„Egy nap úgy mentem haza, hogy én felmondok!” – Hogyan lesz egy gyógytornászból sikeres vállalkozó?

Névtelen Terv 2024 05 08t134703.900

Lukátsné Justin Napsugár gyógytornász és sportrehabilitációs tréner 6 éve döntött úgy, hogy önállósodik.  Rögtön az elején Kertész Lilla szervezetpszichológus, business coach-hoz fordult. Napsugár mesélt nekünk arról, hogy mik voltak azok a mérföldkövek, amelyek beindították – a kezdetben kicsit döcögősen induló – vállalkozását.

„…már egyetlen konzultáció segített!”

Persze nem ment minden zökkenőmentesen az elején, sokan próbálták lebeszélni az önállósodásról, mondván hogy a településen senkit nem érdekel ennyire az egészsége, nem szánnak pénzt erre az emberek. Szerencsére ezeket a negatív véleményeket nem tette magáévá és az élet is rácáfolt ezekre. Ma már nagyon sokan járnak hozzá ilyen-olyan mozgásszegény, stresszes életmódból fakadó fájdalmakkal, sérülésekkel, gerincferdüléssel és más testtartásbeli problémákkal. Alapvetően más a profilja, mint az állami egészségügyben, ahol elsősorban gyógyított és a fő vonal a stroke utáni rehabilitáció volt, szemben a mostani mozgásfejlesztéssel. „A célom alapvetően hogy képessé tegyem az ügyfeleimet a fájdalmaktól és sérülésektől mentes, harmonikus hétköznapi mozgásokra és hogy elősegítsem, hogy olyan változatos mozgásformákat találjanak, amiket élveznek és motiváltak maradjanak a rendszeres mozgásban.”- ecseteli Napsugár.

A vállalkozása fejlesztésében nagy szerepet játszott, amikor felkereste Kertész Lilla szervezetpszichológust, hogy segítsen szakszerűbbé tenni a működést. “Szeretek írni, viszont a direkt marketingben nagyon béna vagyok. Ő rávezetett arra, hogy ne marketing szövegeket, hanem sokkal inkább egyedi edukációs tartalmakat állítsak elő.”  Ennek eredményeként most már aktívan használja a Facebook-ot, a Tiktok-ot és azt látja, hogy hasznos az a fajta tartalom, amit létrehoz. „Az írásaim alapján az emberek elkezdtek megismerni, bíznak a szakértelmemben és sokan jelentkeznek.”- teszi hozzá. Blogot is ír, amit szintén a szervezetfejlesztő szakember tanácsolt neki. Sikerélmény számára, hogy rövid idő alatt már 4 cikke került a címlapra.

Kertész Lilla elmesélte, hogy először közösen készítettek egy stratégiát és meghatározták azokat az értékesítési és marketing eszközöket, amelyeket Napsugár szívesen alkalmaz az induláshoz.  Később önazonos, hiteles social media marketing stratégiát dolgoztak ki, illetve új, online szolgáltatásokat vezettek be. A cél az volt, hogy a következő szintre emeljék az – azóta már teltházzal működő – vállalkozást és az offline szolgáltatások mellett az online lehetőségeket is kihasználva még több érdeklődőt szólítson meg. „Napsugárnak erőssége a kommunikációs képessége, ami fontos része a hivatásának és a vállalkozásának is. A social media felületekre feltöltött tartalmai azért népszerűek, mert átszűrődik rajtuk a kedves, lelkes és hiteles személyisége.”- tette hozzá a szervezetpszichológus, business coach szakember.

„…nagyon tudatosan úgy alakítottam ki a munkarendemet, hogy jusson időm a feltöltődésre is.

