Pörgesd fel az üzleti- és ügyfélkapcsolataidat! – A leghatékonyabb Networking és CRM appok, amelyek nálad is beválhatnak

A partneri- és ügyfélkapcsolatok az egyik fajsúlyos részét képezik a sikeres vállalkozásoknak. Sok mindent bevethetünk, hogy ezek olajozottan, hatékonyan és dinamikusan működjenek, ám manapság már egyet biztosan nem érdemes kihagynunk: az ezeket támogató appok használatát! A CRM – a ’customer relationship management’, azaz az ’ügyfélkapcsolat menedzsment’ – rendszerek integrálják az ügyfelekkel kapcsolatos üzleti folyamatokat, rendszereznek, automatizálnak, optimalizálnak, ezáltal időt spórolhatunk velük, növelhetjük a hatékonyságunkat, így a bevételeinket is. A leghasznosabb networking, – azaz üzleti kapcsolatépítő – és CRM appoknak jártunk utána, valamint megkérdeztük Matykó Noémit a Chiro Marketingtől, és Zanati Mártont a Budapest Gardentől, hogy nekik mi vált be leginkább ezen a területen és miért? 

Matykó Noémi – a Chiro tulajdonosa – igyekszik megragadni minden segítséget, amit az appok nyújtanak.

Elképesztően hasznosnak tartom ezeket az alkalmazásokat, mert sok lehetőség nyílt meg, ami korábban nem létezett, vagy nagyon bonyolult lett volna élni vele. Gyorsítja, leegyszerűsíti az üzleti folyamataimat, és keretbe is foglalja azokat.” Noémi elsősorban a LinkedInt, és a HubSpotot használja ebben a témakörben. Elmondta nekünk, hogy miért hasznosak ezek számára: 

LINKEDIN – „Ha kontaktot keresek valamelyik céghez, itt találom meg a legegyszerűbben, és azonnal fel is tudom vele venni a kapcsolatot. Egyszerű, gyors és hatékony a keresője, és külön szeretem, hogy megjelennek a közös ismerősök, így ha nem szeretnék valakit direktben “lerohanni”, a közös ismerősön keresztül tudok bemutatást, összekötést kérni. A leggyakrabban engem is itt érnek el olyan emberek, akikkel személyesen még nem ismerjük egymást, de valamiért szeretnének kapcsolatba lépni velem. Mostanában hatékonyabbnak is érzem, mint egy sima email-es megkeresést, mert utóbbiból naponta 100 fölött kapok, így a teljesen ismeretlen megkeresések könnyebben célba találnak LinkedInen. Olyanokkal is könnyebb megtalálni egymást, akikkel valaha találkoztam egy-egy szakmai rendezvényen, de nem cseréltünk kontaktot akkor, pár hónap, év elteltével viszont szükséges lenne beszélnünk.” 

HUBSPOT – „A céges ügyfélmegkeresések menedzselésére használjuk. Ha valaki ajánlatot kér tőlünk, az automatikusan ide érkezik. Mentjük az összes adatot. A rendszer felelőst és határidőt rendel a megkereséshez, így biztosan nem veszik el egyetlen ajánlatkérés sem. A HubSpot tudásának csak töredékét használjuk, de így is nagyon hasznosnak érzem. Egyszerű benne a kollaboráció a kollégákkal, és évekre visszamenőleg megvannak az adataink, amiket aktívan használunk is ügyfélszerzésre és statisztikák készítésére.” 

Lássuk, hogy néznek ki közelebbről és miben igazán jók a Noémi által használt appok? 
LINKEDINKapcsolatépítő,  globális szupersztráda! 

A LinkedInt mindenki ismeri, nem nagyon kell bemutatni. A világ legnagyobb szakmai közösségi médiafelülete, egy népszerű – szakemberek számára létrehozott – közösségi platform, amely alapvetően az üzleti kapcsolatépítésben segít. Jelenleg több mint 690 millió felhasználóval rendelkezik 200 országból. Regisztrálhatnak egyének és cégek is. Számos hasznos funkcióval rendelkezik: üzleti híreket oszthatunk meg, állást kereshetünk, hirdethetünk, tanulhatunk és persze kapcsolatba léphetünk bárkivel. A platform alapvetően ingyenes, de vannak fizetős, prémium funkciói is.  1 hónapos próbaverziót követően kb.30 dollártól 100 dollárig terjednek a havidíjai.

HubSpot – Szuper kezdés CRM témakörben! 

HubSpot egy felhő alapú ügyfélkapcsolat-kezelő platform, marketing, értékesítési, ügyfélkapcsolati és tartalomkezelő szoftver. Több mint 120 országban, 120 000 ügyfél használja, hogy az ügyfelekkel kapcsolatos folyamatokat gyorsabbá, könnyebbé és gyümölcsözőbbé tegye. A leadek nyomon követésére, névjegyek, e-mailek, feladatok, találkozók és jegyzetek kezelésére, rendszerezésére remekül használható. Hozzá lehet férni az üzleti névjegyekhez, jegyzetekhez és tranzakciókhoz akár offline is. Használata korlátlan számú felhasználó esetén is ingyenes, igaz ezért csak alap funkciókat kínál. Az igények növekedésével át lehet térni havi díjas előfizetésre kb. 50 dollártól kezdődően. 

