LinkedIn Marketing – hogyan szerezz ügyfeleket a felületen?

Névtelen Terv 2024 04 30t212623.069

Az idei év egyik nagy trendje a LinkedIn tovább erősödése lesz itthon, ami elsősorban B2B (Business to Business – Üzlet az üzletnek) értékesítési szempontból lehet érdekes. Éppen emiatt lehet fontos megérteni a rendszer működését és stratégiát alkotni használatához.

Mivel a LinkedIn alapvetően a szakmai közösségekre épít, így hatékony eszköz lehet az üzleti döntéshozók és befolyásos személyek megszólítására. Így minél célzottabb tud lenni egy-egy üzenet és kampány a platformon, annál magasabb konverziós arányt érhetünk el. A rendszer maga, és a platform algoritmusai alapvetően a releváns szakmai tartalom megosztására ösztönöznek. Ez egyrészt láthatóságot és ismertséget, másrészt kredibilitást ad és bizalmat épít a potenciális ügyfelekkel.

Bár a LinkedIn hirdetési rendszere nem a legszofisztikáltabb, és nem is olcsó, de mellette vannak olyan célzás funkciói, amelyek lehetővé teszik a hatékony targetálást. Emellett pedig ott van a LinkedIn Sales Navigátor rendszer, ami az egyik legjobb eszköz az értékesítési csapatok számára, hogy iparág, vállalati méret, szerepkör, helyszín és egyéb tényezők alapján szűrjék és találják meg a célcsoportjukat. Mindemellett pedig a LinkedIn mind a személyes profilok, mind a vállalati oldalak számára analitikai riportokat biztosít. Mivel a LinkedIn egy közösségi média platform így az oldalon történő kommunikáció nem csupán az üzenetünk átadásáról kell, hogy szóljon, hanem értelmes interakciók kialakításáról is. Ha az értékteremtésre és a közösségben való aktív részvételre összpontosítasz, az jelentősen növeli az értékesítési konverziót a platformon.

Alapbeállítások a hatékonyabb kommunikációhoz:
  • Optimalizáld a profilod: Győződj meg róla, hogy LinkedIn profilod teljes, professzionális és a célközönség számára optimalizált. Használj professzionális fényképet, készíts meggyőző bemutatkozót, és töltsd ki az összes lehetséges és releváns szekciót, hogy hatékonyan közvetítsd szakértelmed. Emellett érdemes rendszeresen frissíteni tapasztalatokról, projektről és eredményekről szóló szekciókat.
  • Értsd meg a célközönséged: Szánj időt arra, hogy megértsd a célközönséged igényeit, kihívásait és érdeklődési körét. Ez fogja irányítani a tartalomkészítésed, az interakciókat és azt, hogy hogyan pozícionálod az értékajánlatod.
  • Először értéket adj: Mielőtt bármit is kérnél cserébe, összpontosíts arra, hogy értéket nyújts a közönségnek. Ez történhet tapasztalatok és gondolatok megosztásával, hasznos tanácsokkal, vagy olyan tartalmak létrehozásával, amelyek valós problémákra és kérdésekre nyújtanak választ. Az iparágaddal kapcsolatos elgondolkodtató kérdések vagy közvélemény-kutatások közzététele beszélgetéseket indíthat el és bevonhatja a hálózatod.
  • Légy következetes: A rendszeres és konzekvens aktivitás a LinkedIn-en kulcsfontosságú. A következetesség a tartalom közzétételében, a mások bejegyzéseire történő reagálásban és a hozzászólások által segít, hogy “látható” maradj. Lépj be legalább heti 2-3 napon, aktívkodj és jelölj be új embereket, kövess új cégeket is!
  • Hitelesen lépj fel: Kerüld a túlságosan értékesítési jellegű üzeneteket vagy az általános megjegyzéseket. Ehelyett törekedj a valódi interakciókra, amelyek azt mutatják, hogy időt szánsz arra, hogy megértsd a személyt vagy a tartalmat, akivel kapcsolatba lépsz.

Ha következetes és állandó a jelenléted, akkor pedig jöhetnek azok az extra funkciók és lehetőségek, amelyeket a rendszer nyújt a hatékonyabb kapcsolatfelvételhez. Tekints úgy a LinkedIn-re, mint egy ajtó, amit könnyű kinyitni az új együttműködések fele. Különböző kulcsok vannak hozzá, ezeket szedtem össze:

