Amit a webshopokról tudnod kell a céged indulása előtt

Mit kell tudnod egy webshop elindításához? Összeszedtük az alapokat!

Könnyen kezelhető, gyors, többnyelvű és nagy választékkal rendelkező webáruház a minimum elvárás ma az online kereskedelem világában. De hogyan is teljesítheti a webáruházad ezt az elvárást és mit kell tudnod a különböző webshop motorokról, egyáltalán a webshop készítés folyamatáról? Ezekre adunk most választ, sőt Perényi András, a Webshippy Fulfillments alapítója is megosztja tanácsait!

Miért kezdj bele egy webshop üzemeltetésébe?

Nem fér kétség ahhoz, hogy egyre többen vásárolnak online: időtakarékos, megbízható és rendkívül széles választék áll a vásárlók rendelkezésére a netes áruházakat tekintve. Tehát az biztos, hogy van benne potenciál és lehetőség. Arról nem is beszélve, hogy egy kis bátorsággal fűszerezve könnyen és szinte bármikor belevághatsz a projektbe, hiszen számos webshop motor és eszköz létezik, melyek kezeléséhez és üzemeltetéséhez már nincs szükség nagy technikai tudásra sem. A kezdeti költségek sem olyan magasak, mint egy helyhez kötött üzlet esetében, így kisebb tőkével is beléphetsz a webáruházak piacára. Lényegében bárhonnan és bármikor dolgozhatsz, hiszen nem vagy helyhez kötve. Ez a vásárlók tekintetében is hatalmas előny.

Több potenciális vevőhöz juthatsz el online, nem beszélve arról, hogy akár niche piacra is árulhatsz. Nagyon jó példa a Phi Cosmetics, akik természetes alapanyagokból készült kozmetikumokat árulnak online. Eszméletlen fontos tudnod, hogy a sikered kulcsa az elhivatottságodban, a lelkesedésedben és egy picit a rajongásodban is rejlik. Ha szereted és élvezed, amit csinálsz és árulsz, akkor ez látszani fog: hiteles és szimpatikus lesz a vásárlóknak, így pedig nagyobb kedvvel rendelnek majd tőled.

Mindezek ellenére szem előtt kell tartanod, hogy hatalmas a verseny a piacon: nagy és ismert webáruházakkal szemben kell életben maradnod, arról nem is beszélve, hogy az emberek nagy része még mindig szereti megfogni a terméket, mielőtt megveszi.

Mit kell tudnod a webshop indításhoz?

Számos tudnivaló van, amit ismerned kell ahhoz, hogy útnak indíts egy webáruházat. Tisztában kell lenned az aktuális jogszabályokkal és a pénzügyi kereteiddel, sőt elő kell készítened a marketing csatornáidat, át kell gondolnod az üzleti közösségi média és más hirdetési lehetőségeidet is. De mindenek előtt vegyük sorra azokat a legfontosabb tudnivalókat, melyek közvetlen érintik a webshopodat.

Webshop motor

Először is ki kell választanod a rendszer alapját: fejleszthetsz saját webshop motort, de akár bérelhetsz is egyet. Ha saját fejlesztésű rendszert választasz, akkor sokkal jobban a saját igényeidre szabhatod a leendő webáruházadat, így rugalmasabb és bármikor könnyebben alakítható lesz a rendszer. Ennek azonban jelentős ára is van, így nagyobb tőkére és sokkal több időre van szükséged a fejlesztéshez, mintha bérelnél egy motort.

Ezzel szemben a bérelhető webshopok esetében havi szinten csak pár tízezer forint költségről van szó. Éppen emiatt azt szokták javasolni, hogy a kezdő webshopok inkább a bérelhető verziót vegyék igénybe, és majd idővel át lehet állni saját fejlesztésű motorra, ha szükség van rá. Jelenleg a Shopify, a WooCommerce, a Shoprenter, és a Unas a leginkább ismert és kedvelt rendszer.

Költségek

Fontos, hogy tudd egy webshop elindításának komoly költségei vannak: gondolnod kell a fejlesztési, a testreszabási és a termékfeltöltési költségekre is. Emellett a fenntartáshoz folyamatos forrásokra lesz szükséged, hiszen állandó üzemeltetési költségekkel kell számolnod. A következő tételek minden hónapban előkerülnek majd:

  • tárhely
  • domain
  • könyvelés
  • webáruház karbantartás
  • logisztika (tárolás, csomagolás, szállítás)
  • termékfeltöltés
  • marketing

Ezért mielőtt belevágsz a bizniszbe, vedd sorra, hogy mire, mennyit kell és tudsz majd fordítani. Készíts egy részletes üzleti tervet, hogy tisztán lásd magad előtt a várható kiadásokat és bevételeket is. Számos ingyenes pénzügyi sablont találsz az interneten.

Logisztika

Az egyik legnagyobb kérdés egy webáruház életében, hogy milyen úton is jut el a termék a vevőhöz.

Egyrészt gondolnod kell arra, hogy valahol tárolnod kell a készleteket, így – ha nagy mennyiségben gondolkozol – szükséged lesz egy fizikai helyre. Ez kezdetben lehet akár egy kisebb raktár vagy a saját lakásod is, ahogy pedig nő a cég, úgy tudsz majd nagyobb helyiséget bérelni.

