3 hasznos és ingyenes Google alkalmazás, amiket érdemes megismerni

Kkv 011 Cikk Kepek Google Appok

Amikor azt halljuk Google, legtöbbször az internetes keresőre, esetleg a legnépszerűbb e-mail kliensre gondolunk, de olyan is van, akinek a márkanév a YouTube tulajdonosaként ismert. Nos, az amerikai tech-óriás számos applikációt is fejleszt, amelyek az átlagembernek is hasznosnak bizonyulhatnak. Ki ne vette volna már igénybe például a Google Translate nélkülözhetetlen szolgáltatását, hogy a legkülönbözőbb nyelvkombinációban lefordítson egy-egy szót vagy szövegrészt? Most három olyan alkalmazásra fókuszálunk, amelyek a kisvállalkozásoknak könnyíthetik meg új piacok és aktuális trendek feltérképezését.

A Google Trends segítségével megtudhatjuk, milyen kifejezésre mennyien kerestek rá az elmúlt 12, 6 vagy akár 1 hónapban. Sőt, össze is tudjuk hasonlítani a különböző kereséseinket, ezáltal jól láthatóvá válnak az aktuális trendek egy-egy szolgáltatással vagy termékkel kapcsolatban. Tegyük fel, hogy épp egy borkereskedés indításával kacérkodunk, vagy már meg is nyitottuk a boltunkat, de a véges rendelkezésre álló kapacitás miatt kétszer is meg kell gondolnunk, milyen típusú borból rendeljünk többet. Ha a Google Trends-hez fordulunk, képet kaphatunk arról, hogy a keresőmotor alapján mely borfajták tűnnek népszerűnek. Sőt, arra is következtethetünk, hogy melyik hónapban melyik borfajta iránt nagyobb a kereslet.

A grafikonból az látszik, hogy a furmintra keresnek a legtöbben, különösen februárban és nyár végén, míg az olaszrizling iránt a legkisebb az érdeklődés. További érdekességeket tudhatunk meg, ha szűkítjük a keresést: meghatározhatunk más időtartamot, vagy kijelölhetünk bizonyos kategóriákat, és válogathatunk az internetes keresőfelületek közül is (YouTube, Google összes, képkereső, hírkereső).

Ha kicsit lentebb görgetünk, azt is megtudhatjuk, hogy a furmint mely megyékben különösen népszerű és milyen kifejezésekkel kerestek rá. Így derül ki például, hogy a februári magasabb találati szám a Furmint Február rendezvénynek köszönhető.

A Google Trends arra is alkalmas, hogy regionális eltéréseket vizsgáljunk – a borok esetében is mások lehetnek az igények egy olyan megyében, ahol van borvidék és adottak a jellegzetes borok, és egy olyanban, ahol csak nagyobb kirándulással elérhetők a borászatok.

2. Test My Site

Manapság elengedhetetlen egy jó honlap egy vállalkozás számára, de ha már kezd beindulni az imént említett borkereskedésünk, akár egy webshopban is gondolkodhatunk. Egy jól működő webshop lehetővé teszi, hogy az ország bármely részéről beszerezhető legyen a portékánk, amivel egy teljesen új piac nyílik meg számunkra. Ma már egyre többen mobiltelefonnal interneteznek, így mindenképp érdemes futtatni egy szűrést az oldalunkra/webshopunkra a Test My Site-on! Itt ellenőrizni tudjuk, mennyi idő alatt tölt be a honlapunk mobilról és asztali gépről. De nemcsak a betöltési időt kaphatjuk meg, a Google segít optimalizálni is ezt.

Ne ijedjünk meg, ha az első eredményünk szerint 2,5 másodperc feletti idő szükséges egy átlag mobiltelefonnak betölteni az oldalunkat 4G sebesség mellett, és pörölycsapásként kapjuk az arcunkba: „Az oldalad lassú”! Az oldal segít konkrét tanácsokkal, hogyan optimalizáljuk az oldalunkat, hogy ezután gyorsabban töltődjön a mobilokon. Például érdemes letiltani a megjelenítési felületen kívüli (off-screen) képek megjelenítését, vagy alacsonyabb felbontású képek használni a nem kiemelten fontos helyeken. Ha vészesen lassú az oldalunk (4 másodperc fölötti betöltéssel), érdemes szakember segítségét kérni. A legjobb dolog a funkcióban pedig az, hogy mindezt egy szuper riportba rendezve akár ki is nyomtathatjuk és az egyes pontjait akár ki is adhatjuk a kollégáinknak.

3. Market Finder

A Market Finder a már terjeszkedés előtt álló vállalkozások egyik legfontosabb piackutató segítsége lehet. Csak meg kell adnunk honlapunk elérhetőségét, megjelölni, milyen kategóriákban tevékenykedünk, és a Google gyorsan analizálja, mit mondanak a keresési szokások a piaci helyzetről.  A Market Finder segít választ találni arra, hogy mely országokban (piacokon) kerestek rá a legtöbbet a számunkra fontos kategóriákra, ezekben az országokban mennyire nehéz boldogulni a piacon egy új szereplőnek, mekkora összeget tud az adott országban egy átlagos háztartás elkölteni havonta. Mindemellett javaslatot is kapunk, mennyit kellene költenünk a Google-hirdetésünkre, hogy még eredményesebbek legyünk.

Miután finomhangoltuk az adatainkat, hozzáférhetünk a Google által összegyűjtött meta-adatok elemzéséhez is: ezek bepillantást engednek olyan információkhoz, amelyekkel a legegyszerűbben és leghatékonyabban tudunk betörni a kiszemelt piacra. Tehát miután a debreceni borkereskedésünk 4-5 éve komoly hasznot termel, és már az országos webshopunk is stabil, érdemes futtatni egy keresést a Market Finderen, hogy kiderüljön, melyik ország piaca a legjobb megoldás számunkra egy további terjeszkedéshez.

Ha elsőre nem is éreznénk rá az alkalmazások nyújtotta lehetőségekre, és nehezebben találnánk meg, milyen adatokat nyerhetünk ki vállalkozásunk számára, akkor is érdemes felkeresni a felületeket, mert rendszerint hasznos elemzéseket, mintákat találhatunk ott angolul, amik inspirálóak lehetnek. Ha pedig az alkalmazások használata beépül a heti rutinba, akkor a Google-ra már egészen biztosan nem csak mint keresőfelületre gondolunk.

Összességében sok hasznos funkciót vehetünk igénybe, ha szeretnénk többet tudni a piacunkon lezajló aktuális folyamatokról, trendekről, vásárlási szokásokról, sőt még hasznos tanácsokat és ötletek is kaphatunk, ha terjeszkedni szeretnénk.  Ha elsőre bonyolultnak is tűnne az alkalmazások használata, akkor is érdemes szétnézni az oldalakon, mert rendszeresen közölnek esettanulmányokat, összefoglalókat, amiket olvasva inspirálódhatunk.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!