5 last minute tipp a sikeres karácsonyi kampányodhoz

Már csak három hét karácsony, annak, aki pedig online felületeken értékesít, 10-12 nap az, amit még aktívan ki tud használni. Lehet ilyenkor még tenni valamit, hogy eredményesebb legyen ez az időszak? Nem vagyunk még elkésve?

Az online kereskedők számára a karácsonyi szezon nagyjából december 16-ig tart, legalábbis, ha házhozszállítást használ valaki. Azok, akik üzletben értékesítenek, még a legutolsó napokban is szerezhetnek új ügyfeleket. Éppen ezért elkésve nem vagyunk, de tény: ilyenkor általában már nem hatalmas stratégia váltásokra van szükség, hanem a meglévő módszerek finomítására, kiegészítésére.

Érdemes megnézni a Google Trends adatait, ahol láthatjuk, hogy nagyjából milyen növekedésre számíthatunk a következő időszakban.

Mit tehetünk most, amivel növelhetjük az eredményeinket?

1. Nézzük meg a statisztikáinkat, és erősítsük a jó csatornáinkat!

Ha például azt látjuk, hogy egy kulcsszóra vagy egy keresőhirdetésre többen vásárolnak, mint a többire, emeljük a hirdetési keretet.

Ha pedig azt vesszük észre, valamelyik felület nem elég hatékony, és nincs hatása a vásárlásokra, arra ne költsünk!

2. Elemezzük a weboldalunk eredményességét és optimalizáljunk!

Ha azt tapasztaljuk, hogy sokan jönnek a weboldalra, de nem vásárolnak, nézzük át, hogyan tudunk javítani.

Elég jó az ajánlat? Elég információt adunk a termékről? Átlátható a felület? Mobilon is jól működik?

Sokszor ez úgy hatékony, ha leülünk néhány független emberrel (nem munkatárs, nem családtag, például vevők), és velük beszéljük át az oldalt.

Ha valamiben nem elég jó, változtassunk! Persze nem kell nekiállni egy új weboldalnak, de cseréjünk képet, és ha kell, finomítsuk a szövegeket.

3. Ragadjuk meg erősebben a látogatókat!

Már a weboldalon se engedjük el a látogatót olyan könnyen, használjunk például kilépő popupokat, amik felajánlanak egy kupont azoknak, akik nem jutnak el a vásárlásig.

Építsük be, vagy ha már van, erősítsük a remarketinget! Így azokat is utol tudjuk érni, akik elhagyták az oldalunkat vásárlás nélkül.

Webáruházaknak érdemes megnézni a dinamikus, termék alapú remarketing megoldásokat is. Ezek ugyanis teljesen személyre szabott ajánlatokat tudnak nyújtani azoknak, akik elhagyták az oldalunkat.

4. Érjük el a vásárlóinkhoz hasonló embereket!

Használjuk ki a saját adatainkban rejlő erőt, és keressünk a vásárlóinkhoz hasonló embereket! Ebben segíthet például, ha a Facebook hirdetési rendszerében készítünk egy olyan egyéni célközönséget, amelyik a vásárlóinkhoz hasonló embereket gyűjti össze.

Így el tudunk jutni olyanokhoz is, akikhez egyébként nehéz lenne. A saját adatok és a hirdetési platformok hatalmas adatbázisának kombinációja nyerő páros ilyen esetekben.

5. Építsünk adatbázist akár az utolsó pillanatban is!

Ha valaki nem vásárol, ajánljunk fel neki egy olyan lehetőséget, amiben feliratkozhat az akció értesítő hírlevelünkre!

Így ha az utolsó napokban tervezünk egy akciót, meg tudjuk mutatni azoknak, akik már jártak korábban az oldalunkon, és lehet, hogy még mindig nem vették meg az összes ajándékot.

Persze ennél sokkal több lehetőségünk van, hiszen rakhatunk a kiküldött dobozokba ajándékkártyát, készíthetünk ajándék tippekről cikkeket, videókat, és készülhetünk már most a karácsony utáni időszakra is.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 4.5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.