Mi számít igazán az online kommunikáció mérésében? Az Y Generáció Iskolaszövetkezet a dinamikus tervezésben hisz

Olvasási idő 5 perc

A weboldalra terelés és a regisztráció a két legfontosabb cél a Y Generáció Iskolaszövetkezet online marketingjében. Az országos lefedettségű munkaerő-közvetítő közel egyenlő arányban költ Google és Facebook hirdetésekre, de a covid alatt a felturbózott tartalomgyártás eredményeként az organikus keresőforgalmuk is nőtt. A cikkből kiderül, hogy mire érdemes fókuszálni, ha fiatalokat szeretnénk megnyerni, és milyen számadatokon felesleges izgulni.

Évente 12-15 ezer diák fordul meg náluk, és körülbelül 500 céggel van kapcsolata az Y Generáció Iskolaszövetkezetnek. A fő célcsoportjuk a 18-24 éves korosztály, emiatt talán meglepő, hogy a weboldalunkon regisztráltak 60 százaléka azt x-eli be, hogy ismerős, barát ajánlása miatt választotta őket. „Ez nagyon pozitív hír számunkra, büszkék vagyunk rá, mert az összes többi lehetőség között ez a legerősebb kezdeti kapcsolódás, az így érkezett diákokban már van egyfajta bizalom felénk” – mondja Baksay-Szabó Ádám, a cég igazgatósági tagja. Ezzel párhuzamosan természetesen ők is sokat költenek online marketingre – marketingkommunikációjukat a Chiro Marketing viszi; alapítója, Matykó Noémi jegyzi a cikkhez a D tervet -, és náluk is a Google és a Facebook viszi a prímet. „Az online jelenlétre kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk” – emeli ki Baksay-Szabó Ádám is, „az Instagramon, a YouTube-on és a TikTokon is fent vagyunk”.  Mindegyik felület használatával a fő céljuk, hogy az oldalukon kössenek ki a felhasználók, majd regisztráljanak hozzájuk, feliratkozzanak a hírlevélre; a teljesítendő sarokszámok is ezekből az adatokból kerülnek ki.  Ádám egyértelműen sikerként könyveli el, hogy a diákszövetkezetek között nekik van a legtöbb értékelésük Google és Facebookon, illetve ők rendelkeznek ezen a platformon a legnagyobb privát csoporttal is, a tagok száma ebben meghaladja a 15 ezer főt. 

Mit mérnek, és hogyan?

„A mérések alapjául a Google Analytics szolgál: itt tudjuk mérni a weboldalra érkező forgalmat, az oldalon töltött időt, a regisztrációk és ajánlatkérések számát, valamint a hírlevél-feliratkozók számát és a közösségi médiából érkező forgalmat is. Alapvető fontosságú, hogy a weboldalba be legyen kötve az Analytics, mert innen nyerhetők ki a legfontosabb adatok” – magyarázza Matykó Noémi. Hozzáteszi, hogy „a többi csatorna adatait a Google Data Studioban érdemes összefűzni, a Google Analytics-en túl a Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Google Ads, podcast, MailChimp adatait is nyomonkövetjük itt”.  

A covid az Y Generációnál is változást hozott, mivel a munkalehetőségek leszűkültek, kevesebb diákot tudtak foglalkoztatni. „A kommunikációt ezért a konkrét munkalehetőségek hirdetésétől elkezdtük más területekre átvinni: megjelentünk a TikTokon, podcasttal bővültünk, illetve a YouTube-on elindítottunk egy új sorozatot. Utóbbiban híres emberek mesélik el első munkájukkal kapcsolatos élményüket, azt, hogy milyen út vezetett a sikerig” – meséli Baksay-Szabó Ádám. Nemrégiben ismét felpörgött az élet, tele lettek újra munkákkal és dolgozni vágyó diákokkal, ezért visszacsoportosították a pénzügyi kereteiket, és most újra a Google és Facebook hirdetéseken van a hangsúly. 

