Facebook Business haladóknak: a számok neked dolgoznak!

Szeretnél az egyszerű poszt kiemeléseknél komolyabb Facebook marketingbe fogni? Megmutatjuk számodra a leghasznosabb Facebook Business eszközöket, amelyekkel fellendítheted a vállalkozásodat!

Tekints a Facebookra üzleti eszközként, mert sokat hozhat a konyhára, ha jól használod! Az első lépés a Facebook Pixellel és a Facebook Analytics megismerése, mert rengeteg elemzési lehetőséget rejtenek magukban.

A Facebook Business szolgáltatások alapköve: a követőkód

A Facebook Pixel egy követőkód, amit beágyazhatsz a weboldalad kódjába. Ezután létrehozhatsz külön eseménykódokat: például a vásárlás eseménykódot elhelyezheted a “Megrendelésedet köszönjük!” aloldal kódjában.

Így nyomon követheted a marketingkampányaid eredményeit a Facebookon kívül is, mert látni fogod, hogy hányan vásároltak a Facebook hirdetésed miatt a weboldaladon. Ezáltal nagyságrendi adatokat kaphatsz a látogatóidról, az oldalmegtekintésekről, a vásárlásokról, átláthatod a teljes értékesítési folyamatot.

Az értékesítés nem annyiból áll, hogy feladod a hirdetést, a felhasználó pedig már vásárol is. Az értékesítési folyamat hosszú és összetett, mire egy ügyfél megismer, megkedvel, tájékozódik a termékről és végül a vásárlás mellett dönt. A követőkód által lehetőséged van szemügyre venni, hogyan váltanak az egyes eszközök és platformok között az ügyfeleid a vásárlást megelőzően. Leszűrheted belőle, hogy milyen célcsoportoknak, milyen platformon és hogyan érdemes hirdetned!

A Facebook Pixel segítségével hirdetést jeleníthetsz meg azoknak, akik korábban már jártak a weboldaladon, hiszen a követőkód rögzítette és azonosította őket. Ezután már egyéni célközönséget hozhatsz létre belőlük, ráadásul a dinamikusan változó hirdetéseknek köszönhetően akár olyan terméket jeleníthetsz meg a hirdetésben, amelyet korábban a látogató már megtekintett a webshopodban.

A Facebook Analytics jó barátod lesz

Nagyon fontos, hogy a Facebook Pixel beágyazása és az eseménykódok létrehozása előfeltétele az Analytics működésének, hiszen a követőkód adatait elemzi az eszköz. A Facebook Analyitcs egy olyan Facebook Business eszköz, amely segít jobban megérteni a felhasználóid viselkedését.

A Tevékenység menüpont alatt áttekintheted a megadott eseménykódjaid elemzését: milyen sorrendben, milyen folyamatként haladnak át rajtuk az ügyfeleid, egyáltalán mi jellemzi a viselkedésüket. Az Emberek menüpont alatt pedig a látogatóid demográfiai, technológiai jellemzőit vizsgálhatod meg közelebbről.

Lehetőséged van egyedi irányítópultokat összeállítani, amelyek megkönnyítik a személyre szabott elemzéseket és a számodra fontos mutatók nyomon követését.

Akár a Facebook eseményeid alapján is létrehozhatsz egyedi célcsoportokat, így egyenesen hirdethetsz a különböző rendezvények, találkozók résztvevőinek.

Remarketing listák, azaz célozz újra!

A remarketing kampány lényege, hogy újra megszólítsunk valakit, akit korábban már valamilyen formában sikerült elérnünk. Ezáltal egy újabb impulzust kaphat, ami mélyebb elköteleződésre, vagy akár vásárlásra ösztökéli.

A remarketing kampány első lépése, hogy létrehozz egy egyedi közönséget. Ezt többféleképpen is megteheted:

  • az ügyfeleid névjegyzékéből származó adatokat töltöd fel a Facebookra
  • a Facebook követőkód segítségével a weboldalad látogatóidat gyűjtöd ki
  • vagy a mobilalkalmazásodba beépített követőkód segítségével határozod meg a felhasználóid körét.

A remarketing hirdetés lehetőséget nyújt arra, hogy mondjuk elérd egy frappáns Facebook videóval azokat, akik korábban látták a Facebook oldaladat és így most már a követőiddé váljanak. A követőidet megszólíthatod egy-egy érdekes blogposzttal, a blogodat olvasókat pedig megtalálhatod egy remek ajánlattal, ami már a weboldal értékesítési oldalára vezeti őket.

A remarketing listák lehetővé teszik, hogy személyre szabottan, újra találkozzanak veled a tartalmad iránt korábban már érdeklődő felhasználók: használd őket bátran!

A Facebook célközönségek átfedése – vizsgáld meg a követőidet!

A Facebook Hirdetéskezelő felületén találod a következő hasznos Facebook Business eszközt. A Facebook célközönségek átfedése eszközzel (Audience Overlap) az összes egyedileg létrehozott célközönségedet összevethetedet.

Három típusú célközönség létezhet a Hirdetéskezelődben:

  • érdeklődési kör és demográfiai adatok alapján elmentettél egy célközönséget a kampányod indításakor
  • a fenti csoporthoz hasonló felhasználókat ajánl számodra a Facebook
  • feltöltöd a más forrásból szerzett adataidat, például a hírlevél-feliratkozóid e-mail címeit.

Az átfedés eszköz ezeket a csoportokat segít összevetni és diagramként, grafikusan ábrázolja, hogy mekkora átfedés van például a Facebook követőid és a weboldal látogatóid vagy a hírleveledre feliratkozók és a weboldalon vásárlók között. Ezekből hasznos következtetéseket tudsz levonni és ezekkel tovább finomíthatod a marketingstratégiádat.

Az átfedés vizsgálata akkor is fontos, amikor több Facebook hirdetési kampányt indítasz. Ilyenkor jó összevetni a két létrehozott és elmentett közönséget: ha ugyanannak a csoportnak szól mind a kettő kampány, akkor egymás ellen fognak versengeni a saját hirdetéseid.

Ha már kicsit nagyobb az oldalad és a különböző feltöltött, létrejött célközönségeid 1000 főnél több embert tartalmaznak, akkor sokat segíthet ez az eszköz. Kis oldalaknál sajnos a személyes adatok védelme miatt nem ad vissza statisztikákat.

Mindent bele: használd ki a Facebook Business nyújtotta lehetőségeket!

Ahhoz, hogy tovább fejlődhess, növelhesd a forgalmad és a megfelelő célcsoportokhoz juthass el, érdemes kiaknáznod a Facebook Business eszközökben rejlő lehetőségeket. A Facebook Pixel elhelyezése után létrehozhatsz eseménykódokat és elemezheted az adatokat a Facebook Analytics felületén. Az összegyűjtött információk alapján összevetheted a különböző célközönségeidet, majd újra megcélozhatod a már elért felhasználókat egy-egy remarketing listával. A lehetőségek végtelenek, az eszközök pedig a rendelkezésedre állnak.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 3.8 / 5. Összes értékelés: 4

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.