5 tipp a jól működő Pop-up ablakokhoz

Olvasási idő 3 perc
Hb Kepek Cikk Weboldal

Számos weboldal alkalmaz felugró (szaknyelven popup) ablakokat és míg többnyire automatikusan csukjuk be ezeket az idegesítő marketing-próbálkozásokat, addig létezik néhány oldal, ahol komoly pénzt csinálnak a felugró ablakok. Mitől függ, hogy áldás, vagy átok lesz-e az oldalunkra telepített popup? Mint minden online marketing eszköz, a felugró ablak is épp annyit ér, amennyire professzionális a tervezése és a kivitelezése. Íme öt tipp, hogy ne idegesítsd, hanem motiváld vele a látogatóidat:

1. A kontextus – gondolkodj sztoriban

A sikeres felugró ablakok titka egyetlen szó: relevancia! Amennyiben a popup ablak tartalma nagyon eltér a látogató által éppen olvasott tartalomtól, akkor csak zavaró az egész. Ha kiegészíti, vagy tovább gondolja az oldal tartalmát, akkor hasznos a látogató számára és nagyobb eséllyel fog működni.

2. A reklám halott – adj inkább értéket

Mindannyian utáljuk a reklámokat, ha azonban az információ releváns, akkor nem reklám többé, hanem érték. Ezért működik jobban például egy kupon, mint egy “Iratkozz fel”- jellegű tartalom, de az újdonságok pszichológiai marketing kommunikációjára is kiváló eszköz a popup.

3. A trigger

A felugró ablakoknál szinte mindig be lehet állítani több fajta szabályt (úgynevezett trigger-t), hogy mitől ugorjon fel az az ablak. Érdemes tudni, hogy a Facebook hirdetési szabályzata landing oldalon például tiltja popup ablakok alkalmazását – aki ezt nem tudja, könnyen a Facebook hirdetési fiókja letiltásával végezheti a popup kalandot. A legjobban az úgynevezett kilépés-vezérelt ablakok működnek, mert ilyenkor már úgyis menni készül a látogató – ez azonban a kontextustól is függ, aminek az elemzéséhez szakember segítségét érdemes kérni.

4. Tiltott szavak

Ha az email listádat szeretnéd bővíteni, akkor se használd a hírlevél, vagy a feliratkozás szavakat, mert ezek elcsépeltek és immár negatív tartalommal bírnak. A 7Digits online marketing blogján a Trükkök menüpontra kattintva megnézheted, hogyan lehet ezt másképp csinálni. Ugyanígy kerülj a felugró ablakok szövegezésében minden negatív érzést keltő szót – még a “Sosem küldünk spam-et” kontextusban is!

5. AB-tesztelj és mérj

Ha elég nagy forgalmú oldalad van, akkor úgynevezett A/B tesztekkel idővel ki tudod finomítani a popup-ok működését. Nem egy olyan esetről lehet tudni, ahol akár egyetlen gomb szövegének megváltoztatása 100%-kal növelte a konverziót egy popup esetében. Az online marketing lényege a mérés és az optimalizálás – ha nem javítgatod folyamatosan a popup ablakaid teljesítményét, sosem lesz magas konverziós rátád.

A hazai pályán oly jellemző rövid távú vállalkozói attitűd az oka, hogy sokan hajlamosan beleszeretni egy-egy új eszközbe, trendbe, vagy épp csatornába – ez az attitűd azonban majdnem mindig csalódásokhoz vezet. Nem az ütős szövegeken, a szép weboldalon, vagy épp a felugró ablakok használatán múlik ugyanis, hogy hosszú távon profitábilisan működik-e a marketing, hanem azon, hogy az online marketing mérhetőségét felhasználják-e a folyamatos optimalizáláshoz és van-e elegendő szándék, kitartás és szakértelem ahhoz, hogy hétről-hétre, hónapról-hónapra jobban teljesítsenek az online felületek.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!