Ne félj a géptől! – Online eszközök, amelyek segítik a cégvezetést

Istock 187126335 1080

Egy kisvállalkozás is nyugodtan működtethet profi informatikai rendszereket. Az online lehetőségek tárháza széles. Összegyűjtöttünk néhány praktikus tanácsot a CRM-mel, az intranettel, a Google-naptárral és a Facebookkal kapcsolatban.

Egy cégvezető legfontosabb feladata, hogy egyre hatékonyabbá tegye a munkavégzést, meghatározza az új célokat, és motiválja a csapatát. Ehhez gyors és egyszerű kommunikáció szükséges, valamint olyan felületek, amelyek tárolják és csoportosítják a munka közben keletkező adatokat.

A mindentudó CRM

A CRM-rendszerek megkönnyítik az ügyfelekkel való kapcsolattartást. Lehetővé teszik a papírmentes feladatkiosztást, és más értékesítést segítő lehetőségeket is kínálnak. Az ilyen szoftverek minden információt tárolnak a már megtörtént eladásokkal, megkeresésekkel, illetve a potenciális új partnerekkel kapcsolatban.

A CRM bevezetésének előnyei:

  • Az ügyfelekkel kapcsolatos információk visszakereshetők
  • Számos munkafolyamatot automatizál
  • Látványos riportok készíthetők gyorsan és egyszerűen
  • A munkatársak hatékonyabban tudnak dolgozni
  • Mérhetővé válik az ügyfelek elégedettsége
  • Vevőközpontú megoldásai támogatják a marketingkampányokat is

Az intranet csak a tiéd

Az intranet a belső hatékonyság növelésének egyik legjobb eszköze. Interaktív, kiváló felülete a belső kommunikációnak, és a munkaügyi feladatokat is nagyban támogatja. Az intranet gyakorlatilag a céged saját belső internete, amelyet tűzfal véd a világháló más részeitől.

  • Kiváló kommunikációs felület ez számodra, ha cégvezető vagy.
  •  Bevezetése révén megakadályozhatod, hogy olyan rendszerek keletkezzenek cégen belül, amelyek nem vagy csak nehézkesen képesek egymással kommunikálni.
  • Csak a megfelelő jogosultságokkal rendelkező munkatársak használhatják, ők viszont bárhonnan rá tudnak kapcsolódni.
  • Nem igényel nagy befektetést, működése viszont folyamatosan javítja a céged hatékonyságát.

A Google-naptár csodái

A Google naptárával jelentősen felgyorsítható a szervezés cégen belül (és kívül is). Ellenőrizhető, hogy a munkatársak mikor elérhetők, néhány kattintással megszervezhető egy megbeszélés. A naptár funkció nemcsak okostelefonról, tabletről érhető el, hanem szinkronizálható a Gmail levelezőrendszerrel, a Drive-val és a szintén sokak által használt Hangouts szolgáltatással.

  • A naptár közzétételével az ügyfeleket és a kollégákat is könnyű értesíteni egy eseményről vagy arról, hogy egy-egy vezető mikor érhető el.
  • Ellenőrizhető, hogy melyik tárgyaló, közösen használt helyiség vagy erőforrás (céges autó, nyomtató) szabad.
  •  Az egyéni igényeknek megfelelően beállítható az eseményhez kapcsolódó emlékeztető jelzés – így senki nem késik el a megbeszélésről vagy a tárgyalásról.
  • Létrehozható olyan csoportnaptár is, amelyhez mindenki vagy például egy-egy projekt tagjai férhetnek hozzá.

Mindenki ott van a Facebookon

A legismertebb közösségi oldal a munkatársaiddal folytatott belső, de a partnerekkel és ügyfelekkel folytatott külső kommunikációnak is kiváló terepe.

  • Ha zárt csoportot vagy eseményt hozol létre, csak az oda meghívott tagok látják a bejegyzéseket. A karácsonyi céges partival kapcsolatos információk vagy a béren kívüli juttatási rendszer megváltoztatásával kapcsolatos kérdések például nem tartoznak a külvilágra. Ezeket jobb szűk körben megbeszélni.
  • Ha viszont új kollégákat keresel bővülő csapatodba, formálnád a vállalkozásod saját brandjét is, érdemes létrehozni egy hivatalos céges Facebook-oldalt, amelyet bárki láthat. Itt értesítheted a tevékenységetek iránt érdeklődőket a legújabb elnyert munkákról, beruházásokról, fejlesztésekről, de közzéteheted az aktuális álláshirdetéseket is.
  • A Facebook pontos kimutatásokat ad arról, melyik posztot hányan látták, mikor nőtt meg a céges oldaladat kedvelők száma. Ezeket a statisztikákat böngészve elemezheted például, hogy a potenciális partnereid, leendő munkatársaid milyen tartalmakra kíváncsiak. Ez megkönnyíti a toborzást és a brandépítést is.

Összefoglalva: néhány egyszerű program segítségével nemcsak gyorsabb és hatékonyabb, hanem interaktívabb és biztonságosabb is lehet a céged működése. Ne félj használni ezeket az eszközöket!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Termékajánló

  • Ne félj a géptől! – Online eszközök, amelyek segítik a cégvezetést
    MiniCRM
    A MiniCRM online értékesítés- és marketing-rendszerrel valamennyi ügyfelének adatait egy helyen kezelheti, és biztosíthatja az ügyfélszolgálati funkciókat, valamint a számlázást is.
    Megnézem

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Termékajánló

    • Ne félj a géptől! – Online eszközök, amelyek segítik a cégvezetést
      MiniCRM
      A MiniCRM online értékesítés- és marketing-rendszerrel valamennyi ügyfelének adatait egy helyen kezelheti, és biztosíthatja az ügyfélszolgálati funkciókat, valamint a számlázást is.
      Megnézem

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.