Szerethető Munkahelyek: legyen a céged álommunkahely!

Bigpreview 1080x610 0304 02 1

Hogyan lesz a céged tényleg szerethető és miként kaphatsz erről tanúbizonyságot? Bemutatjuk a Szerethető Munkahelyek Díjat és a munkáltatói márka lényegét!

A nap jelentős részét mindenki a munkahelyén tölti. Szinte többet találkozik az ember a munkatársaival, mint a családjával. Ezért sem mindegy, hogy milyen a munkakörnyezet vagy kik a kollégák. Egy jó hangulatú és szerethető munkahelyre szívesen megy be az ember, sőt hatékonyabb és eredményesebb munkát tesz le az asztalra. Hogyan alakíthatod álommunkahellyé a cégedet és miről szól pontosan a hazai Szerethető Munkahelyek Díj? Ezekre a kérdésekre adunk most választ a cikkben!

Miről szól a Szerethető Munkahelyek kezdeményezés?

A Dreamjo.bs állásportál csapata 2017-ben indította útjára a Szerethető Munkahelyek Díjat. A kezdeményezés célja, hogy a magyarországi vállalkozások megmutathassák magukat a nagyközönség előtt: betekintést adnak abba, hogy miért is jó náluk dolgozni. A versenyre kis-, közép és nagyvállalatok különböző kategóriákban nevezhetnek.

Egyaránt nyújt lehetőséget a vállalkozások és a munkakeresők számára, hiszen a csapat küldetése felhívni a figyelmet arra, minden munkahely lehet álommunkahely a megfelelő ember számára. A szervezők hangsúlyozzák, hogy a fizetésen túl számos tényezővel lehet kötődést kialakítani a cég és a munkavállaló között. Sok esetben a szakmai fejlődés, a jó hangulat és a szuper csapat egy kicsivel alacsonyabb fizetésért cserébe is megéri a dolgozó számára.

A Díjra egy cégprofil kitöltésével jelentkezhet bármely hazai cég – teljesen ingyenesen. A profil bemutatja a csapatot, az irodát, a cégben lévő lehetőségeket, a szakmai fejlődési utakat, emellett kitér a munka és magánélet egyensúlyára. A profilok sorsáról szakmai és közönségzsűri dönt különböző kategóriákban: a kis-, közép- és nagyvállalatokat külön-külön vizsgálják. A közönségzsűri egy algoritmus alapján szavaz: random 5 különböző céget pontozhat mindenki a szavazás során, így lesz hiteles és valós a végeredmény.

Kkv-ként mit profitálhatsz a kezdeményezésből?

Komoly PR és marketing lehetőséget biztosít a kezdeményezés az induló cégek számára. Széles közönség ismerheti meg a cégedet az országos médiakampánynak köszönhetően. Amellett, hogy új ügyfeleket szerezhetsz az ingyen marketing által, új munkatársak kereséséhez is hasznos.

Felmerül a kérdés, vajon a vidéki cégeknek milyen esélye van a versenyben. Jó hírünk van: igenis nagy! Az elmúlt években számos nem fővárosi vállalkozás indult már a versenyen. Nem mindenki szeretne Budapesten élni és dolgozni, tehát a vidéken működő cégek számára ugyanúgy tartogat lehetőségeket a kezdeményezés.

Mi az a munkáltatói márka?

A legnagyobb profitja a kezdeményezésnek a céged számára az, hogy megmutathatod a munkáltatói márkádat. Az összeállított profil által bárki betekintést kaphat abba, milyen lehet valóban a cégednél dolgozni. A munkáltatói márka a nagyszabású, kreatív kampányok helyett a munkahelyi értékekre és az élményekre épít. Három fontos cél köré építheted a munkahelyi brandet: bevonzás, elköteleződés és megtartás. A céged által képviselt és fontosnak tartott értékek összessége adja az értékcsomagot, amit az ügyfelek és a leendő munkatársak kaphatnak. Munkáltatói értékígéretnek (Employer Value Proposition) hívjuk ezt a csomagot: ez alapján döntenek az emberek, hogy szeretnének-e veled dolgozni vagy sem. 

Az őszinte munkáltatói márkaprofil 28%-kal alacsonyabb fluktuációt eredményez, 46%-kal kevesebbet kell toborzásra költened általa és 77%-kal pontosabb, relevánsabb jelöltek jelentkeznek majd az álláshirdetéseidre.