Az írások mellett Napsugár elkezdett videókat is gyártani egy idő után, elsősorban a Tik-tokra. Alapvetően úgy látja, hogy azok a kisfilmek a legnépszerűbbek, amelyekben mozgásokat mutat be, humoros formában. „Most a legtöbb kisfilm nem arról szól, hogy mitől alakul ki például a porckorongsérv, hanem arról, hogyan vezesd be a mindennapjaidba rendszeresen a mozgást, úgy hogy az élvezhető legyen.” – magyarázza Napsugár, aki nagyon fontosnak tartja azt is, hogy ő maga egészséges maradjon és jó példát mutasson a klienseinek. „Azt látom a szakmámban, hogy sokan halálra dolgozzák magukat, utána pedig temérdek pénzt elköltenek arra, hogy visszaszerezzék az egészségüket, ezért én nagyon tudatosan úgy alakítottam ki a munkarendemet, hogy jusson időm a feltöltődésre és a rendszeres mozgásra is. – részletezi a szakember, aki elmondta, hogy hétfőtől csütörtökig vállal ügyfeleket, és figyel arra is, hogy nap közben legyen ideje rendszeresen , nyugodt körülmények között enni . A pénteki napot tűzte ki arra, hogy a vállalkozás marketing tevékenységeit végezze. Ekkor ír posztokat, készít videókat, és gyártja a vadonatúj online termékeit is, pl. az előfizetéses workshopokat.

„ … nem kifizetni egy szolgáltatót, olyan, mint egy bolti lopás.”

Ahhoz, hogy minél profibban tudja vinni a vállalkozását, nemcsak szakmai tanfolyamokra jár, de vállalkozói továbbképzéseken is részt vesz, – a személyes coaching mellett – hiszen úgy van vele, hogy ez is egy külön szakma, ezt is meg kell tanulnia. Így jött például rá arra, hogy az időmenedzsmentje nem jól működik. Kezdetben mindenki akkor ment hozzá, amikor akart, vagy épp ráért, így számára hol rohanás volt egy nap, hol nem jött senki. Emiatt lett nyitvatartási ideje, akárcsak egy boltnak, a napjait pedig idősávokra osztotta. Nagy problémát jelentettek számára még az utolsó pillanatos lemondások is, mert ekkor már senkit nem tudott a megüresedő helyre behívni, ezért alkotta meg a lemondási szabályzatát is.  Ebből kifolyólag az elején volt sok neheztelés, de mivel következetesen betartotta, most már tudomásul vették, hogy nála ezek a dolgok így működnek. „Volt az elején olyan eset is, hogy szinte behajtóként kellett több üzenetet küldenem, de mégsem reagáltak rá. Erről írtam később egy posztot is, aminek az volt a szövege, hogy nem kifizetni egy szolgáltatót, nem reagálni rá, úgyhogy aláírtad a lemondási feltételeket, olyan, mint egy bolti lopás. Nem volt egy kellemes téma, de lényegében mindenki egyetértett velem.” – avat be a rázósabb helyzetekbe és elmesélte azt is, hogy jelenleg a munka és magánélet közötti egyensúly megtartása okoz nehézséget, ez még fejlesztésre vár. A jövőben Napsugár nemcsak azt tervezi, hogy egyre professzionálisabb ellátást nyújt, de szeretne könyvet is írni, szakmai előadásokat, workshopokat tartani és társszakmák képviselőivel közös programokat létrehozni. Leginkább az motiválja, hogy minél több emberhez eljusson, ösztönözze és megtanítsa őket arra, hogy szeressenek úgy mozogni, mint ahogy azt gyerekkorukban tették.

3 tipp, amit Napsugár alkalmaz a vállalkozásában:
  • Hitelesség a kommunikációban. Nem csak pozitív dolgokat oszt meg a blogjában, vagy a social media felületein. Elmeséli azt is, ha valakivel vagy valamivel kapcsolatban konfliktusa van, persze ezeket humoros, laza formában teszi, sohasem bántóan.
  • Nyitottság a munkakapcsolatokban. Fontosnak tartja, hogy a hasonló területen, vagy társterületen dolgozók ne nézzék le egymást, találják meg inkább a közös hangot!
  • Hitelesség a munkaszervezésben. Azért vezetett be határokat, hogy ne csak sikeres legyen, de egészséges is maradjon közben. Így mutat jó példát az ügyfeleinek.

Szerző:
Mekis Csilla – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.