Wolf Gábor: “Ha én jól érzem magam miközben készítem, akkor a követők is jól fogják érezni magukat, miközben fogyasztják.”

influencer Wolf Gábor

Miért fontos egy vállalatvezetőnek tudatos online kommunikációt, személyes márkaépítést folytatni? 11 mini-interjúból álló sorozattal járjuk körbe ezt a kérdést. Megkérdeztünk szakértőket, kutatókat, kommunikációs szakembereket és magukat a vállalkozókat is a kérdésekről.

Wolf Gábor, a Marketing Commando alapítója válaszolt a szakmai influencerekkel kapcsolatos kérdéseinkre.

Miért fontos egy vállalatvezetőnek tudatos online kommunikációt, személyes márkaépítést folytatni?

Mert még mindig betöltetlen egy csomó elfoglalható hely itthon! 2008-ban egy konferencián felsoroltam, hogy Magyarországon még nincs diéta guru (azóta lett Norbi), nincs személyiségfejlesztés guru (azóta lett Szabó Péter), nincs leghíresebb ügyvédünk (azóta sincs), leghíresebb táplálkozástudósunk, Lux Elvira óta nincs leghíresebb szexológusunk, Vekerdy Tamás óta nincs oktatási gurunk, tudod, akihez ha a téma felmerül, a média elsőként megy kérdezni. Még mindig rengeteg területen nincsenek ilyenek! Ez hatalmas lehetőség. Én pl. máig szeretnék követni olyan itthoni vállalkozót, aki több céget visz, mert tanulni akarok tőle, de senki sem kommunikál ebben a témában, nincs ennek “guruja”, aki erről blogol, social médiázik és törekszik, hogy ezzel azonosítsa a piac a nevét.

A személyes oldalon, vagy a céges felületen érdemes építkezni? Mit tapasztaltok a saját esetetekben?

Nagyon érdekes állatorvosi ló a motivációs piac: az alapelvek ősiek! Gondolkodj pozitívan. Vállalj felelősséget. Légy hálás azért, amid van. Mégis, a világnak arra van szüksége, hogy ezeket az alapelveket újra és újra elmondja valaki, aki friss! Anno egy Buddha, egy Jézus, egy Mohamed. Tegnapelőtt egy Jose Silva, tegnap egy Tony Robbins, ma egy Prince EA. Az üzenet ugyanaz. De a közvetítőnek változnia kell, mert ember tudáshoz nem tud kötődni. Ember csak emberhez tud kötődni.

Milyen konkrét (monetizálható) eredményei vannak véleményed szerint a B2B influencer aktivitásnak (tudatos online jelenlétnek)?

Azért klassz influencerekkel dolgozni, mert bármilyen típusú a megbízó, megkaphatja, amit akar. Ha ő konverzió típusú marketinges, akkor mérheti az influenszer által közzétett poszt elérését, az átkattintásokat, egy exkluzív kuponkód beváltási számait. Ha pedig inkább brand szemléletű a megbízó, akkor megkapja a pozitív asszociációt, az ismertség növelését, a márkapreferencia emelkedését. És persze az a jó influencer, aki ezeket a célokat megérti 🙂

Milyen felületen érdemes aktív kommunikációt folytatni és miért?

Nekem a fókusz a Facebook, mert a potenciális vevőim többsége azt használja. Ez a kulcs: hol vannak a vevőid elsősorban? Viszont egyre nagyobb a fókusz az Instagramon, mivel a fiatal, kezdő vállalkozók ott ma még olcsón elérhetők, tömegesen. A Youtube-re csak az eredetileg facebook-ra készült videókat töltöm fel, ennél több energiát nem tudok rá szánni. De a Tik-Tok… OMG, annak a közönsége annyira fiatal, hogy valószínűleg olcsóbb lesz majd 10 év múlva elkapni őket egy másik felületen, mint hogy most invesztáljak időt és pénzt egy Tik-Tok jelenlétbe, és érleljem őket 10 évig. De a kulcs mindig ez: hol érhető el a célpiac?

Neked mi a stratégiád a saját jelenléteddel kapcsolatban, mennyi időt fordítasz hetente a jelenléted ápolásával-építésével, milyen indikátorokat figyelsz influenceri aktivitásoddal kapcsolatban?

Én ezt nagyon szeretem csinálni! Miután az első email hírlevelemet kiküldtem 2002-ben, rákaptam a tartalommarketingre, és azóta nem hagytam abba. Az a politikám, hogy ha én jól érzem magam miközben készítem, akkor a követők is jól fogják érezni magukat, miközben fogyasztják. Ami számomra a legfontosabb, hogy mindig legyen valami rendszeres benne, amihez a követők hozzászoknak, mint egy kedvenc TV show-hoz, amit minden péntek este leülsz megnézni. Mint a mise, amire minden vasárnap 9-kor elmész 🙂 Statisztika: a nyilvánvalókon kívül (kampányban hány vásárló jön onnan) az egyik kedvenc statisztikám, hogy egy új tartalom a posztolás utáni első 3 percben hogyan teljesít: abból meg lehet állapítani, hogy szenzációs, átlagos, vagy tragikus lesz.

A mini-interjú sorozatot Lévai Richárd és Káli György készítette a májusban bemutatott Influexpert kutatáshoz, melynek eredményeiről itt írtunk: Kik a legbefolyásosabb hazai szakmai influencerek a Facebookon?

Ha kedvet kaptál a tudatosabb online kommunikációhoz, személyes márkád bemutatásához a vállalkozásod ismertségének növelése mellett, akkor töltsd fel vállalkozásod profilját a Hello Biznisz Klubra (https://klub.hellobiznisz.hu/)!

Olvasd el a sorozat további részeit is!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!