Hobbiból lett vállalkozás

Viawood TV kampány

Vállalkozásának alaptevékenységét nem tudja teljes mértékben digitalizálni Veres Ádám, hiszen fából és műgyantából állít elő egyedi bútorokat, tárgyakat. A Telekom tévékampányában szereplő Viawood vezetője azonban nagyon is tudatosan igyekszik kihasználni a digitális tér kínálta lehetőségeket.

„Némiképp a véletlennek is köszönhető, hogy belevágtam ebbe a vállalkozásba. Költöztem, és szükségem lett volna valami egyedi íróasztalra. Nem találtam megfelelőt, viszont az interneten láttam épp elég példát arra, hogy fa és műgyanta felhasználásával egészen különleges bútorok állíthatók elő. A famegmunkálással már régebb óta dolgozom, és hobbiszinten a gyantával is. Arra gondoltam, ezt én is meg tudom csinálni, és el is készítettem magamnak az íróasztalt. Annyira jól sikerült, hogy a barátoktól, aztán a barátok barátaitól és ismerőseitől is elkezdtek jönni az újabb és újabb megrendelések. Ebből született a Viawood”, mesél a kezdetekről Veres Ádám.

Az üzlet olyannyira beindult, hogy most már ketten csinálják a húgával, Brigittával, sőt, időnként Ádám párja is besegít. Amíg Ádám a műhelyben az újabb és újabb megrendeléseken dogozik, Brigi kezeli a Facebook-oldalt, fogadja a telefonon, e-mailen és Facebookon befutó rendeléseket, írja az árajánlatokat. Mi több, a kreatív munkából is kiveszi a részét. „Sokszor rájuk hagyom az újabb és újabb ötletek kiagyalását, én pedig legyártom, amit kitalálnak”, mondja a munkamegosztásról Ádám. De sokszor előfordul, hogy csak ránéznek egy tárgyra, és rögtön eszükbe jut: ez milyen jól mutatna egy asztalban vagy vágódeszkán.

Szinte bármit elkészítenek, amit a megrendelő kitalál. Volt már, hogy halaknak való etetőanyagot, csalit, etetőkosarat tettek a gyantába, úgy készült el a horgásznak szánt egyedi vágódeszka. Mindent azonban nem lehet: mondtak már le megrendelést, mert az ügyfél friss virágcsokrot szeretett volna a műgyantába, aminek szépsége viszont nem éli túl a kezelést. Ádám egyik kedvenc fája a fekete dió, sötét színe és szép erezete miatt. A másik a csomoros nyár, aminek nagyon szép göcsörtös a széle, ezt kiemelendő, általában átlátszó gyantát használnak hozzá.

Fát csiszolni és műgyantát önteni online nem lehet, de ettől még a Viawood igyekszik kihasználni a digitális technológiák kínálta lehetőségeket. Amikor például a megrendelő olyan színű gyantát szeretne, amely nem szerepel a palettájukon, az előre megbeszélt időpontban videochaten felhívják őt a műhelyből, és élő adásban keverik ki a kívánt színt – addig adják a pigmenteket a mixhez, míg a vevő azt nem mondja, hogy jó.

Mindenképpen terveznek saját Youtube-csatornát indítani, hiszen a hasonló jellegű külföldi csatornák óriási népszerűségnek örvendenek, és rendkívüli mértékben meg tudják dobni a vállalkozás ismertségét. Ádám szerint a kívánatos végeredmény eléréséhez egyelőre nem adottak a technikai feltételek (be kellene szerezni egy komoly kamerát), és annyi a munka, hogy a videók elkészítése, vágása most nem fér bele.

Közelebbi fejlesztés lesz, hogy a weboldalukon megteremtik a termékkonfiguráció és online megrendelés lehetőségét. „Feltöltjük a mintadarab fényképét, a vevő pedig kiválaszthatja az asztal méretét, a gyanta színét, hogy milyen lábakat szeretne, és így tovább. Kialakítja a neki tetsző darabot, megrendeli, mi pedig legyártjuk neki”, mesél az elképzelésről Ádám.

A Telekom pályázatára egy ismerősük hívta fel a figyelmüket. Amúgy is elkészültek egy nagyobb asztallal, ami tökéletes háttérnek ígérkezett, hát úgy gondolták, megpróbálják. „A szöveget jórészt Brigi írta, de én is hozzátettem a magamét. Egypárszor neki kellett futni a felvételnek, mert volt, hogy én bakiztam, máskor meg mentőautó vagy kutyaugatás hallatszott bele. De összességében egy-két óra alatt megvoltunk, és mi lepődtünk meg a legjobban, hogy bekerültünk a kiválasztottak közé. Amióta mennek a spotok a tévében, sokkal több megkeresést kapunk, többen nézik a Facebook-oldalunkat, és szaporodnak a lájkok is”, összegzi a kampány hatását az ötletgazda.

Határozott elképzelései vannak a vállalkozás továbbfejlesztéséről is. Egyrészt belevág nagyobb bútorok, berendezési tárgyak (szekrények, konyha- és mosdópultok, bejárati ajtók) gyártásába, másrészt beszerez egy CNC marógépet, amellyel bármilyen mintát, akár egy logót is bele tudnak marni a munkadarabba. A tevékenységet pedig workshopok szervezésével bővítik, ahol az érdeklődők egy-két nap alatt megismerkedhetnek a fogásokkal, elkészíthetik az első munkarabot, és ha megtetszett nekik, később akár maga is gyárthat hasonlókat.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!