„Kell egy vízió, amiért érdemes felkelni nap, mint nap, és amiben van sikerélmény” – a Doreeenka ékszer története

Névtelen Terv 2024 03 19t120439.688

Mind szeretünk a hétköznapok során ízlésesen kinézni, ennek érdekében pedig mindent megteszünk, hogy a lehető legjobb formánkat hozzuk. Külső megjelenésünk nemcsak az öltözékünkön múlik, hanem nagyon sokat számítanak a kiegészítők is. Ha pedig ezek a kiegészítők különlegesek és egyedileg készülnek, külön jó pont. Ezt a lehetőséget ragadta meg Kóródi Dorottya, aki egyedi stílusvilágával az ékszerkészítés iparágában korszakalkotót hozott létre.

Konkrét elképzelések – még a Covid időszaka alatt is

Kóródi Dorottya, a Doreeenka Ékszer megalapítója sokszor indult neki annak a nehézségekkel kikövezett útnak, mely vállalkozásához vezetett, hiszen nem mindig úgy alakultak a dolgok számára, ahogyan ő azt eltervezte. Ahogy ő mondja, sokszor fenékre ült, mert az a mentalitás és habitus, mellyel ő rendelkezik, nem mindig vitte őt előre a sikerhez vezető úton. Dóri problémája általában az volt, hogy bár ambíciói megvoltak egy új vállalkozás indítására, és pontosan tudta mit akar, arról azonban nem volt fogalma, hogyan is kezdhetne neki. „Nagyon nem vagyok jó csapatjátékos, sem alkalmazott típus, állandóan lázadtam és uralkodni akartam. Amióta ékszerekkel foglalkozom tudom, hogy valami mást és izgalmasabbat szeretnék csinálni, mint egy egyszerű ékszerbolt, csak nem tudtam hogyan kell.” – meséli Dóri.

A Doreeenka márka teljes mértékben Dóri fejéből pattant ki, aki korábban teljesen mással kezdett el foglalkozni, ugyanis újságíró akart lenni. Amikor elvégezte a középiskolát, érettségi után nem az agyát, hanem a kreativitását fejlesztette és ötvös lett. Ezt több évnyi ékszerboltos tapasztalat követte az életében. Elmondása szerint akkor lett valódi szerelem az ékszerkészítés számára, amikor a szakmát a sok-sok történet köré tudta építeni, hiszen olyan egyedülállót kezdett el alkotni, melyek személyes történeteken keresztül testesítik meg az ékszerkészítés iparágát. Ekkor körvonalazódott benne, hogy ténylegesen mit is szeretne elérni. „Ott már kikristályozódott, hogy mi a célom: egy ékszermárka, ami picit én is vagyok, ami érzelmes, és valami többletet ad a csicsán túl. Mindezt vegyítve az írástudásommal is. Tehát olyat szerettem volna létrehozni, amibe bele tudom szőni korábbi tapasztalataimat.” – meséli Dóri konkrét elképzeléseit.

Mint ahogy a legtöbb vállalkozásnál, úgy Dóri cégének életében, a Doreeenka kapcsán is felmerültek a korábbiak során olyan nehézségek, melyekre vállalkozás szinten okosan kellett reagáljanak. Kóródi Dorottya azt mondja, mindig közbejöhetnek gondok, melyeket meg kell tanulni kezelni. „Őszinte leszek, mindig vannak nehézségek, de megtanultam maximum pár napig legálisan pánikolni, utána pedig arrébb menni, vagy átugrani a buckán és a bucka tetejére fityiszt biggyeszteni.” – mondja.

Nem csinált túlzott gondot a Covidból sem, hanem higgadtan és tisztán átgondolta a helyzetet, mi az, amit tehet a koronavírusos időszakban, hogy biztosítsa vállalkozásának stabilitását. Amikor berobbant a világjárvány hazánkba, fogta az egész alkotó műhelyét és kiköltözött egy erdei házikóba, ahol minden nap liciteken át árulta az aznap elkészült ékszereit. DIY (do it yourself – csináld magad) csomagokat készített és rakott össze, hogy a bezárás alatt mások se unatkozzanak. Úgy véli, minden helyzetre és problémára, mely egy vállalkozás életében előfordulhat, van megoldás, csak foglalkoznunk kell azzal, és időt áldozni a probléma megoldására, nem utolsó sorban pedig nem árt, ha némileg kreatív is az ember.