Matykó Noémi is azt tanácsolja: „az adatok figyelembevételével muszáj folyamatosan optimalizálni a folyamatokat és a felületeket”.  

  • Kisebb az organikus forgalom? Javítani kell a SEO-n. 
  • Csökken a hírlevelek megnyitása? Érdemes újabb tárgymezőket tesztelni. 
  • Csökken a Facebook aktivitása? Tesztelni kell új típusú posztokat. 

A Y Generáció rajongói Facebook oldalán például már megszokták, hogy az álláshirdetésekre nem érkezik reakció, így ezért nem is küzdenek, viszont a posztban elhelyezett linkre szépen kattintanak. A fiatalok náluk az Instán aktívak, ott szívesen válaszolnak kérdésekre, vesznek részt szavazásokon

Biztonságos munkavállalást kínálnak – tudj meg többet az Y Generáció Iskolaszövetkezetről

A jövőre alapításának 10. születésnapját ünneplő Y Generáció Iskolaszövetkezet már javában benne van Z generációban is, azaz a 2000 után születettek foglalkoztatásában is. A kerek évfordulóra új márkanevet is választanak, a jelenlegi tervek szerint simán Y Iskolaszövetkezetként folytatják. (Jó tudni, az iskolaszövetkezet egy olyan gazdálkodó szervezet, amelynek döntően nappali tagozatos hallgatók a tagjai, és speciális szabályok vonatkoznak rá. Például az ezen keresztül szerzett jövedelem járulékmentes, illetve náluk is él a diákkedvezmény a személyi jövedelemadóra (15%) – ami 2022 elejétől a 25 év alattiaknak már 0 százalék lesz!). „Minőségi munkákat kínálunk a diákoknak, olyanokat, amelyekkel valós munkatapasztalatot szerezhetnek, egyben illeszkedik az időbeosztásukhoz is. Iskolaszövetkezeti tagként pedig egy biztonsági háló veszi őket körül. A cégeknek az adókedvezmény mellett nagy vonzerő, hogy mi vesszük fel, osztjuk be, majd mi is fizetjük ki a diákokat, a bérszámfejtési feladatokkal együttesen. Így minden adminisztrációs, toborzási teher lekerül a vállukról” – mesél Baksay-Szabó Ádám az iskolaszövetkezeti forma előnyeiről. A cégcsoport, amelyhez a Y is tartozik a teljes munkaerő-piaci szolgáltatást lefedi, a diák mellett főállású és nyugdíjas munkaerővel is foglalkoznak, így jó rálátásuk van az egyes szegmensek sajátosságaira.  

Digitális + személyes

A cég egyik sikeres fejlesztése a tagnyilvántartó, ezért is fontos számukra az érdeklődőket eljuttatni a regisztrációhoz. Itt mindenki kap egy saját profilt, amelyben az összes személyes adat mellett az is szerepel, hogy hol tanul, várhatóan mikor fejezi be a tanulmányait, mit és mikor szeretne dolgozni. A Y-osok ezek alapján le tudják szűrni a tagokat, és mindenkinek a számára megfelelő munkát kínálni, ami után azt is látják, hogy hányan, hol dolgoznak. A végére még egy érdekességet tudtunk meg: míg korábban először telefonon érdeklődtek a hallgatók a munka után, majd a koordinátorral személyesen is találkoztak, a covid alatt a diákokkal elsősorban online zajlott kapcsolattartás, a kapcsolatfelvételtől a szerződéskötésig. Baksay-Szabó Ádám szerint az előbbinek megvan az az előnye, hogy személyesebbé teszi a kapcsolatot köztük és a munkavállaló között, ami miatt a diákokban nagyobb volt az elköteleződés. Ő személy szerint bízik benne, hogy mielőbb visszatér a régi rutin a személyes találkozásokra, mert az így született megállapodások nagy valószínűséggel több szóbeli ajánlást vonzanak magukkal.

Szerző:
Kandó Eszter – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.