Ha betartod a marketinges szabályokat, jönni fognak az emberek! A Markó Tánciskola sikertörténete

Olvasási idő 4 perc

Háromszor tervezték újra az elmúlt egy évet a Markó Tánciskolánál; a tudatos online marketingnek köszönhetően nyitáskor azonnal voltak jelentkezők.

Mogyorósi Krisztina és Markó Róbert között 20 évre visszanyúló barátság van. Annak idején együtt táncoltak, versenyeztek, majd bár a táncban elváltak útjaik, egymás pályáját a későbbiekben is figyelemmel követték. Krisztina bölcsészkaron végzett, történelem szakon, párhuzamosan ezzel amatőr vonalon táncot is tanított, majd elvégezte a Táncművészeti Főiskolát is. Robi profi táncos lett, külföldön is képezte magát, itthon pedig kereskedelmi csatornák zenés és nem zenés szórakoztató műsoraiban szerepelt nemcsak fellépőként, szereplőként, hanem koreográfusként is. „A tánc mindkettőnknek a gyerekkora óta az élete része” – meséli Krisztina. Robi tavaly zárta le az aktív pályafutását, és ekkor kereste meg Krisztinát a közös tánciskola ötletével. A koronavírus-járvány éppen csak elindult, az első korlátozások közepén voltak, de mint teljesen kezdő vállalkozók hittek magukban és tánciskola koncepciójában, ezért lelkesen belevágtak.

Tudtuk, hogy egy ideig az online téren kívül nincs más lehetőségünk

Ez a lelkesedés a mai napig tart, viszont az, hogy a Markó Stúdió sikeresen startolt idén májusban, sokkal inkább a tudatos marketingtervezés javára írható. Bármilyen marketing első lépése viszont az, hogy pontosan tudjuk miről szól a termékünk, szolgáltatásunk. A Markó Stúdió alapítói ezt a részt Matykó Noémivel, a Chiro Marketing online marketing stratégájával is átbeszélték, a szakember javaslatára fókuszáltak a valós indulásig az online-ra. „Az online tér adta magát, mi is felismertük, hogy nincs más lehetőségünk. Ha a fizikai találkozás nem lehetséges, paradigmát kell váltani, és meg kell jelenni más felületeken is” – adja tovább megszerzett ismereteit Krisztina.

Mit kínál a táncolni vágyóknak a Markó tánciskola? Egyrészt profi oktatást, Krisztina és Robi is táncpedagógus végzettséggel és közel két évtizedes tapasztalattal rendelkezik. Nincs korosztályban megkötés, a gyerekektől a fiatal felnőttektől kezdve az idősebb generációig mindenkit szeretettel várnak, az amatőrtől a profi szintig. Nagy hangsúlyt fektetnek a hazai utánpótlás nevelésre, illetve a profi táncosok versenyekre való felkészítésére is. „A Markó Stúdió több mint egy táncterem. Nálunk nem annyiból áll egy alkalom, hogy bejössz, cipőt cserélsz, megizzadsz, majd hazamész. Biztosítunk teret és időt a beszélgetéshez, nálunk lehet új barátokat találni, a táncesteken túl a jövőben pedig borkóstolót, irodalmi estet és kirándulásokat is szeretnénk szervezni” – mondja Krisztina. „Abban biztosak voltunk már az elején, hogy egy igazi táncos közösséget szeretnénk építeni, és egy olyan helyet létrehozni, ahol a minőségi időtöltés kiemelt figyelmet kap – teszi hozzá. 

Háromszor éltük meg, hogy mégsem lesz semmi

A korlátozások miatt a személyes táncórákra viszont még egy jó darabig, tudták, nincs esélyük, az online táncórák műfaját pedig elvetették, mert az instrukciókat képernyőn keresztül nehéz figyelemmel követni. Mit csináltak helyette? Nem ültek egyhelyben, hanem szépen, fegyelmezetten betartották az online marketinges szabályokat, megcsináltak a „házi feladatokat”, úgy is, hogy „a bizonytalanság néha tényleg lélekölő volt” – emlékszik vissza Krisztina. Weblapot és hirdetéseket terveztek, megfogalmazták a hirdetések üzeneteit, egyeztettek a grafikussal kicsinosították a tánctermet stb. „Felkészültünk egy olyan nyitásra, amivel elégedettek lehetünk” – meséli Krisztina. „Igazából mi háromszor éltük meg, hogy mégsem lesz semmi. A koronavírus mindegyik hulláma keresztbe húzta az indulásunkat, ezért nekünk most nagy kihívás, hogy mit tudunk kihozni a nyárból” – folytatja.

A Facebook-hirdetéseik egy része az alsós, kiskamasz gyerekes szülőket célozta meg az elmúlt hónapokban a tervezett nyári táboraik miatt, és sikerrel, mert „a semmiből gyönyörű létszámot sikerült elérnünk” – mondja boldogan Krisztina. Noémi tanácsára, részben Robi arcával futnak a hirdetéseik, és ők is úgy látják, hogy az alapító táncos médiaismertsége komoly vonzerőt jelent az embereknek, a nevük gyorsabban kerül be a köztudatba. A táborokat megelőzően elindultak a társastánc programjaik, és immáron két helyszínen várják a táncolni szeretőket, érdeklődőket.

Sikeres páros: szuper offline élmények folyamatos online megosztása 

A Markó Stúdió kommunikációjának bázisa jelenleg is a Facebook, az Instagramon nemrégiben jelentek meg. Hirdetéseik helye is a közösségi média óriás, és összességében elmondható, hogy a csatorna ügyes használata miatt tartanak ott, hogy van egy folyamatosan egyre nagyobb ismertségnek örvendő tánciskolájuk. Erre Krisztina és Robi is nagyon büszke. Pedig a közösségi média korábban egyikük életében sem volt előtérben, „mindketten az élményben hiszünk” – mondja Krisztina. „Az elmúlt egy évben viszont megtanultuk, hogy nem elég offline, a gyerekekkel, nálunk táncolókkal megélni az élményt, hanem akik nincsenek itt, azoknak is meg kell mutatnunk, hogy mi történik nálunk. Ezért folyamatosan posztolunk, mesélünk, hírt adunk magunkról, hogy nézzétek, milyen élményekben lehet részetek nálunk, miért érdemes eljönni hozzánk. Látjuk, hogy az előre tervezés nagyon sokat számított a sikernél, így bizton állíthatjuk, hogy a sikerhez nem csak a munkában, de a kommunikációnkban is profinak kell lenni.

– zárja a beszélgetést Krisztina.

Ha Te is szeretnél a Markó Tánciskolához hasonló, ütős online marketinggel büszkélkedni, amivel célcsoportodat könnyedén bevonzod, keresd fel D tervünket, melyben végigvezetünk az ehhez szükséges lépéseken!

Szerző:
Kandó Eszter – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Fotó:
Stelzel-Kecskeméti Anett – klerzfoto.hu 

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 2.7 / 5. Összes értékelés: 3

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.