Mit tartogat 2019? – Ezeket visszük tovább az évből!

Olvasási idő 4 perc

Mire számíthat a céged 2019-ben? Összegyűjtöttük, milyen változások és irányok jellemzik majd a következő évet.

Csak kettőt pislantottál és máris eltelt egy újabb eseménydús év, amely rengeteg újdonságot hozott az üzleti világban. A lehetőségek tárháza pedig még tovább bővül 2019-ben: új eszközök és új irányok érhetőek el a céged számára, hogy bővülj, újabb sikereket könyvelhess el. A versenyképesség megtartása érdekében azonban fontos, hogy tisztában legyél a várható trendekkel. Ezeket nézzük most meg: lássuk, honnan indultak a cégek 2018-ban és hová tartanak a következő évben!

A munka világa: előtérbe kerül a távmunka

A munkakörnyezet és a munkahelyi elvárások folyamatosan alakultak át az elmúlt években. 2018-ra a rugalmasság, a helyfüggetlen munkavégzés és a kötetlen munkaidő hatalmas értékké vált. A fiatal generáció számára szinte már elvárás, hogy bármikor és bárhonnan dolgozhasson. Ez az irány erősödik a jövőben is: a technológia által biztosított lehetőségek és a távmunka még nagyobb teret kap.

Nemcsak az eredmények kapnak hangsúlyt, hanem a munka emberi oldala is: a munkavállalók elégedettsége is előtérbe kerül, hiszen mindez szoros kapcsolatban van a hatékonysággal. Ha elégedettek az alkalmazottaid a munkájukkal, jóval nagyobb produktivitásra, odaadásra, lelkesedésre számíthatsz, ami alaposabb végeredményt garantál. Mindez pedig végül nagyobb profitot hoz majd neked.

Várhatóan növekedni fognak azok a cégek, melyek felhő alapú megoldásokat használnak. A felhőalapú megoldások segítségével gyorsabb és hatékonyabb a munkavégzés, az adminisztráció, sokszor a logisztika és az ügyintézés is. Egyértelmű tehát, hogy azok a vállalatok, akik ezeket a megoldásokat integrálják, lépéselőnybe kerülnek versenytársaikhoz képest.

Technológia: a gépi tanulás, AR és az AI még nagyobb szerepet kap

Nem meglepő, hogy a 2018-ban már erőteljesen elterjedt technológiákat a következő évben még inkább csúcsra járatják majd. Így lesz ez a gépi tanulás, az automatizálás, a mesterséges intelligencia és a kiterjesztett valóság esetében. Fontos kiemelni, annak ellenére, hogy a tortából hatalmas szeletet kapnak az újítások: a technológia nem helyettesíti az embert.

Lehetőségeket, platformokat, új irányokat és újabb csatornákat teremt, azonban az ügyfélkapcsolatot és a konkrét munkalehetőséget nem veszi át. Sőt a személyes kapcsolódás sokkal jobban felértékelődik a jövőben. A vásárlók és a felhasználók igénylik az emberi jelenlétet a folyamatokban, ezért fontos, hogy használd ki a technológiai lehetőségeket, de sose feledkezz meg a személyesség erejéről.

IT: IoT a kkv-k számára rejt még több lehetőséget

Az Internet of Things – a hálózatba kötött okos eszközök – 2019-ben tovább terjed a kkv-k körében is: újabb fejlesztésekre számíthatunk. Sok manuális megoldást és logisztikai kérdést is megold majd az IoT, amely komoly költség- és időmegtakarítást eredményezhet a cégek számára.

Ki kell emelni azonban, hogy az elterjedt internet alapú eszközök miatt a kiberbiztonság soha nem látott jelentőséget kap – a te céged számára is. Valós és hatalmas veszélyt jelent egy gyenge biztonsági rendszer: bárki hozzáférhet az adatokhoz, feltörheti a rendszert vagy elterjeszthet egy vírust, ha nem megfelelő a védelem. A módszerek pedig egyre szofisztikáltabbá válnak, épp ezért komoly figyelmet és pénzt kell szentelni az IT biztonságra.

Marketing: új platformok váltják fel a Facebookot

Marketing területeken is nagy változások várhatóak 2019-ben: a hangalapú keresés, a minőségi tartalom, az AI, a VR és a videó marketing komoly szerepet kap a következő hónapokban. A közösségi média üzleti felhasználása pedig átalakul: a Facebook amennyire könnyű üzletszerzési terepnek tűnt, annyira lesz nehézkes a következő időszakban. Komoly pénzeket kell beleölnöd, ha szeretnéd láthatóvá tenni magad a felhasználók számára, mert az emberek bizalma megrendült ebben a platformban. Nagy kérdés, hogy mennyi ideje van még a Facebook marketingnek olyan formában, mint a jelenlegi.

Ezzel szemben az Instagram és a YouTube újabb kapukat nyit meg a marketingszakemberek számára. Így ha már otthon vagy ezekben a platformokban, egy lépéssel a versenytársaid előtt vagy. Ha még nem, akkor kezd el használni és tanulmányozni az üzleti lehetőségeket ezen a téren.

Fontos pont a közösségi médiát illetően, hogy habár a marketing ereje valamelyest csökkenhet a jövőben, a social médián keresztüli ügyfélkapcsolattartás és vásárlás felértékelődhet. Az azonnali, kényelmes és gyors kapcsolattartás lehetőségét biztosítja a Messenger app. Ez pedig új utakat teremt a céged számára.

Ami biztos: 2019-ben tovább erősödnek és fejlődnek a meglévő trendek. Új irányok és lehetőségek állnak elő a céged számára, ezért figyelmet kell szentelned a trendek követésének, mindenképp lépést kell tartanod a versenyképességed érdekében. Az évet nyisd azzal, hogy:

  • felméred a célcsoportod milyen platformra terelődik át és hogyan tudsz velük személyes kapcsolódást kialakítani,
  • beszélj az alkalmazottaiddal és nézd meg, hogy mik az igényeik a még hatékonyabb munka érdekében,
  • illetve kövesd és vesd be az új technológiákat, hogy még több profittal zárd a jövő éved, mint idén.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!