Nézd meg, hogyan teheted az online marketing méréseket hatékonyabbá!
Meghatározták a célokat a SMART módszerrel:
S– specific (konkrét)
M– measurable (mérhető)
A– achievable (elérhető)
R– relevant (releváns)
T– time-boxed (időben korlátozott)
Céljuk: 1 éves időtávban 20%-kal növelni a regisztrációkk és ajánlatkéréseinek számát, a hírlevélfeliratkozók számát (és a megnyitási számokat), valamint a FB és Instagram követők számát. A célok jelentős részét minden évben teljesítik.
Figyelembe véve a szezonalitást (nyári erősebb hónapok, szeptemberi hullám), valamint a COVID által korlátozott lehetőségeket, az éves célokat havi szintű bontásban részcélokra osztották, hogy hatékonyabban lehessen a célok teljesülését ellenőrizni, a kampányokat pedig optimalizálni.
Először is meghatározták, hogy melyek lesznek a sarokszámok, és az elsődleges adatforrások. Az alapadatokat a Google Analyticsben gyűjtik, amit párhuzamosan a weboldal saját statisztikáival is kiegészítenek. Ezen felül a hírlevél számait a hírlevélküldő rendszer (MailChimp) saját statisztikai felületén is mérik, a közösségi média számokat pedig a Facebook és Instagram belső statisztikáiban is (a Google Analytics mellett).
Amikor megvannak az adatok a különböző felületekről, összehasonlítják havi és negyedéves bontásban a célszámokkal. Ha eltérés van, és elmaradnak a számok a tervezettől, azonnal tudják, melyik felületen kell közbelépni, és mit kell tenni azért, hogy javítsanak a következő havi erdményeken.
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.