Szervezetfejlesztés és digitális transzformáció: kösd össze őket!

Bigpreview 1080x610 1107 03

A digitális átállás kapujában vagy? Segítünk utat találni a szervezetfejlesztés és a digitális transzformáció kapcsolatában!

A folyamatos technológiai fejlődés új kapukat nyit meg az élet minden területén, ezzel együtt pedig a társadalomtól és a céges kultúráktól is elvár egy állandó felzárkózást és változást. A cégek részéről a digitális technológia újdonságai és lehetőségei teljesen új szervezeti struktúrákat követelnek meg. Ez a változás pedig olyan kihívásokat állít a kis- és nagyvállalkozások elé, melyek új üzleti modellekkel, konkrét eszközpark változással és akár a vezetőségváltás nehézségeivel is járhatnak.

A digitális transzformáció brutális átalakulást hoz a szervezetek működésében: minden vállalkozás másképp éli át, nincs két hajszálpontosan ugyanolyan folyamat. Mutatjuk, miről is van szó, miként jöhetsz ki a legjobban a folyamatból a cégeddel és hogyan lesz végül sikeres a szervezetfejlesztés a cégedben.

Mi az a digitális transzformáció?

A digitális transzformáció során a digitális technológia felhasználásával és teljeskörű bevezetésével a cégek üzleti folyamatai átalakításra kerülnek. Ez konkrétan azt jelenti: új szoftveres és hardveres megoldások kerülnek bevezetésre, melyek a munkavégzést teljes mértékben átszervezik, ez pedig hatással lesz a munkafolyamatokra, lényegében a szervezet egészére, a céges struktúrára.

Egyértelmű, hogy az átalakulás komoly változást hoz a cég partnerei, vásárlói és munkatársai számára is: új funkciókat, szolgáltatásokat, metódusokat kell megismerniük és beépíteniük a mindennapi termékhasználatukba. Egy teljesen új gondolkodásmódbeli és vezetői hozzáállásra van szükség a friss üzleti modell során, mindez pedig nem egyszer vezetőségváltást vagy pedig cégen belüli kétteválást eredményez.

Új hozzáállásra és gondolkodásmódra lesz szükséged!

Cégvezetőként be kell látni, hogy a digitális transzformáció egy szükséges lépés: nem az a kérdés, hogy meglépjük-e, hanem az, hogy mikor. Enélkül a versenytársak tengerében lehetetlen a túlélés.

A folyamat nem egyik napról a másikra történik: fokozatosan gyűrűzik be az átalakulás a szervezet életébe és a meglévő rendszerek leváltása sem pillanatok alatt megy végbe. A digitális átállás során az IT szakemberek tudása és szerepe még inkább felértékelődik. Azonban az informatika mindössze egy eszköz a folyamat során ahhoz, hogy egy új modellben dolgozhassunk, nem pedig maga a megoldás. Szükség van az objektív és reális gondolkodásra annak érdekében, hogy üzleti szempontból nyereséges maradjon a cég az átállás során és után is.

Amit meg kell jegyezned: az átalakulás nem csak új IT megoldásokat rejt, hanem új hozzáállást követel meg a vezetőktől, a partnerektől és a munkatársaktól is.

A tudatos szervezetfejlesztés a kulcs

Nem egy cég bukik bele a digitális transzformáció folyamatába, épp ezért tudatosan oda kell figyelni és irányítani kell a szervezetfejlesztést és a vállalkozás életét. Ha felkészült vagy akkor egy tervszerű beavatkozásról lesz szó, viszont tudnod kell, hogy mindig érhetnek meglepetések, és fognak is. Épp ezért a sikerhez szükség lesz rugalmasságra: az új technológia beillesztése a céges kultúrába igényli az alkalmazkodóképességet és a türelmet mindenki részéről. Át kell látni, hogy milyen akadályozó tényezők léphetnek fel a változás során, és ezekre fel kell készülni előre – tudni kell a hibákat gyorsan kezelni és felállni belőlük.

Nem szabad megfeledkezned az ügyfeleidről, hiszen az újítások gyökeresen érintik őket is. Annak érdekében, hogy ne dobják ki a kukába a termékedet vagy a szolgáltatásodat, komolyan foglalkozni kell velük: minden információt elérhetővé kell tenni számukra – akár például egy új weboldalon keresztül, akár folyamatos ügyfélszolgálati lehetőséggel -, amely a szervezetfejlesztés folyamata során változik.

