Nem egy-két évben, hanem hosszútávon gondolkodik a jó vállalkozó – az Atilos Autósiskola sztorija

Névtelen Terv (98)

Több mint három évtizede van a szakmában az Atilos Autósiskola vezetője, aki a szegmensben ritka sikeres nőket képviseli. Az emberközpontú, megértő ügyfélkezelés, a hosszútávú gondolkodás, és a kényelmes ügyintézést minél inkább megcélzó digitalizáció vezet sikerre az Atilos Autósiskola vezetője, Vörös Andrea szerint. Andrea úgy véli, ez segít túljutni azon is, amikor a versenytársak irigységével kell megküzdeni.

„A nyolcvanas években egy nagyvállalatnál kezdtem dolgozni, nagy szerencsém volt, mert megkérdezték, hogy mivel szeretnék foglalkozni. Erre én azonnal azt feleltem, hogy emberekkel szeretnék dolgozni, akiknek tudást tudok adni, amitől jobbak, többek lesznek. Már nagyon fiatalon ez volt a koncepcióm, így az oktatási részlegre kerültem. Innen vezetett az út a Pest Megyei Atihoz” – idézte fel a kezdeteket Vörös Andrea, az Atilos Autósiskola cégvezetője. Mint elmondta, amint a rendszerváltás hajnalán magánvállalkozóvá lehetett válni, egyből ezt a célt tűzte ki magának.

A nagyvállalatnál oktatásszervezéssel töltött évek jó alapot teremtettek az autósiskola megalapításához, különösen amiatt, mert a cégnél a dolgozók általános iskolájától a szakképzésig és a posztgraduális képzésig mindent felölelt, amely jó tapasztalatot jelentett a vállalkozónak is.

A vállalkozások hőskorszaka

A kilencvenes évek, a magyar vállalkozói lét hőskora természetesen nem volt egyszerű időszak az újonnan létrejött cégek szempontjából sem. A szabályozói változások ugyanakkor lehetőséget is jelentettek.

Emlékezetes eset, amikor napirenden volt a „kezdő vezetői engedély” bevezetése. Ennek révén a jogosítványt szerzők az első két évben még korlátozásokkal, kezdőnek minősítve vezethettek volna. Vörös Andrea meglátta a nehézségben a lehetőséget, és a kis céghez mérten nagyszabású kampányt indított annak érdekében, hogy a célcsoporttal tudassa: aki az év végéig beiratkozik, arra még nem a kezdő vezetői engedély szabálya fog vonatkozni – akkor sem, ha a képzést a következő évben kezdi meg.

„Ekkor annyira jól sikerült a kampányom, hogy hirtelen az országban a második legnagyobb létszámú autósiskola lettem, aki ilyen előszerződéssel rendelkezett. Megjelent a szakmai irigység is a kollégák részéről, az ellenérzéseket az is táplálhatta, hogy nagyon kevés sikeres nő van benne. Talán ezzel magyarázható, hogy a saját lakásom parkolójában leöntötték az autómat kromofággal.”

Görkoris szórólapozás

Az út tehát nem volt zökkenőmentes, a mélypontokból mindig ki kellett jönni. Az évek alatt ugyanakkor sokat segített az a szemlélet, hogy alapvetően mindig az önerőre, és nem a hitelre épített a vállalkozás, valamint a költségkímélő, de innovatív ötletekre. A kezdő vezetői engedély korszakának kampányában például görkorcsolyás srácok terítették a cég plakátjait és matricáit.

Az autósiskola oktatói alvállalkozóként működnek évtizedek óta, igaz, az elején voltak alkalmazottak, de ők is saját autóval dolgoztak. Jelenleg mintegy harminc ember dolgozik a cégben, az oktatókat és adminisztratív dolgozókat is beleértve. A cég nagyobb ívű beruházása az iskola székhelye, ami a Vörös Andrea által vásárolt belvárosi ingatlan, ahol a központi ügyfélfogadó és a tanterem is működik.

Emberközpontúság nélkül nem megy

A fő- és tulajdonképpen egyetlen tevékenység az autóvezetés oktatása, de a cégvezető coachinggal is foglalkozik, mert úgy véli, ettől emberközpontú a működés. A cégvezető szerint ezt nem lehet megspórolni, ha emberekkel dolgozik egy vállalkozás, mivel így érhető el az a megelégedettség, ami az interneten is fellelhető pozitív visszajelzésekben is testet ölt – ennek pedig komoly reklámértéke van. Ezt különösen azért tartja fontosnak Vörös Andrea, mert az internetes értékelésekben az emberek hajlamosabbak a negatív tapasztalatokat leírni, ezért tartja jó eredménynek azt, ha sokan veszik a fáradtságot a tanulói közül a jó értékelések megírására is.

Online jelen kell lenni

A digitalizáció persze oda-vissza működik, a célcsoportot alkotó fiatalok teljes mértékben megkövetelik a lehetőség szerint minél nagyobb mértékben online jellegű ügyintézést. Ennek egyik mérföldköve volt az, amikor nagyjából egy évtizeddel ezelőtt megjelent az online KRESZ képzés.

Ezt ma már mindenkivel végig is csináltatjuk, hisz a tananyag részét képezik a hatósági tesztkérdések is, anélkül nem lehet levizsgázni. Online formában otthonról, a saját időbeosztásuk szerint sajátítják el a tananyagot és így zajlik a KRESZ vizsgára való felkészítés.

Fontos szempont lehet az ügyfeleknek, hogy lehetőség van online beiratkozásra is, emellett természetesen a vállalkozás hirdet Facebookon, Instagramon és más platformokon, vállalkozói közösségekben is.

„Ezeket a fórumokat igénybe vesszük, természetes, hogy jelen vagyunk ott, ahol a fiatalok is vannak.”

Vörös Andrea szerint az emberközpontú, megértő hozzáállás és a hatékony hirdetések mellett a hosszútávú gondolkodás lehet a vállalkozások olyan tulajdonsága, amely jó eredményeket hoz idővel. Nem egy-két évben, hanem sokkal hosszabb távon kell gondolkodni, így lehet megteremteni a tartós működést és az elégedett ügyfélkört.

Szerző:
Teleki Márk – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 1 / 5. Összes értékelés: 1

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.