„Ha valamibe belekezdünk, azt szeretjük 110%-on csinálni” – egy tavasszal indult digitális vállalkozás sikersztorija

Turay Dia Vizsy Andras Konyvelonet

Mikor máskor lenne jobb időpont egy digitális szolgáltatáson alapuló vállalkozást elindítani, mint most, amikor a koronavírus járványnak köszönhetően óriási lendületet kapott a digitalizáció? Valahogy így gondolkodott Turay Dia és üzlettársa, Vizsy András is, akik idén alapították meg cégüket, a Könyvelő-Netet, és máris különdíjat nyertek a Telekom Magenta Kraft KraftChallenge pályázatán.  Nagyszabású terveik vannak, és ahogy Dia mesél róluk, kétség nem férhet hozzá, hogy meg is fogják valósítani az elképzeléseiket. Történetük igazi inspiráló sikersztori lehet induló, vagy éppen régóta működő, de a célok keresésében kicsit megrekedt vállalkozások számára.

Dia és András gimnazista koruk óta ismerik egymást, egyetemre is egy helyre jártak, sőt, már akkor megfogalmazódott bennük, hogy jó lenne egyszer együtt dolgozniuk. Friss diplomásként azonban még nem vágtak bele rögtön a vállalkozásalapításba, először ki-ki begyűjtötte a saját szakmai tapasztalatait tanácsadóként. András az Egyesült Államokba is eljutott a munkája révén, banki termék- és folyamatfejlesztési projektekkel foglalkozott. Dia a tanácsadást pénzügyi területre cserélte, egy hazai központú régiós bankcsoport stratégiai és kontrolling területén dolgozott.

Egy bérszámfejtő családtag adta az alapötletet a közös céghez, amire saját folyamat-fejlesztésben szerzett tapasztalataik csak ráerősítettek: a Könyvelő-Net ugyanis egy olyan innovatív kereső portál, ami összeköti a könyvelőket, bérszámfejtőket, adótanácsadókat és könyvvizsgálókat a szolgáltatásaikat kereső cégekkel és vállalkozókkal.

„Az utolsó lökést a koronavírus járvány miatti korlátozások adták, mivel úgy éreztük, hogy ha piacra lépünk a szolgáltatásunkkal, akkor sok cégnek jelentenénk releváns segítséget” – meséli Dia az indulásról. Okkal feltételezhetjük, hogy a könyvelő szakma túlságosan beleragadt a megszokott keretrendszerbe és nehezebben mozdítható át az online világba, Diáék azonban nem tartanak ettől: „A termékünket úgy alakítottuk ki, hogy bárki azonnal, előzetes tudás nélkül tudja használni. Például a könyvelők a saját e-mailfiókjukból egyetlen kattintással el tudják fogadni, vagy éppen el tudják utasítani az ajánlatkérést. Vagyis igyekszünk mi innovatív megoldást felkínálni, nem várjuk el a könyvelőktől az innovációt – bár érzékelhető, hogy ezt a szakmát is érinti a digitalizáció.”

Turay Dia Konyvelonet

A személyes ajánlás szerepét átveszi a digitális vélemény

Diáék észlelték, hogy mennyire nagy szerepe van a könyvelőkeresés során a személyes ajánlásnak. A felületükön elérhető értékelések éppen ezért a keresőfelület versenyelőnyét jelenthetik: „Erős meggyőződésünk, hogy a személyes ajánlások egyeduralmát meg lehet törni: nagyszámú vélemény olyan vállalkozóktól, akik hasonló céget vezetnek, hasonló iparágban dolgoznak, mint az, aki épp könyvelőt keres, mégis csak relevánsabb lehet, mint a szomszéd ajánlása. Különösen igaz ez az Y/Z generációs vállalkozók esetében” – állapítja meg Dia.

Többek között erre a már elindult szemléletváltásra alapozva tűzték ki célul, hogy akár már 5 év múlva a Könyvelő-Net legyen az elsődleges hely, ahol valaki könyvelőt, bérszámfejtőt, adótanácsadót keres. Még ennél is gyorsabban, egy-két éven belül szeretnék megvalósítani, hogy más régiós országokban is megjelenhessenek szolgáltatásukkal, akár már kibővített formában, a számviteli mellett pénzügyi szolgáltatásokat is ajánlva.