„Nagyon mókás, hogy konkrét küzdelem van az ékszereinkért”

A Doreeenka nagyon nagy figyelmet fordít a közösségi média használatára, mert ezeken az oldalakon képek segítségével hitelesen be tudják mutatni tevékenységüket és azt, amit igazán képviselnek. „A Facebook és Instagram hirdetéseket egy marketing csapat állítja be nekünk, és a Pinteresten is fent vagyunk, itt is van kapcsolatunk, aki segít a tartalmainkat kezelni.” – mutatja be Dóri, milyen social media csatornákat használnak. Legnagyobb követő táboruk azonban a Facebook-on van. Ezen a felületen rengeteg képpel, vevőcsalogató szövegekkel és szórakoztató tartalmakkal tartják fent a célközönség érdeklődését. Külön öröm számukra, hogy létrehoztak egy licit csoportot, ahova különleges termékeket tesznek fel. „Izgalmas licit csoportunkba lányok és asszonyok térnek be esténként, hogy egymás orra elől elcsenhessék az ékszereket. Nagyon mókás, mert néha tényleg konkrét küzdelem van az ékszerekért, és mi is próbáljuk mindig izgalmasabbá, pörgősebbé tenni a liciteket.” – ismerteti Dóri, hogyan próbálják vásárlásra ösztönözni vevőiket – mindezt mókás stílusban. Úgy gondolja, ez egy nagyon jó és hatékony megoldás, hiszen ők ékszereket adnak el a célszegmensnek, vevőik pedig jókedvűen, szórakozva szerzik meg kiszemelt és kiválasztott darabokat. A TikTok-ot egyelőre még nem használják, mint közlési csatornát, de a tartalommegosztást ott is fontolgatják, mert sok ötlettel rendelkeznek.

A licitcsoport ötlete nem újdonság, és Dóri úgy gondolja, bár nem ő találta fel a licitálós vásárlás ötletét, mégis máig nagyon örül, hogy megvalósította mindezt Facebook közösségük életében. A kezdetekben több külföldi és hazai órás licites csoportból tájékozódott a dolgok menetét illetően, majd az ottani tapasztalatokat és ellesett technikákat építette be saját vállalkozásába. „Az ötlet tehát innen ered, csak átvariáltam az egészet sokkal nőiesebbre, csajosabbra, mindezt az ékszeres stílussal megfűszerezve.” – teszi hozzá.

Dóriék, hogy kedvezzenek az édesanyáknak, próbálták az ő időbeosztásuknak megfelelően kialakítani a liciteket, hogy mindenki részt tudjon venni rajta. „Azt az időszakot szeretnénk kihasználni, amikor az anyukák, lányok, asszonyok már nem altatnak, etetnek, és nem kell a munkára fókuszálniuk, így a licitek késő délutántól este tízig vagy éjfélig működnek. Én szoktam úgy hívni az egészet, mint a „virtuális forgórúgás”, amivel megszerezzük, amit akarunk. Egymás hajába kapunk egy kincsért, aztán kibékülünk. Nem kell ezt komolyan venni, nyilván viccelek, de jó érzés megküzdeni valamiért, ami tetszik.” – ismerteti a csoport valódi értékét és lényegét.

A licit közösségben szinte csak nők vannak, akiktől az egész értékesítésről eddig csak pozitív visszajelzéseket kaptak. „A résztvevők este akár a kádból nyomkodnak az ékszerekre, már alig bírnak fent maradni, de kivárják, hogy az övék legyen. Ez egy izgalmas és teljesen új formája az értékesítésnek. Az ékszereket a legtöbbért licitáló viszi el.” – mondja Dóri.

