Beindul az élet: akiknek bejött a home office

Újranyitás Barcsay Erik

Az elmúlt hónapok arról szóltak, hogy ki hogyan tudja átvészelni a koronavírus és a karantén idejét. Aki rugalmasan tudott reagálni, talpon maradt. Most viszont, amikor a korlátozások feloldásával újraindul az élet szinte minden szegmense, azok lesznek sikeresek, akik a legtöbbet tudják hasznosítani az utóbbi időszak tapasztalataiból.

Alaposan felforgatta mindenki életét a koronavírus-járvány és az ahhoz kapcsolódó korlátozások. Nem kevés kreativitást bevetve a legtöbben találtak valami megoldást, hogy folytatni tudják munkájukat, vállalkozásukat. Most, hogy már hivatalosan is vége a vészhelyzetnek, az élet lassan visszatérhet a rendes kerékvágásba. Abban azonban szinte mindenki egyetért, hogy ez már nem a régi kerékvágás lesz. Óriási kár lenne veszni hagyni mindazokat az ötleteket, módszereket, amelyeket a karantén alatt dolgoztak ki és alkalmaztak a vállalkozások. Cikksorozatunkban három példát mutatunk be arra, hogy ki hogyan vészelte át a nehéz hónapokat, milyen tanulságokat vont le és hogyan tervezi a folytatást.

Talán a legkevésbé az informatikai vállalkozásokat rázta meg a karantén. Kiválóan alkalmazkodott a megváltozott körülményekhez a 22 éve működő, jelenleg 50 embert foglalkoztató BIG FISH fejlesztőcég is. Elsősorban webes és mobil alkalmazásokat fejlesztenek, közepes vagy annál nagyobb ügyfelek számára.

„Az egy-egy területhez értő szakembereket, mint a back-end, front-end, online fizetés, UI/UX, kompetenciacsapatokba szerveztük, és közülük rendelünk mindig valakit egy-egy projektcsapatba. A projektcsapatok agilis módszertan szerint dolgoznak, szeretjük őket fizikailag is egymás közelébe ültetni budapesti irodánkban. Ennek ellenére a home office sem ismeretlen számunkra, mindig is volt lehetőség így dolgozni, éltek is vele a kollégák, de többnyire az irodában volt mindenki”, mesél a hagyományos munkarendről Barcsay Erik, a BIG FISH cégvezetője.

A veszélyhelyzet kihirdetésekor viszont azonnal átváltottak home office-ra, és azt is lehetővé tették, hogy aki akarja, hazavigye kedvenc irodaszékét vagy a monitorokat. A munka folytatásával nem volt gond, hiszen alapvetően felhő alapú megoldásokat használnak kommunikációra és együttműködésre (Google G Suite, Facebook Workplace), ezek használata pedig senki számára nem volt idegen. Az agilis működést is át tudták tenni online térbe: kötelező volt a weben keresztül megtartott napi standup, de voltak csapatok, ahol még napzáró standupokat is tartottak. A kompetenciacsapatok számára is szerveztek heti beköszönő és elköszönő hívásokat, hogy megmaradjon az együvé tartozás érzése. Havonta egy-két alkalommal megtartották a szokásos „állománygyűlés” online változatát is, ahol mindenki szóhoz juthatott és a vezetés is igyekezett minél szélesebb körű tájékoztatást adni a helyzetről és a tervekről. Mindeközben fenntartották annak lehetőségét is, hogy aki másképp nem tudja megoldani, az irodából is dolgozhasson.

A BIG FISH nemrégiben megszavaztatta dolgozóit, hogy miként képzelik a folytatást. A pozitív tapasztalatoknak köszönhetően az elsöprő többség arra szavazott, hogy a jövőben vegyesen, otthonról és az irodából is lehessen dolgozni. „Mindenképpen kipróbáljuk, hogyan működhet ez a vegyes rendszer, amikor a csapatok egy része otthonról, a másik része pedig az irodából dolgozik. A reményeink szerint ezzel még irodaterületet is felszabadítunk, amivel a költségeinket csökkenthetjük. Korábban nem nagyon hittünk a rendszeres távmunkában, de most vettünk is fel munkatársat online, aki személyesen még nem is találkozott a csapat tagjaival. Mindenképpen sokkal rugalmasabban tudunk munkaerőt toborozni, ha távolról is lehet dolgozni, és mondjuk csak havonta egyszer, az állománygyűlésre kell bejönni az irodába. Az én fejemben is megfordult, hogy digitális nomádként valószínűleg akkor is el tudnám látni a munkámat, ha hosszabb időt külföldön töltenék”, mondja Barcsay Erik.

Szerinte nem csak a cégen belüli munka fog átalakulni, hanem a külső kapcsolatok is. A karantén ideje alatt kötöttek új üzletet kizárólag videóhívások alapján, és nem látja semmi akadályát annak, hogy a jövőben így (is) tartsák a kapcsolatot az ügyfelekkel. „Nagyon sok időt lehet megspórolni, ha nem kell akár Budapesten belül, akár vidékre elutazva személyes találkozókat tartani. Persze vannak alkalmak, amikor jobb személyesen beszélni, de sok esetben online ugyanúgy el tudunk intézni mindent. Tapasztalataim alapján a videohívásoknál még a késések is sokkal ritkábbak”, teszi még hozzá a cégvezető.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 3 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.