  1. Fejleszd az SSI Indexed: A hatékonyabb LinkedIn jelenlét alapja a jól működő profil! Hogy valóban értékeljenek az algoritmusok (is), ahhoz a rendszerben is jól kell teljesítened. Ha kíváncsi vagy Te most hogy állsz, akkor nézd meg jelenlegi szinted ITT. Folyamatos aktivitás után pedig időről időre ellenőrizheted a fejlődést!
  2. Használd a LinkedIn cikkeket: Egy sima poszttal szemben a cikkek közzététele a LinkedInen nagyszerű módja annak, hogy mélyebben elmélyedni az ügyfeleid számára érdekes témákban. Lehetővé teszi, hogy átfogóbb módon oszd meg szakértelmed és meglátásaid.
  3. Légy Top Voice és szakértő a szektordban: Egyszerű tippekkel és cikkek kommentelésével pár hét alatt kiemelt szakértői szerepre tehetsz szert, ami még a profilodon is meglátszik. Keresd a tematikus cikkeket ITT és kezd el a kommentelést.
  4. Lépj be és vegyél részt csoportokban: A LinkedIn-csoportok aranybányát jelenthetnek, ha jól használjuk őket. Csatlakozz a releváns csoportokhoz, és vegyél részt az aktivitásban. Emellett pedig gyűjts hasznos információkat, térképezz fel kapcsolati hálókat és ismerj meg új embereket a szakterületeden.
  5. Küldj személyre szabott üzeneteket: Használd a LinkedIn üzenetküldő funkcióját, hogy személyre szabott üzenetekkel érd el kapcsolataid. Akár egy új szerephez való gratulációról, akár egy nemrégiben tett bejegyzésük kommentálásáról, akár egy érdeklődési körükhöz kapcsolódó cikk megosztásáról van szó, a személyre szabott üzenetek jelentősen növelhetik az elköteleződést. Fontos, hogy ne mint hírlevél, vagy eDM tekints erre a lehetőségre. Ahhoz van más eszköz is.
  6. Készíts LinkedIn hírlevelet és hívd meg ismerőseid: Akár cikkeidből, akár oldalad segítségével, de érdemes lehet időről időre akár hírlevél formában is kapcsolatba lépni követőiddel. De ezt csak akkor tedd, ha tényleg van extra tartalmad, vagy különleges lehetőséged. Mint mondjuk egy esemény.
  7. Tarts eseményeket: Ossz meg exkluzív tartalmakat és hívd meg LinkedIn-kapcsolataid webináriumokra, online workshopokra vagy eseményekre. Ez nem csak értéket nyújt, hanem a márkával való közvetlen kapcsolatfelvételt is ösztönzi.
  8. Használd a LinkedIn Sales Navigátort: Ha a költségvetésed lehetővé teszi, a legjobban elköltött pénz a LinkedIn-en egy Sales Navigator fiók lehet. A rendszer fejlett funkciókat kínál az érdeklődők felkutatásához, a velük való kapcsolatfelvételhez és lead kezeléshez. A demo verzió 1+1 hónapig ingyen használható, így ki tudod próbálni, hogy megérné-e.
  9. Futtass célzott hirdetési kampányokat: Ha pedig még több pénzed lenne, akkor a  LinkedIn hirdetési platformja fejlett célzási lehetőségeket kínál, így személyre szabott hirdetési kampányokat hozhatsz létre, amelyekkel személyre szabott üzenetekkel érheted el közönségének meghatározott szegmenseit. Magyarországon egy hátulütője van: még mindig csak angol nyelven enged hirdetéseket és poszt kiemeléseket is a rendszer…
  10. Használd a LinkedIn Analyticset: Rendszeresen nézd át az oldalad analitikáját, hogy lásd, mi működik és mi nem. Igaz lehet ez a személyes oldal poszt elérési és reakciós engagement rate követésére is.

+1 Folyamatosan tájékozódjon a LinkedIn funkcióiról: A LinkedIn rendszeresen frissíti platformját új funkciókkal és eszközökkel. Maradj naprakész, és kísérletezz ezekkel a funkciókkal, hogy javítsd az elköteleződést.   

Érdemes lehet jó gyakorlatokat és tippeket másoktól is ellesni. Számos személy és vállalat ismert arról, hogy hatékonyan használják a LinkedIn-t az ügyfelek bevonására, szakértelmük bemutatására és vállalkozásuk növelésére. Ezek a személyek és vállalatok példát mutatnak, hogy hogyan lehet hatékonyan használni a LinkedInt az ügyfelekkel való kapcsolattartásra és az erős online jelenlét kiépítésére. Íme néhány példa a teljesség igénye nélkül.

Szakemberek, akiket érdemes követni:
  • Gary Vaynerchuk – sorozat-vállalkozóként és a VaynerMedia vezérigazgatójaként ismert a LinkedInen, több mint 5 millió követővel valódi stratégiai tartalomgyártó. Motivációs posztok, marketinges meglátások és személyes történetek keverékét osztja meg, őszinte és közvetlen megközelítéssel vonzza közönségét.
  • Melonie Dodaro –  LinkedIn-szakértőként és szerzőként értékes meglátásokat oszt meg arról, hogyan használjuk  a LinkedInt az értékesítés és a marketing területén. A LinkedInes személyes márkaépítés és leadgenerálás gyakorlati tanácsairól, útmutatóiról és stratégiáiról szóló tartalmairól ismert.
Cégek, akikre érdemes figyelni:
  • HubSpot –  Az inbound marketing, értékesítési és szolgáltatási szoftvereiről ismert HubSpot hatékonyan használja a LinkedInt oktatási tartalmak, iparági betekintések és marketing tippek megosztására. Tartalmaikat marketingesekre, értékesítőkre és cégtulajdonosokra szabják, így értékes forrás a célközönségük számára.
  • Microsoft –  A LinkedIn anyavállalata, a Microsoft nem csak a toborzásra használja a platformot, hanem a technológiával, a vezetéssel és az innovációval kapcsolatos információit is megosztja. Gondolatébresztő tartalmakkal és a technológiai fejlesztésekkel kapcsolatos frissítésekkel vonják be közönségüket.
  • Adobe –  Az Adobe a LinkedInt a kreatív szoftvere bemutatására használja, de kiemelkedik azzal, ahogy bemutatja az ügyfelek sikertörténeteit és a kreativitás üzleti hatását. Tartalmi stratégiájukban a kreatív szakemberekre szabott, inspiráló, oktató és vonzó posztok keveréke szerepel.

Ha ezeket a gyakorlatokat beépíted a LinkedIn stratégiádba, akkor a jövőben hatékonyabban léphetsz kapcsolatba ügyfeleiddel, szorosabb kapcsolatokat építhetsz ki, és végső soron új üzleti eredményeket hozhatsz a konyhára. De ne feledd, hogy a siker a LinkedInen sem megy egyik napról a másikra. Türelemre, következetességre és a valódi, értékorientált hozzáállásra lesz szükséged.

Szerző:
Szabó Edit Ditte – Telekom Hello Biznisz szakértő

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 1

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.