A licitcsoport és értékesítés oly annyira sikeres, hogy a Doreeenkánál tervben van egy erre vonatkozó applikáció kialakítása is, de ez még a jövő zenéje. Azt tervezik, hogy ebben az appban egymással küzdenének a résztvevők, feladatokat oldanának meg, titkokat fedeznének fel egy csajos fantázia játékon keresztül. 

AI használata tartalomgyártásra és hasznos workshopok

Digitális megoldásaik által könnyebb a tartalom előállítása számukra, így előszeretettel alkalmazzák a mesterséges intelligenciát, melyet képek előállítására használnak. Ezen kívül informálódásra és posztokkal kapcsolatos ötletelésre is igénybe veszik az AI segítségét. „Próbálunk naprakészek lenni minden tekintetben, bár én eléggé analóg vagyok, – de ezért is van szuper segítő csapatom ezekre, akik segítenek és támogatnak.” – meséli az ékszerkészítő.

Dóriék számos workshopot szoktak tartani, mellyel színt szeretnének vinni vállalkozásukba. Az ötlet maga korábbi gyökereihez eredeztethető vissza, hiszen Dóri pedagógus családból származik, azt mondja a tanítás vágya ösztönösen jön nála. Elmondása alapján, amiben tevékenykednek egy nagyon zárt világ, hiszen az ötvösök nem szeretnek senkit beengedni a műhelyükbe. Ennek ellenére Dórinak olyan ambíciói voltak, hogy létrehozzon egy olyan helyet, melynek közösségformáló hatása révén ki lehet próbálni különböző technikákat és ékszereket lehet alkotni együtt. „Érdekes, hogy mennyire kevés a kreatív önbizalma az embereknek. Szerintem egy-egy tanfolyamunk magas százaléka arról szól, hogy dicsérek. Nem könnyű az ötvösködés, de ha belejön az ember és kap egy kis önbizalmat, hatalmas sikerélmény. Próbáljátok ki, gyertek el egyszer!” – biztat.

A Doreeenka ékszer kommunikációja minden tekintetben egyedinek és izgalmasnak mondható. Nem szeretik a sablonos fehér háttereket, és szeretnek mindent megélni – ahogy a jót, úgy a rosszat is. Vállalkozásuknak sikerét annak tudják be, hogy vásárlóikkal nagyon együtt éreznek, és tudnak nevetni saját magukon. Dóri azt mondja, a vevőik nagyon értékelik azt, hogy emberien viselkednek, és mind a traumáikat, mind a tapasztalásaikat, mind pedig a humorukat megmutatják követőtáboruknak. „Ékszereinkben a csomagolástól kezdve az átadásig benne van minden, amit mi képviselünk. Ha pedig egyedi ékszert kér valaki, ne nevessetek ki, de én gondolok a készítés közben rá ismeretlenül is, hogy majd miket élnek meg együtt, hogy ez a kincs majd megvédi őt, rászoríthat, ha szüksége van rá, piszkálgathatja, ha szorongana vagy félne. Tudom, hogy viccesnek tűnik, de valahogy erről szól ez az egész: átadni valamit, amibe lehet kapaszkodni.” – mondja Dóri.

A Doreeenka ékszer szerint a sikeres vállalkozás titkai az alábbiak:
  1. Lényeges tisztában lenni a célszegmenssel és a vevőkkel. Fontos, hogy egy cég tudja, kiknek mit adjon el és hogyan szólítsa meg az embereket
  2. Egy vállalati stabil háttér nélkülözhetetlen a sikeres vállalkozásoknál
  3. Tudatosság, tervezés, tanulás és fejlődés – ezek mindig kellenek
  4. A hitelesség, a változásokra való jól reagálás és a folyamatos megújulás képessége kulcsfontosságú
  5. Fontos, hogy legyen egy célunk, amiért dolgozunk. Kell egy vízió, amiért érdemes felkelni nap, mint nap, aminek van értelme és van benne sikerélmény.

Szerző:
Müller-Hegedűs Henriett – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 1 / 5. Összes értékelés: 20

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.