Aki vállalkozásba fogott biztosan elgondolkodott már azon, mitől lesz egy márka sikeres, míg a másik nem annyira? Hogyan lehet elérni, hogy a vevők ragaszkodjanak egy márkához versenyhelyzetben is?
Habár a vezetői viselkedés könnyedén megtanulható tankönyvekből is, a cégvezetés tipikusan egy olyan műfaj, amelynek elméleti és gyakorlati oldala szöges ellentétben áll egymással.
Nagyon gyakran előre megjósolhatatlan dolgok befolyásolják a piacot és a vállalkozást, az
embereket pedig tudatalatti események, ösztönök irányítják.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem léteznek olyan tippek és tanácsok, amelyeknek köszönhetően sikeresebbé vállhatunk az átlagnál, vannak olyan tényezők, amelyekre nagyobb hangsúlyt kell fektetni, és a siker máris borítékolható.
Egy cég vezetése rengeteg tényezőtől függ, de minden esetben kulcsmomentum a jó döntések meghozatala.
Fontos szempontok ezen felül
- a gyorsaság,
- az idő,
- a döntőképesség,
amelyek hatása gyakran a nagy nyomás mellett meg is hatványozódik. Egy cég vezetőjének képességeit alapból meghatározza a vezető szellemisége, de kellő odafigyeléssel bárkiből lehet jó vezető.
Hogy mi a siker titka? Olvasd el!
Az első és legfontosabb, hogy egy cégvezetőnek minden esetben tisztában kell lennie azzal, hogy honnan indult, hol tart jelenleg, de legfőképpen hová szeretne eljutni a vállalkozás, amit ő vezet.
Ha nem tudja mindezt, nincsen előtte konkrét célkitűzés, akkor beosztottjai sem tudnak majd megfelelő irányba haladni, mert nem kaptak vezetőjüktől egy olyan meghatározott célt, ami segítheti őket az előre haladásban.
A célkitűzéshez ugyanakkor három dolog szükséges!
- Az első az elemzőképesség, hogy a vezető fel tudja mérni a piaci helyzetet
- A második a tervezés, avagy milyen lépések szükségesek a cél eléréséhez
- A harmadik pedig a szervezőképesség, vagyis kinek mi lesz a feladata abban, hogy a kitűzött célt könnyedén elérje a vállalkozás
A sikeres cégvezetés számára elengedhetetlenül fontos a tiszta és egyenes beszéd is, ami nem csak akkor fontos, ha négyszemközt beszél alkalmazottjaival, hanem akkor is, ha ügyfeleivel tárgyal, netán egy beszédet mond a vállalkozás tagjai előtt. Ezzel a tiszta beszéddel ugyanis hatást és eredményt ér el, ezért mindig is úgy kell beszélnie, hogy alkalmazkodjon tárgyalópartneréhez, esetleg beosztottjaihoz, hogy tudják és értsék, mi a feladat.
Egy jó vezető mindig kitűnik a tömegből.
Egy vezető soha nem teheti meg, hogy ne döntsön, ne válasszon két lehetőség közül, hiszen mindez alaposan befolyásolhatja a cég jövőjét.
Elemzők szerint egy vezető attól lesz igazán sikeres, ha képes maximum fél óra alatt meghozni egy döntést még a legnehezebb helyzetben is.
Amennyiben egy vezető stresszhelyzetben is képes tisztán látni és átlátni a problémát, akkor biztosan alkalmas lesz a vállalat vezetésére hosszútávon is.
Egy cég vezetése sosem lehet sikeres ellenőrzőpontok nélkül!
Éppen ezért fontos, hogy amennyiben egy vezető döntéseket hoz, folyamatokat épít fel, akkor tegyen bele ellenőrzőpontokat, amelyekhez esetlegesen vissza lehet térni, segítségükkel pedig világosan ellenőrizni az egész folyamatot. Ezek a kontrollpontok elengedhetetlenek tervek készítésekor, hiszen amennyiben előre elkészül egy pontos menetrend, akkor pontosan nyomon követhető általa, hogy elkészül-e az adott feladat határidőre, a kijelölt költségekből és így tovább.
A sikeres cégvezetőt mindemellett az különbözteti még meg sikertelen társaitól, hogy jól gazdálkodik az idővel, pontosan tudja, hogy mikor, minek kell történnie, és ha az
mégsem következik be, tudja, hogy mit kell tenni annak érdekében, hogy továbbra is a tervszerű haladás lépjen életbe. Mondd el véleményedet a cikkről
Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!
Átlag értékelés 4.3 / 5. Összes értékelés: 6
Legyél te az első, aki értékeli a cikket!