„Jelenleg két fő irányban haladunk előre: az egyik a partneri együttműködések kiépítése, a másik a kiegyensúlyozott keresleti és kínálati oldali növekedés fenntartása. Van a fejünkben sok mérföldkő, amit már idén el szeretnénk érni. Minél több beszélgetésen vagyunk túl, annál több ötletünk van, és szerencsére egyelőre úgy tűnik, hogy lehetőségünk is” – meséli Dia a növekedésükről.

A home office csak segítheti a digitális szolgáltatások térnyerését

Hogy hozott-e változást az üzletmenetben a home office térnyerése? Mindenképp. Már maga a Könyvelő-Net a karantén idején létrejött vállalkozásként teljesen online módon működik, sőt, Budapesten kívül Szegedről, Dániából és Romániából is segítik kollégák a cég építését. Az az új helyzet, hogy egyre több cég és vállalkozás kényszerült áttérni az otthoni munkavégzésére, a Könyvelő-Net növekedését segíti, mivel a könyvelői ügyfélszerzés is digitális csatornákra terelődik. „Lehet, hogy az a könyvelő, akinek eddig nem volt weboldala, most inkább létrehoz egyet, vagy indít egy blogot, netán YouTube csatornát. De ezek mind sok időt igényelnek, akár anyagi ráfordítást is. A mi platformunk ehhez képest jelent valódi alternatívát.”

Konyvelonet Csapatkep

Még csak néhány hónapja működnek, máris rengeteg pozitív tapasztalatot gyűjtöttek. Ahogy Dia kiemeli, elsősorban a saját csapatukra rendkívül büszkék: „Megható és nagyon inspiráló volt látni, hogy milyen elkötelezettséggel vetették bele magukat a feladatokba már akkor, amikor a cég még csak a fejünkben létezett. A mi vezetői hozzáállásunk az volt, hogy ha elkezdünk valamit, szeretjük 110%-san csinálni. Szeretném hinni, hogy nemcsak hatalmas szerencsénk volt a kollégáinkkal, hanem átragadt valami rájuk is a mi lendületünkből. De öröm volt megtapasztalni azt is, hogy a hazai kkv és startup közösség nagyon támogató, a kialakuló beszélgetésekből sokszor kirajzolódnak együttműködési lehetőségek, amikre korábban nem is számítottunk.”

A MagentaKraft KraftChallange pályázatán díjat nyertetek.  Mihez segít hozzá ez a díj? Mit tudtok megvalósítani a támogatásból?

A MagentaKraft KraftChallange pályázat különdíjasaként – amit ezúton is köszönünk – megjelenést nyertünk a Telekom Hello Biznisz oldalán, ami hatalmas segítséget jelent azon KKV-k elérésében, akik majd remélhetőleg könyvelőt fognak keresni az oldalunkon (illetve természetesen azon KKV könyvelő irodák elérésében is, akik majd előfizetnek a szolgáltatásainkra). Ezen felül a program résztvevőiként, vagy talán inkább mondhatnám, hogy a közösség tagjaként szakértői támogatást is kapunk, elsősorban design thinking, UX/UI, digitális értékesítés, pitch deck készítés témákhoz kapcsolódóan. Ez egy egyedi lehetőség is a MagentaKrafton keresztül arra, hogy a Magyar Telekom KKV ügyfeleit segíteni tudjuk a könyvelő- keresés és választás során, illetve – ha jól működik az együttműködés – hogy úgy tudjuk tovább fejleszteni a szolgáltatásainkat, hogy ezen ügyfelek igényeit még inkább lefedje, ezzel is biztosítva a hosszú távú nyertes-nyertes helyzet kialakítását.

Dia három tanácsa digitális vonalon induló vállalkozásoknak:

  1. A cégalapítást előzze meg egy alapos piackutatás, ötletvalidálás – javaslom ehhez Rob Fitzpatrick Mum tesztjét. Ha pedig van olyan kritikus szaktudás, ami szükséges a termékhez, szolgáltatáshoz, de nem rendelkezik vele a csapat, akkor bátran kérjünk segítséget akár inkubációs, akcelerációs programokon keresztül.
  2. Ha kezdetben még nem is teljesen működik az általunk kitalált megoldás, akkor is érdemes kilépni vele a nagyközönség elé, hiszen ha bármilyen módon létrejön értékcsere a felhasználókkal, akkor abból ki tud rajzolódni, hogy mi az, amiből tényleg megéri digitális terméket gyúrni.
  3. Vágjunk bele minél hamarabb, a most elindult digitalizációs hullámnál aligha létezik ideálisabb környezet.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 1

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.