Mit is tehetsz azért, hogy erősítsd a munkáltatói márkádat?

  • Olyat alkalmazz, aki beleillik a céges kultúrádba. Az új munkatárs kiválasztásakor ne az önéletrajzban felsoroltak szerint dönts. Mérd fel a jelölt szakmai képességeit, az emberben rejlő lehetőségeket, a tanulási vágyát, majd mindezeket vesd össze azzal, miként illeszkedne be a meglévő csapatodba és neked mik az elvárásaid. Alakíts ki előre egy megfelelő perszónát és a felvételi folyamat során őt keresd!
  • Legyen egységes az online megjelenésed minden platformon és médiumban.
  • Mondd el, hogy miért is csinálja a céged, amit csinál.
  • Mutasd meg, hogy miben különbözik a vállalkozásod másoktól. Légy büszke arra, ha a céged kilóg a sorból. Pont attól leszel különleges és egyedi, ha őszintén be mered vállalni az értékeidet, a különbségeket és a céljaidat.
  • Engedj betekintést a színfalak mögé: mutasd be vizuálisan a csapatod, a munkahelyi mindennapokat és a termékedet, mindezt akár a közösségi médiában. A branded legjobb nagykövetévé a kollégák válnak: a személyes történeteik adnak hitelességet a cég értékeinek és a munkahely márkájának.
  • Ne másolj le más vállalkozásokat: legyen saját céges stratégiád és egyéniséged! Rögtön kibukik, ha nem valós képet mutatsz, több kárt okoz, mint hozna: sokkal sebezhetőbb és teljesen hitelt vesztett lesz a céged.

Mitől lesz szerethető egy munkahely?

Azt már látjuk, hogy a munkáltatói márkán rengeteg minden múlik. A megfelelő munkakörnyezet, csapat, fejlődési lehetőségek és munka-magánélet viszonya adja az alapját a szerethető munkahelyeknek.

Adunk néhány támpontot, hogy te is meg tudd ítélni, mennyire szerethetik a cégedet a munkatársaid:

  1. Milyen a kialakított munkakörnyezet? Otthonosan mozognak benne a kollégák?
  2. Képes-e a cég pozitív hatást gyakorolni a munkatársakra?
  3. A vállalkozás valamilyen szociális, társadalmi vagy környezeti probléma megoldásában, segítésében részt tud venni?
  4. Szakmai téren milyen fejlődési utak, kihívások vannak a munkatársak előtt? Van-e lehetőség előrelépni, vezetővé válni a cégben?
  5. Egységes munkafolyamatokkal dolgoznak-e? Biztosított-e a stabil szoftverhasználat, a céges mobil szolgáltatások és készülék- és eszközhasználat?
  6. Az iparágban hol helyezkedik el a céged? A legjobbak közt van?
  7. Mennyire transzparens a cég és a különböző folyamatok?
  8. Rendszeresen kapnak visszajelzést a munkájukra az emberek? Építő jellegű kritikákról, visszajelzésekről van-e szó?
  9. Mennyire rugalmas a cég a munkafeltételeket tekintve? A távmunka, home office lehetősége fennáll-e?
  10. Milyen a légkör és a csapat a munkahelyen? Kellő figyelmet kap-e a csapatépítés: csapatebédek vagy -vacsorák, kirándulások, csapatépítő hétvégék részét képezik-e a céges kultúrának?
  11. Milyen mértékben és hogyan honorálják a befektetett munkát és a hűséget a fizetésen túl?

Az elkötelezett munkatársakhoz és ügyfelekhez komoly energiabefektetésre és munkára lesz szüksége a cégednek. Mindehhez a munkáltatói márka kialakítása nagy segítség lehet. Élj a Szerethető Munkahelyek kezdeményezés által felkínált lehetőségekkel: szerezz országos és szakmai ismertséget a vállalkozásodnak!Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Termékajánló

  • O365 Vallalati Premium Verzio
    O365
    Az Office 365 számtalan lehetőségeket biztosít a tartalmak létrehozására és megosztására, bármilyen eszközről is van szó.
    Megnézem

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Termékajánló

    • O365 Vallalati Premium Verzio
      O365
      Az Office 365 számtalan lehetőségeket biztosít a tartalmak létrehozására és megosztására, bármilyen eszközről is van szó.
      Megnézem

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.