Másrészt a csomagolásra is nagy figyelmet kell fordítanod. Kis mennyiségben még könnyű becsomagolni az eladott termékeket, de ha napi szinten már több száz terméket rendelnek tőled, akkor ehhez egy kiépített rendszerre lesz szükséged. A csomagolás apró részlet egy webáruház számára, de annál fontosabb: igényesen kell őket bedobozolnod és az esetleges baleseteket megelőzvén, minél inkább törésálló csomagolást kell biztosítanod.

Harmadrészt a kiszállítás mindennek a kulcsa, épp ezért alaposan át kell gondolni, milyen szolgáltatóval dolgozol, kiben bízol és ki fog maradéktalan elégedettséget biztosítani a vásárlóid számára. A postai szállítás amellett, hogy sokszor hosszadalmas, komoly összegeket is von maga után, amit egy kisebb értékű terméknél a vásárló nem fog kifizetni, inkább mástól fog rendelni. A futárszolgálatok sokkal megbízhatóbbak, ugyanakkor az áruk is drágább: a GLS és a DHL szolgáltatókban nem fogsz csalódni, bátran dolgozz velük!

A logisztikai kérdésekre és problémákra ad választ a fulfillment rendszer, amely lényegében a munka kiszervezését jelenti. A rendszer lényege, hogy a raktározást, a csomagolást, a kiszállítást, a számlázást és az árukezelést egy bizonyos összegért cserébe teljes mértékben átveszi a szolgáltató a webshoptulajdonostól. Így rengeteg időt spórolhatsz meg és teljes egészében az eladásra, a marketingre és a webshop üzemeltetésére koncentrálhatsz.

Hogyan csináld mindezt?

Belekezdeni valami újba nem egyszerű feladat, főleg ha jelentős pénzösszegek forognak kockán. Perényi András, a Webshippy Fulfillments vezetője három dolgot tanácsol a kezdő webshoptulajdonosok számára.

  1. Ne elsősorban azon gondolkodj, hogy mit fogsz árulni, hanem azon, hogyan fogod eladni. Sokkal fontosabb, hogy mi az üzenet, mint az, hogy mi a termék. Csokit sok cég gyárt, mégis az lett a leghíresebb, aki egy lila tehénnel reklámozta magát.
  2. Csak azzal foglalkozz, amiben te tudsz a legjobb lenni. Minden mást szervezz ki, hogy ne vigye el a fókuszt. Termékfejlesztés és marketing. Minden másra létezik külső szolgáltató.
  3. Ne azon töprengj, hogy milyen termékkel lehetnél sikeres, hanem azt gondold végig, hogy van-e olyan célcsoport, akihez könnyen el tudsz jutni. Ha megvan a célcsoport, fogsz hozzá terméket találni.

És mire készülj fel 2019-ben?

Nem kérdés, hogy az online térben egyre kiélezettebb és erősebb a verseny. Épp ezért voltunk kíváncsiak András véleményére az online kereskedelem alakulásával és lehetőségeivel kapcsolatban:

  • Az óriás multipláza webshopok egyre agresszívebben próbálják elérni a fogyasztókat, ez egyértelműen a nagyok harca, és lesz, aki elesik. A réteg áruházaknak azonban van esélyük nagyra nőni. Nálunk a Webshippynél a néhány termékes webáruházak hihetetlen növekedést produkálnak a jól kitalált üzenetüknek hála.
  • A logisztika egy fontos szempont, a szolgáltatók egyre nehezebben bírják, itt is számíthatunk arra, hogy a gyengébbek ki fognak esni.
  • Egyre nő az igény a minél rövidebb kiszállítási időkre, így egyre versenyképesebbek azok az áruházak, akik gyors csomagátvételt ígérnek.

Vágj bele a webshoptulajdonosi létbe!

Fontos, hogy mindig megfontoltan vágj bele egy webáruház készítésébe, ne hozz meggondolatlan és hirtelen döntéseket, ugyanakkor merj nagyot álmodni.

A webáruház indítása előtte a következőket vedd sorra:

  • milyen üzenetet szeretnél eladni és ehhez milyen terméket tudsz párosítani,
  • ki lehet számodra potenciális célcsoport,
  • kik a versenytársaid és mit leshetsz el tőlük,
  • milyen pénzügyi lehetőségek állnak a rendelkezésedre,
  • honnan szerzed be a termékeket,
  • milyen webshop motort szeretnél: fejlesztenél vagy bérelnél,
  • hogyan képzeled a logisztikát: kiszervezed vagy házon belül oldod meg,
  • és webshopod hírét hogyan fogod eljuttatni az emberekhez.

Mindemellett érdemes észben tartanod, hogy egy webáruház kezelése során rengeteg ügyféladattal dolgozol, melyeket tárolnod és rendszerezned is kell, sőt akár egy-egy remarketing kampány elengedhetetlen részei is lehetnek a korábbi vásárlóid. Érdemes már jól bevált és átlátható CRM rendszert, illetve megbízható szoftvereket és felhőszolgáltatást választanod már az induláskor.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 1

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Termékajánló

  • Minicrm Fejlec 774x249
    Mini CRM
    A MiniCRM online értékesítés- és marketing-rendszerrel valamennyi ügyfelének adatait egy helyen kezelheti, és biztosíthatja az ügyfélszolgálati funkciókat, valamint a számlázást is.
    Megnézem

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Termékajánló

    • Minicrm Fejlec 774x249
      Mini CRM
      A MiniCRM online értékesítés- és marketing-rendszerrel valamennyi ügyfelének adatait egy helyen kezelheti, és biztosíthatja az ügyfélszolgálati funkciókat, valamint a számlázást is.
      Megnézem

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.