Szervezeti szinten át kell látnod, hogy a csapatod milyen digitális készségekkel rendelkezik: időt és erőforrást kell szánnod arra, hogy a szervezet tagjainak digitális tudását fejleszd. A szervezet hatékonyságának és életképességének fontos része lesz az, hogy milyen mértékben fektetsz energiát a cég embereinek fejlődésébe képzések és egyéni mentorálás útján. Hosszú távon mindez pedig kifizetődő lesz a céged számára.

A célok eléréséhez és a szervezeti folyamatok gördülékeny működéséhez pedig látni kell, hogy az Y, Z generáció egyre inkább előtérbe kerül a digitális tudása miatt. Nyitni kell a fiatalok felé, hiszen a gondolkodásmódjuk és a készségszintű technológiahasználatuk biztos pont lehet a cég életében és a szervezeti változások során. HR és szervezeti szempontból az analóg és digitális tudással rendelkezők felzárkóztatása és egy szintre emelése során a csapatépítés is elengedhetetlen. Bizalmat, biztos szakmai tudást és nyitottságot kell kialakítanod a cégedben ahhoz, hogy közösen teremtsétek meg a digitális transzformáció által nyújtott lehetőségeket.

A lényeg, hogy a céges kultúrában egy totális változás áll be a digitális átállás hatására: kihívás elé állítja a céges alapokat, folyamatosan új impulzusok érik az egész szervezetet, mindenképp el kell fogadni és tűrni a hibákat, melyek a végén építőkockái lesznek az új struktúrának. Mindazonáltal – legyen szó bármilyen technológiáról – az emberi erőforrásra továbbra is szükség van és lesz is, ezért az adaptálódás az egyik kulcsmomentuma a digitális transzformációnak.

Első lépések a G Suittal!

A Google rendkívül népszerű alkalmazásai beépültek mindennapi életünkbe (pl. gmail, google maps). Ugyanakkkor kevesen tudják, hogy a Google kifejezetten KKV-kra szabott módon, üzleti szolgáltatáscsomaggal is támogatja a vállalatok digitális transzformációját. OK, de felmerülhet a kérdés, hogy miért kell fizetni egy ingyenes szolgáltatásért? Egyrészt, mert az üzleti csomag használatakor nem az ingyenes e-mail domain lesz az e-mail címünk és a profi email domain azt mutatja, hogy megbízható és megalapozott a vállalkozásos. Ez az első dolog, amellyel ügyfeis vagy partnereis találkoznak, amikor interakcióba kerülnek veled e-mailben. Kutatások szerint 8-szor valószínűbb az értékesítés egy profi domainnel, mint az ingyenes e-mail domainnel. Illetve egy sor profi funkciói vannak a G Suite-nak, amely a Gmail-nek nincsenek. Ilyenek pl:

  • Sok e-mail alias: A kisvállalkozóknak több szerepkörük lehet. A G Suite lehetővé teszi számukra olyan e-mail címek létrehozását, amely megfelel ezeknek. Ugyanazon licensz/levelesláda alatt és a vállalkozás létre tudja hozni pl. a bob@bobcége.com, info@bobcége.com és értékesítés@bobcége.com postafiókokat.
  • Legyél saját céges adataid birtokában az Admin Control segítségével: A G Suite vállalkozásod számára ellenőrzést biztosít az összes olyan adat felett (azaz file-ok, szerződések, lehetséges vevők listája), amelyet alkalmazottaid hoztak létre. Amennyiben egy alkalmazott elhagyja a vállalkozást, a G Suite a vállalkozásnál marad.
    Viszont ha az alkalmazottaid ingyenes e-mail megoldást használnak Admin kontroll nélkül, a vállalkozásod adatai náluk maradhatnak pl. munkahely váltás esetén.
  • 7 x 24 Partner vagy Google támogatás.
  • Több tárhely: a G Suite-tal 30 GB vagy korlátlan tárhely szemben a Gmail a 15 GB ingyenes tárhelyével
  • Nincsenek hirdetések.

Tehát érdemes a digitális transzformációt kis lépésekben kezdeni és ehhez tökéletes eszköz a Google szoftvereinek egy fokkal profibb üzleti használata és ehhez a G Suite segít hozzá.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Termékajánló

  • G Suite
    G Suite
    Egy csomagban minden, ami a professzionális munkavégzéshez szükséges.
    Megnézem

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Termékajánló

  • G Suite
    G Suite
    Egy csomagban minden, ami a professzionális munkavégzéshez szükséges.
    Megnézem