Ezeken a rendszereken kívül számos más hasonló appot is találhatunk. Lássuk, mit tudnak nekünk nyújtani ezek, ha üzleti, partneri kapcsolatainkat bővíteni vagy az ügyfélkapcsolatainkat gördülékenyebbé szeretnénk tenni? 
  • Momo CRM 
  • Zoho CRM 
  • Mini CRM 
  • Podium 
  • Shapr 
  • ForceManager mobile CRM  
  • Zendesk Sell CRM  
MOMO CRM  – Mindent tudni fogsz Róluk! 

Egyszer minden fejlődésben lévő vállalkozás életében elérkezik a nap, amikor az ügyfelekkel kapcsolatos tevékenységek fejben, jegyzetfüzetben vagy Excelben már nem láthatók át. Ez a gondolat vezérelte a fejlesztőket, amikor megalkották a magyar Momo CRM szoftvert, amely olyan megoldást kínál, amellyel egy helyen kezelheted céged értékesítését, ügyfélkapcsolatait, számlázásait, teendőit, dokumentumait és marketing kampányait. Működésed automatizálhatod vele, bevétel növekedést érhetsz el és időt takaríthatsz meg. A teljes ügyféltörténet segítségével mindig naprakész lehetsz, így ha egy ügyfeled kapcsolatba lép veled, egy gombnyomással megtalálsz róla minden információt, így a hívását is professzionálisan fogadhatod. 15 napos próbaverziót kínál. Négyféle kategóriában, 8990.-től 99 990 + Áfa-ig terjednek a különböző csomagok havidíjai. 

ZOHO CRM Rendet tesz a káoszban! 

A Zoho CRM a marketing, az értékesítés és az ügyfélkapcsolat szervezése kapcsán tud nagyon jó szolgálatot tenni és remek megoldást nyújtani az üzleti problémákra. Több mint 250 000 cég használja a világ 180 országában. Segíti a vállalkozásokat, hogy több potenciális ügyfelet, üzleti kapcsolatot találjanak, és a több üzlet megkötésével növeljék a bevételeiket. Interaktív, felhasználóbarát felülettel, offline hozzáféréssel, az adatok automatikus szinkronizálásával nagy segítséget nyújt. A Zoho CRM ingyen is elérhető, de a fizetős verzió – értelemszerűen – már több funkciót kínál. 12-től 45 dollárig terjednek a havidíjai csomagoktól függően. 

MINI CRMGarantáltan csökkenti a stressz szintedet! 

Nagy előnye, hogy mivel hazai fejlesztés, magyar nyelvű. Több mint 1600 cégnél már működik. Rendszert visz a mindennapokba, segít átlátni a káoszt: vele nincs elfelejtett ügyfél, elkallódó feladat vagy elmaradó visszahívás. Egyetlen felületen nézheted át az ügyfeleid minden adatát, a hozzájuk kapcsolódó feladatokat és a teljes előzményt. Értékesítésed hatékonyabbá, a növekedésed pedig kiszámíthatóbbá válik. Felülete felhasználóbarát, könnyen átlátható, a céged igényeihez igazíthatod a működését. Csak azokért a funkciókért kell fizetni, amiket használsz. 14 napos ingyenes próbaverziót kínálnak, ezt követően a cégek igényeihez igazodva árajánlatukat egyedileg állítják össze. 

PODIUM Customer Interaction Platform – Intelligensen kezeli az üzleti üzeneteidet 

A pódium egy könnyen használható, modern üzenetküldési platform kisvállalkozások számára. Hozzásegít, hogy minél több potenciális ügyfelet szerezz, valamint kommunikálj a már meglévőkkel. Segítségével az összes üzenetet egyetlen, könnyen használható postafiókban kezelheted, továbbá intézheted a pénzügyeket, vagy kérhetsz akár véleményeket is az ügyfeleidtől. Biztosan nem lehet rossz app, ha több, mint 60 000 vállalkozás használja. 14 napos ingyenes próbaverziót kínál, ezen felül a havidíjai 289 dollártól 649 dollárig terjednek. 

SHAPR – Megtalálja a hozzád illő szakmai partnert! 

A shapr egy „üzleti társkereső” applikáció, mely professzionális kapcsolatok létrehozására szolgál. Álláskeresők, hr vezetők, vállalkozók, szakemberek használhatják eredményesen, akik munkatársakat, mentorokat, inspiráló társakat keresnek vállalkozásukhoz. A profil létrehozását követően minden fontos paramétert megadhatunk a szakmánk, illetve az érdeklődési körünk tekintetében és ennek ismeretében az app megtalálja a neked való embereket.  Ha valakit az ajánlottak közül kinéztünk magunknak, bejelölhetjük, és ha részéről is kölcsönös az ismerkedési kedv, akkor kezdődhet az üzleti  kapcsolatépítés chat-en, video chaten, vagy hívás által. A fiók létrehozása ingyenes. Több funkciót kínáló csomagok 10-től 104 dollárig érhetőek el. 

