5 Üzleti trend, amire figyelni kell 2019-ben

Kkv 011 1080x610 0530

5 Üzleti trend, amire figyelni kell 2019-ben

1. Cloud Technológia

Mára már általánossá vált a felhő alapú megoldások használata a kis- és középvállalkozások körében is. Hogy miért? A nagyvállalatokra kifejlesztett csúcsmegoldások kis módosításokkal kifejezetten hatékonynak bizonyultak a nulláról felépített és még kipróbálás alatt lévő saját megoldásokkal szemben. Nem beszélve arról az esetről, mikor még mindig egy Excel tábla a vállalkozásunk legjobb barátja, vagy ne adj isten egy jegyzetfüzet. Éppen ezért már Magyarországon is egyre több kis-és középvállalkozás ismeri fel a technológia nyújtotta előnyöket, segítségével jókora versenyelőnyre szert téve a konkurens, technológiailag lassabb vagy kevésbé fejlett vállalkozásokhoz képest.
A felhőszolgáltatás önmagában könnyíti meg a vállalkozás működését, de az ügyfeleket kiszolgáló cégeknél konkrét hatása lehet az ügyfélelégedettségre is: a Salesforce saját tanulmánya szerint a felhőalapú ügyfélszolgálati megoldásukat használó cégek 32%-kal nagyobb ügyfélelégedettséget értek el, mint a piaci átlag (Salesforce, 2018).

Melyek ezek a sokat ígérő szolgáltatások? Ezen a linken összegyűjtöttük számodra a legfontosabbakat.

2. Social Média

Poszt, poszt és poszt. Facebook, Insta, YouTube… Továbbra is hangsúlyos a téma, és az egyik legfontosabb marketingkommunikációs forma. A lényeg, hogy folyamatosan jelen légy vállalkozásoddal, annak hétköznapi kihívásaival, vagy sikereiddel. Fontos, hogy ne akard mindig mindenhol csúcsra járatni a gépezetet, válassz egy – a vevőkörödnek, ügyfeleidnek ismert és elfogadott – csatornát, és fókuszálj annak folyamatos információval történő ellátására. Segítséget itt találsz arról, hogyan építsd fel vállalkozásodat a közösségi médiában.

3. Mobil Marketing

A statisztikák alapján egy átlagos okostelefon-használó naponta 2617 alkalommal érinti meg a készüléke kijelzőjét és órákat töltünk el naponta a telefon böngészésével. Hát nem érdemes ezt az eszközt is felhasználni a fogyasztók és az ügyfelek megszólítására? Ezen belül is a messengeren keresztüli és az app-okon belüli reklámok jelentősége van növekvőben. 2019 az az év, amikor a hirdetők elkezdenek kísérletezni a messenger alkalmazások használatával, hogy célba vegyék azt a hatalmas közönséget, melyet a Facebook közössége jelent.

4. Személyre szabott megoldások

A vásárlók egyre inkább azokat a termékeket és szolgáltatásokat részesítik előnyben, melyek személyre szabott élményeket kínálnak számukra. Ennek kivitelezéséhez a legjobb eszköz egy CRM rendszer melyben nyilván tudjuk tartani potenciális, és meglévő ügyfeleinket és személyre szabott ajánlatokkal tudunk számukra kedveskedni akár egy születésnap vagy egy névnap alkalmával.

5. Az ügyfelek egyre tudatosabban kezelik személyes adataikat

…és a szolgáltatóktól is ezt várják el.

A tavaly májusban érvénybe lépett GDPR rendelet nyomán a vásárlók tudatosabbak, és nagyobb kontrollt szeretnének az adataik felett. Érdemes képben lenni, és betartani a vonatkozó szabályokat, hiszen nem csak az ellenőrző szervek, de az ügyfeleink számára is szimpatikusabbá válhatunk. De hogyan ellenőrizhetjük, hogy valóban mindent megteszünk-e? Itt adunk egy kis segítséget.

Szerzőről: Hegedűs-Csapó Veronika a T-Systems Magyarország Zrt. szenior Cloud és ICT szolgáltatások szakértője.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Termékajánló

  • O365 Vallalati Alap Verzio
    O365
    Az Office 365 számtalan lehetőségeket biztosít a tartalmak létrehozására és megosztására, bármilyen eszközről is van szó.
    Megnézem

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Termékajánló

  • O365 Vallalati Alap Verzio
    O365
    Az Office 365 számtalan lehetőségeket biztosít a tartalmak létrehozására és megosztására, bármilyen eszközről is van szó.
    Megnézem