztünk, aztán egyszer csak belevágtunk. 2014 decemberében nyitottunk, Budapest belvárosában, és amikor elindultunk, még gyerekcipőben járt itthon a vegán táplálkozás. Azóta érezhető, hogy egyre többeket mozgósít mind a vegánság, mind a mentes étkezés, egyre inkább keresettek a termékeink” – meséli Réka.
Réka és Ádám számára fontos, hogy állati alapanyagoktól mentes legyen az, amit esznek, de az is, hogy teljes értékű étel legyen, és nagyon jó alapanyagokból készüljön. Ezért nem használnak kémiai anyagokat, a desszertjeiket nem hőkezelik, minden tápérték megmarad bennük. A termékeik iránt a kezdeti időszakban leginkább a külföldi turisták érdeklődtek: „Rendszeresen tapasztaltuk, hogy ha valaki a budapesti tartózkodása alatt egyszer csak betoppant hozzánk, akkor utána, amíg csak a városban maradt, minden nap visszatért, mert elégedett volt azzal, amit kapott.”
A koronavírus jött, a vevők 40%-át adó külföldi turisták eltűntek
A pandémiás időszak már csak ezért is megviselte a vállalkozást, hiszen a külföldi turistákról, akik a forgalom 40%-át tették ki, le kellett mondaniuk. A túléléshez sok mindent újra kellett gondolniuk: költségeket csökkentettek, folyamatokat optimalizáltak, rájöttek, hogyan érdemes a termelésben úgy csoportosítani a munkákat, hogy könnyebb legyen a napi működés. Emellett sokkal jobban koncentráltak a webshopjukra, a kiszállításukat is kiterjesztették.
„Egyébként is szinte mindent online intézünk már, ami az üzlettel kapcsolatos. Ezért nagyon jól használható statisztikákat tudunk kimutatni, mindig naprakészek vagyunk mindenből. Tudjuk, hogy mikor mit szerettek jobban a vevőink, mire lenne épp szükség. Az alapanyag-rendeléseket is online program segítségével adjuk le” – összegzi Réka, hogyan segíti a digitalizáció a vállalkozásukat.
A munka és a magánélet egyaránt összeköti őket, gondolhatnánk, hogy ez sok kihívással jár, de Réka inkább csak abban látja a problémát, hogy nehéz meghúzni a határvonalat, hol fejeződik be a munkanap, mikor ne foglalkozzanak már a napi teendőkkel. „Az a hátrány valóban megvan, hogy késő este, amikor már a pihenésé lenne a főszerep, még mindig a vállalkozás dolgairól beszélgetünk, például arról, hogy milyen rendelést kell épp leadni. Nem könnyű a munkát és a magánéletet különválasztani, de mindig jelezzük, ha egyikünknek már sok lenne valamiből. Mi alapvetően annyira jól kiegészítjük egymást, hogy soha nem jelentett igazán gondot az együttműködés sem a grafikai feladatainknál, sem a Naspolya Nassoldában. Tudunk egymásra hallgatni, ki tudjuk kérni a másik véleményét.”
A Cápáknak köszönhetően azt is felismerték, érték, ha arcukat adják vállalkozásukhoz
Hogy a „Cápák között” műsorban szerencsét próbálnak, közös döntés volt. Kalandvágy volt bennük, kíváncsiak voltak rá, mit ér a márkájuk. Mert ha egy a céget közelről nem ismerő befektető azt mondja, hogy ő lát fantáziát a vállalkozásban, akkor az jelent valamit. Mivel a covid-időszak alatt – a többi vendéglátóhelyhez hasonlóan – csökkent a forgalom, időszerű volt, hogy akár külső segítséghez folyamodjanak.
„Mindenképpen jó döntés volt szerepelni a műsorban, hatalmasat dobott az ismertségünkön. Mai napig előfordul, hogy leszólít egy eladó a boltban, és megkérdezi, hogy engem látott-e a tévében.
A műsor hozta azt a jelentős változást is az életükbe, hogy eddig nem voltak a cég arcai, de azáltal, hogy a „Cápák között” adásában előtérbe kerültek, fordult a helyzet. Érzik is ennek jelentőségét, szeretnék megőrizni ezt a személyességet.
„Reméltük, hogy szeretni fogják a Cápák a termékeinket, tetszik nekik az ötletünk, de arra is számítottunk, hogy a vegánság megosztó téma lehet. De annyira jól alakult minden, hogy szinte el sem akartuk hinni. Főleg azt, hogy még András, a sertésmogul is odavolt a termékeinkért” – emlékszik vissza Réka. – „A forgatás és a műsor adásba kerülése között eltelt pár hét, és ugyan a forgatás is feltöltött minket, de amit az adás után tapasztaltunk, az minden képzeletet felülmúlt. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, volt, aki azt mesélte, hogy a kislányának minket hozott fel követendő példaként vállalkozás alapításához.”
Egyszer ők is szívesen lennének példaképek
A tévében szerzett ismertség és népszerűség az üzletnek is jót tesz, hiszen új vevők is rájuk találnak, de vállalkozóként is motiválja őket a továbblépésben. Néhány külföldi séf munkásságát lelkesen követik – Amy Levint és Matthew Kenney-t említi Réka: „Örülnék neki, ha hazai viszonylatban egyszer mi is ilyen példaképek lehetnénk, mint ők.” Hároméves kisfiuk jelenti még a jelenleg a legfőbb inspirációt, az adja a legtöbb energiát Réka számára, ha vele lehet, elmehetnek sétálni a természetbe, és teljesen kikapcsolhatja az agyát.
Szakmai megerősítést adott nekik a Telekom Digitálisa Tettrekész díj is: „Nagyon hálásak vagyunk érte, egy visszajelzés arra nézve, hogy jó úton haladunk. Bízom benne, hogy tudunk egy pozitív példát mutatni arra, hogy lehet merni nagyot álmodni, és megvalósítani a terveket” – mondja Réka.
Mert terveik azért vannak. Szeretnének egy újabb üzletet nyitni, leginkább Budán. De azon is dolgoznak, hogy franchise üzleti partnereik lehessenek. Szeretnék azt is megoldani, hogy a csomagolt termékeik eljuthassanak kisebb boltokba, delikátesz üzletekbe – a nagyobb kereskedelmi láncok mennyiségi igényeit egyelőre nem tudnák kiszolgálni. A termékpalettát is bővítenék, amihez a csapatnak is növekednie kell, na meg a műhelynek, hogy elbírja a sok újdonságot.
„Tíz év múlva valószínűleg még fontosabb lesz az, hogy mit eszünk, ezért lesz kereslet a termékeink iránt. Remélhetőleg sokkal egészségtudatosabbak lesznek az emberek is, és így nemcsak azok találnak ránk, akik kényszerűségből kell, hogy keressék a mentes termékeket.”
Ha szeretnél jobban elmélyülni a befektetés témakörében, keresd fel Tudásbázisunkat!
Nézd meg Réka és Ádám bemutatkozó kisfilmjét!
Szerző:
Ganzler Orsolya – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség
Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!
Átlag értékelés 1 / 5. Összes értékelés: 1
Legyél te az első, aki értékeli a cikket!