Kinek és miért hasznosak az integrált szolgáltatások?

Olvasási idő 4 perc

Mi az az integrált szolgáltatás és mit kell tudnod róla vállalkozóként? Gyakorlatias példákkal mutatjuk be neked a legfontosabb infókat!

Egyszerűségre, minőségre és gyorsaságra törekszünk az élet minden területén. Minden iparágban az a cél, hogy időt és pénzt spóroljunk meg a lehető legjobb módon: átgondolt, rendszerezett, jól strukturált és megfelelően koordinált szolgáltatásokat várunk el mind felhasználói, mind pedig vállalkozói szempontból. Egyszerre szeretnénk mindent a legkönnyebben magunkévá tenni: ezt várjuk a cégektől és ezt szeretnénk adni az ügyfelek számára is.

A felgyorsult világban egyre jellemzőbbek a cégek kínálatában az integrált szolgáltatások: mindent egybe gyúrnak, úgymond csomagokat tesznek a felhasználók elé. Ha lépést akarunk tartani az iparágunkkal, akkor bizony nincs túl sok idő azon gondolkodni, hogy bevállaljuk-e vagy se ezt a fordulatot: menni kell előre az igényekkel együtt. A telekommunikációs cégek számára a szolgáltatások egy csomagba való integrálása szinte megkérdőjelezhetetlen feladat ma már. Aki nem halad efelé, az sajnos lemarad, hiszen az ügyfélélmény és -elégedettség a minden: ez a siker titka és végül pedig ennek köszönhetően úszkálhatunk majd a pénzben, mint Dagobert bácsi.

Miért is jó ez nekünk?

Azok a vállalkozások, akik integrált szolgáltatást kínálnak az ügyfeleik számára számos előnyt zsebelhetnek be a versenytársaikkal szemben. Az integrált szolgáltatások lényege, hogy különböző funkciókat, szolgáltatásokat kombinálnak egymással és összehangoltan működtetik azokat annak érdekében, hogy az ügyfél számára minél egyszerűbb felhasználói élményt biztosítsanak. Mindez pedig a következőket biztosítja a cégeknek:

  • Gyorsabb és zökkenőmentes együttműködés egy vállalkozás különböző területein belül és az ügyfelekkel egyaránt.
  • Kevesebb papírmunka, kevesebb szerződéskötés.
  • Könnyebb ügyfélkommunikáció, amely időt is spórol mindkét félnek.
  • Mélyebb bizalom az ügyfelek részéről.
  • Kisebb hibalehetőség: egy helyen csoportosul minden, így nincs félrekommunikáció vagy véletlen baleset.

Mit jelent mindez a gyakorlatban?

Vegyünk egy nagyon egyszerű és jól érthető példát alapul: a következő szabadságunkat tervezzük. Amit tudunk: egy ismeretlen, más kultúrájú és korábban még nem járt helyre szeretnénk eljutni, ezért a külföldi úticélok között kezdünk böngészni az egyik légitársaság weboldalán. Megvan a kiválasztott időpont és város, most már csak az árakra vagyunk kíváncsiak. Ahogy rákattintunk a keresésre egy új lapon elénk tárulnak a különféle opciók, miközben az eredeti oldalon a kiválasztott város szálláslehetőségeit kapjuk vissza. Sőt rögtön foglalhatunk autót is a repülő és a szállás mellé. Hihetetlen egyszerű és briliáns taktika, nem?

Tehát látjuk, a légitársaságok egyetlen egy szolgáltatásba integrálják a repülőtéri lehetőségeket, a szállásfoglalást, az autóbérlést és akár a biztosítást is: egy helyen, egyszerre több szolgáltatást is elérhetünk és igénybe vehetünk. Ezért beszélünk integrált szolgáltatásról ebben az esetben. Ami pedig igazán izgalmas mindebben az az, hogy nem feltétlen egy cégen belül, hanem külső kooperáció által jön létre mindez.

A telkóban különösen nyerő az integrált szolgáltatás

A telekommunikációs szférában a technológiai fejlődés által folyamatos kihívások és változások lépnek életbe. A szolgáltatások átalakulnak: szélesedik a portfólió és új üzleti stratégiákat építenek ki, melyek a vevők számára is lehetőségeket nyitnak. Egyre összetettebb és komplexebb szolgáltatásokat teremtenek: így pedig maguk az iparág résztvevői is integrált szolgáltatókká válnak. Egy-egy csomagba vagy szolgáltatásba számos különböző opciót integrálnak, mellyel az ügyfelek feladatait leegyszerűsítik és kényelmet biztosítanak.

Például egyazon csomagba kerülnek az informatikai, a mobil és a vezetékes szolgáltatások is: egy szerződéssel, egy csomagáron, egyszerre kapunk internetet, mobilt és vezetékes telefont is. Ez jelentősen megkönnyíti a felhasználók feladatát – többek között nem kell háromféle számlát fizetniük, illetve mindez könnyebb kapcsolattartást és ügyintézést is jelent.

Zárásul pedig két jó tanácsot adnánk a piac két oldalán állók számára. Ha cégvezető vagy, gondolkozz azon, hogy szolgáltatásodat vagy termékedet miként integrálhatod: kikkel, mely más cégekkel vagy iparágakkal kooperálhatnál a siker érdekében. Ha pedig felhasználó vagy, annak ellenére, hogy az integrált szolgáltatások egyszerű és kényelmes megoldásokat nyújtanak, ne felejts el gondosan utánanézni a lehetőségeidnek: elképzelhető, hogy picit több energiabefektetéssel jobb ajánlatot is találsz.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!