Maxold ki a Black Friday napokat: 8 tipp kkv-knak!

8 tippet adunk ahhoz, hogy megfelelően felkészülhess a Black Friday-re.

Az elmúlt években egyre fontosabb kereskedelmi tényezővé vált a Black Friday, mely során nagymértékű árkedvezményekkel lepik meg a vevőket a cégek. Az Egyesült Államokban a hálaadást követő pénteken tartják, így az idei Black Friday 2018-as akciókra november 23-án számíthatunk. Sok cég ilyenkor akár több napon keresztül is jelentős akciókat hirdet: legkedvezményesebb ajánlataik közül válogathatnak a vásárlók akár egy egész hétvégén vagy héten keresztül.

Szinte bármilyen kereskedelemmel kapcsolatos vállalkozás érintett lehet a Black Friday ügyében – online és offline áruházak egyaránt. Így nem meglepő, hogy hatalmas verseny folyik a vásárlókért: a nagy cégek jóval nagyobb előnnyel indulnak, mivel sokkal többet tudnak a marketingbe invesztálni, mint a kis- és középvállalkozások. Ami fontos, hogy már a Black Friday-t megelőző hetekben érdemes izzítani a marketing csatornákat. Adunk 8 tippet, melyekkel felkészülhetsz a Black Friday napokra és kihozhatod a legtöbbet ezen időszakból.

1. Legyen egy jól felépített marketing stratégiád!

Fontos, hogy már hetekkel korábban gondolj a Black Friday-re. Állíts össze egy marketing stratégiát: kinek, mikor, mit és hogyan szeretnél kommunikálni ebben az időszakban. Tudd, hogy rengeteg már meglévő eszköz áll rendelkezésedre.

  • Használd ki a weboldaladat: például az előmarketing részeként legyen egy visszaszámláló az oldaladon, amely mutatja hány nap van még hátra a Black Friday-ig.
  • Küldj hírlevelet az akciókról a korábbi vásárlóknak – persze a GDPR szabályairól ne feledkezz meg.
  • És mindenképp élj a közösségi média lehetőségeivel: legyenek fizetett hirdetéseid és használd a hashtageket is!

2. Termékfelesleg az előző szezonból? Tökéletes!

A Black Friday kifejezetten tökéletes alkalom arra, hogy a felhalmozott, korábban még nem eladott termékeket kiszord a vásárlóknak. A nyári szezonból maradt termékek után is kapkodni fognak a vevők, ha szimpatikus áron juthatnak hozzájuk. A lényeg, hogy szedd elő a nem szezonális termékeket is ezekre a napokra!

3. Ne a nagyokkal versenyezz!

Be kell látni, hogy eszméletlen a kínálat és a verseny a Black Friday alkalmával. Kkv-ként reális elvárásokat kell felállítanod magad elé: sajnos a nagy cégekkel nem fogsz tudni versenyezni, hiszen nem lesz kifizetődő, ha az ő áraik alá mész. Azonban a saját szegmensedben a közvetlen versenytársaiddal már felveheted a versenyt.

4. Csekkold a versenytársak marketingjét!

Nézz körbe a versenytársaid körében, hogy milyen marketing eszközöket és csatornákat alkalmaznak ebben az időszakban. Lehet, hogy néhány jó tippet el tudsz majd lesni tőlük. Fontos, hogy habár a nagy webáruházak nem feltétlen a közvetlen versenytársaid, ennek ellenére tanulhatsz tőlük: vizsgáld meg, ők hogyan kommunikálnak a Black Friday idején.

5. Bővítsd a csapatod a Black Friday napokra!

Ha minden jól megy, jelentősen megugrott forgalomra számíthatsz majd: ennek a kiszolgálására viszont megfelelő csapatra lesz szükséged. Amennyiben nem vagytok elegen a cégnél, vegyél fel erre az alkalomra néhány plusz munkatársat: gyorsabb lesz a kiszolgálás, az ügyfélkapcsolattartás és akár a termékek kiszállítása is. Ez pedig a vásárlási élményt fokozza, ha elégedettek, lehet jövőre már rögtön nálad kezdik a vásárlást a Black Friday ideje alatt vagy az év többi napján.

6. Legyenek konkrét céljai a cégednek!

Mindenképp állíts fel magadnak és a cégednek konkrét célokat a Black Friday idejére. Tudd, hogy mit szeretnél elérni, milyen eladásra és milyen bevételre számítasz. Az akciók után pedig írd össze, mi teljesült ebből és mi nem: így azt is láthatod, hogy jövőre szükséges-e valamin változtatnod. Épp ezért a meglévő eredményeket és statisztikákat jól rakd el a következő évre.

7. Készítsd fel a weboldalad a nagy hajrára!

Amennyiben webáruházad van mindenképp ellenőrizd, hogy technikai szempontból minden készen áll-e az online vásárlás miatt keletkező megnövekedett forgalomra. Nézesd át a fejlesztőddel a weboldalt, hogy semmilyen probléma ne jöhessen közbe. Fontos, hogy webfejlesztőd legyen készenlétben a Black Friday idején, hogy ha mégis bármi történik, azonnal tudjatok reagálni és mihamarabb kijavítani a problémát.

8. Dobj valamilyen extrát a kosár tartalmához!

Az emberek szeretik, ha a megvásárolt termék mellé valamilyen ajándékot kapnak. Adj valamilyen plusz vagy ingyenes dolgot a termékeid mellé! Például biztosítsd az ingyenes házhozszállítást, legyen hosszabb a garancia ideje vagy a következő termék árából engedj egy bizonyos összeget. Ezek csak apró trükkök, de beválnak!

Mindezek alapján, ami a legfontosabb, hogy tudatosan készülj a Black Friday akciójára és a hatalmas vásárlási lázra: készíts egy marketing stratégiát, nézz körbe a versenytársaid és a nagy webáruházak között, gondold át már jó előre, milyen akciókat szeretnél biztosítani és technikailag mindenképp készülj fel a forgalomugrásra.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!