Így építs munkahelyi márkát a cégedből!

Egyre inkább a cégek küzdenek azért, hogy az üres pozíciókat betölthessék. Nehéz jó embert találni, ha pedig találtál a csapatba illő kollégát, meg is kell tartanod. Itt van néhány trükk, hogyan tudod ezt megtenni.

Ahhoz, hogy sikerüljön vonzó munkahelyként pozicionálni a cégedet, a kollégáidnak valóban jól kell érezniük magukat. A világ első számú humánerőforrás-tanácsadó cége, az Aon Hewitt kutatásai azt mutatják, hogy a munkáltatói márka építésében a kollégáknak és a szájhagyománynak van a legnagyobb szerepe.

Azaz hosszú távon az dönti el egy cég álláspiaci pozícióját, hogy az ott dolgozók elismeréssel beszélnek-e róla, ajánlják-e másoknak.

Ha már megteremtettél egy kényelmes irodai környezetet, jó fizetést és vonzó béren kívüli juttatásokat kínálsz, még mindig maradt egy-két trükk, amelyet bevethetsz. Ezeket gyűjtöttük csokorba.

1.    Légy büszke magatokra!

Minden létező fórumon kommunikálj a cég sikereiről: elnyert pályázatokról, új partneri megállapodásokról, nemzetközi együttműködésről, újonnan bevezetett rendszerekről, fejlesztési tervről, lezárult projektről. Akár a bankban, akár szakmai fórumon, akár közösségi oldalakon jársz, beszélj a csapatod eredményeiről!

2.    Oszd meg, és uralkodj!

Figyelj arra, mit mondanak a cégedről, és alakítsd a véleményeket. Kövesd nyomon, mi jelenik meg a vállalkozásoddal kapcsolatban az interneten, és működtess egy céges csoportot a közösségi, illetve a releváns szakmai oldalakon. Lehet akár kettő is: egy zárt a közvetlen munkatársaidnak, egy nyitott pedig az ügyfeleid, partnereid részére, ahol a résztvevők információkat oszthatnak meg egymással, ugyanakkor visszajelzéseket adhatnak a cég működésével kapcsolatban.

3.    Kínálj hosszú távú karrierlehetőségeket!

Az álláshirdetésekben és a cég honlapján tüntesd fel, milyen képzési és karrierlehetőségek állnak leendő kollégáid előtt. Különösen a fiataloknak kulcsfontosságú, hogy perspektívát kínálj nekik, és tervezni tudjanak – pénzben, pozícióban, szakmai kapcsolatok terén.

4.    Pályázz és nyerj!

Évente több pályázatban is keresik az év legjobb munkáltatóit, jellemzően több kategóriában, nevezési díj nélkül. Induljatok el néhány megmérettetésen! Ha nyertek, azzal kampányolhatsz az álláspiacon, sőt az ügyfeleid előtt is – a felmérések szerint ugyanis a munkavállalói és a fogyasztói elégedettség kéz a kézben jár. Ha nem nyertek, a zsűri visszajelzései hasznosak lehetnek a továbbfejlődéshez – de már a pályázaton való indulás ténye is azt sugallja jelenlegi és leendő kollégáid felé, hogy fontos neked, mit gondolnak a cégről.

5.    Inspiráld a munkatársaidat!

Ha támogatod a kollégáid szakmai fejlődését, az általuk megszerzett tudás növelni fogja a bevételedet – járulékos előnyként pedig növeli a munkatársaid lojalitását, és motiválja őket.

Ha a kapacitások engedik, indíts szakmai blogot, ahol munkatársaid közzétehetik tapasztalataikat, vitákat generálhatnak. Ösztönözd – persze ellenőrzött formában –, hogy megnyilvánuljanak szakmai kérdésekben a cég nevét is használva. Kitűnő fórumok erre a szakmai találkozók, tréningek, továbbképzések, konferenciák is. Delegálj munkatársakat az ilyen rendezvényekre!

6.    Értékeld, ha téged értékelnek!

Magyarországon is működik már olyan portál, ahol bárki – bárki által elérhető módon – értékelheti a munkahelyét. Kövesd a cégedre vonatkozó eredmények alakulását, és járj utána, mi lehet az oka, ha a számok esetleg nem az elvárásaidnak megfelelően alakulnak.

Ne feledd! Felértékelődött a munkáltatói márka szerepe. Ma már mindenütt vadásznak a szakemberekre, a konkurencia a legjobbakat igyekszik elcsábítani tőled is.  Azok a kollégák, akik nem elég lojálisak, néhány ezer forinttal magasabb bérrel vagy kedvezőbb cafeteriajuttatásokkal táncba is vihetők. Ezért van szükség arra, hogy a céged neve jól csengjen a munkaerőpiacon.

Végezd el a következő feladatot, hogy megtudd, mit tehetsz saját munkáltatói márkád javítása érdekében!Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!