FORCEMANAGER MOBILE CRM – Azonnal képbe kerülsz, bárhol vagy! 

A ForceManager optimalizálja az értékesítők munkáját. Helymeghatározási funkciója van, mely hatékonyabbá teszi az értékesítési lehetőségeket és találkozókat. (Felismeri az app az értékesítő pozícióját, és térképet nyújt a potenciális ügyfelekről a közelben.) A jelentéskészítés is egyszerű: az alkalmazás automatikusan rögzíti az összes tevékenységet, beleértve a hívásokat, emaileket.  Offline is használható.  15 napos, ingyenes próbaverziót követően havidíjas: kb. 20-tól 68 dollárig terjednek az árai. 

ZENDESK SELL CRM – A ’mindent egyben’ megoldás! 

A Zendesk Sell egy értékesítési termelékenységi platform, amely a következőket tartalmazza: ügyfélkezelés, értékesítési nyomkövető, kommunikációs nyomkövető, feladatkezelő és naptár.  

A térkép, a földrajzi helymeghatározás, a ’lead menedzser’ és a potenciális ügyfelek egyszerű kezelése tökéletes értékesítési szoftverré teszi.  Be lehet rajta állítani értekezleteket, e-maileket, szöveges üzeneteket, hívásokat. Az app-al soha többé nem fogsz kihagyni egy fontos részletet sem az ügyfelekkel kapcsolatban, mivel az összes kommunikációs előzmény egy idővonalba van rendezve. Automatikusan nyomon követi a hívásokat, e-maileket és szöveges üzeneteket. 14 napos próbaverziót követően fizetős, árai 19 dollártól indulnak havonta. 

Természetesen fontos szempont az is, hogy mindenki a saját vállalkozására szabható eszközt vezessen be. Vannak, akik más utat választanak: Zanati Márton a Budapest Garden tulajdonosa elmesélte, hogy ők alapvetően egy saját fejlesztésű CRM rendszerrel dolgoznak.

„Ezzel jelenleg elsősorban a B2C értékesítést, illetve az ezzel kapcsolatos folyamatokat támogatjuk. Az újra megnövekedett számú céges rendezvény miatt idén ősszel tervezzük a rendszer további fejlesztését is.”  A Budapest Garden nagy figyelmet fordít az online kommunikációra, amelyet időnként print vagy rádió reklámok is kiegészítenek, de ezek is a webes felületükre terelik a potenciális vásárlókat, emiatt nagyon fontos volt nekik, hogy hogyan működik a saját CRM rendszerük. „Aki már eljut a honlapunkra számára fontos, hogy minél egyszerűbben és gyorsabban el tudjon jutni a valós vásárlásig is, illetve a kapcsolatfelvételig. A kedves böngésző ebben a rendszerben könnyen ki tudja választani, hogy mi érdekli és pár kattintással le is tudja foglalni, (pl. grilljét, a bográcsát vagy éppen a focipályát) majd a simplepayen keresztül tudja véglegesíteni a vásárlást.”  Amint ez megtörténik, a felhasználó kap egy megerősítő emailt a vásárlásáról, amelyben minden fontos információ megtalálható a választott programhoz. A foglalás egyúttal megjelenik az adminisztrátori felületükön is, így Márton kollégái egyből látják, hogy másnapra hány darab grillel kell például készülni. A saját rendszerük további előnye, hogy a vendégnek van lehetősége hírlevél igénylésére is, amelyen keresztül további információkat tudnak számára eljuttatni a programokról. „Ez a rendszer annyira bejött nekünk, hogy most már semmilyen más felületen nem fogadunk foglalást, hogy ne legyen kavarodás. Véleményem szerint a saját rendszer előnye, hogy viszonylag szabadon javítható, fejleszthető, bővíthető.”  A Budapest Gardennél az alapvető különbség az egyéni vendégek és a céges partnerek között, hogy ez utóbbiak lényegesen nagyobb létszámúak, általában hosszasabb egyeztetést igényelnek, illetve számukra számos olyan ajánlatot, lehetőséget alakítottak ki, amelyek tipikusan a vállalati csapatépítő rendezvények alkalmával kívánatosak.  „Az ilyen típusú rendezvények komplexitása miatt úgy látjuk, hogy itt igazán nagy segítséget nyújthat majd rendezvényes kollégáinknak egy ezt segítő CRM jellegű rendszer, különösen, hogy a tavasztól őszig tartó időszakban az ilyen tematikájú megkeresések száma magas.„ 

A fenti példák is jól mutatják, hogy akik dinamikus növekedést szeretnének elérni, azok számára már szinte elengedhetetlenek manapság ezek az applikációk. Érdemes körülnézni, kikísérletezni, hogy a cégünk számára melyik a leginkább testhezálló, mert mindenképpen hatékonyabbá teszik a munkát és csak nyerhetünk vele!  

Szerző:
Mekis Csilla – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 5

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Termékajánló

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Termékajánló

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.