Google Cégem kezdeti lépések: légy látható, elérhető és hiteles vállalkozásoddal!

A Google Cégem ingyenes eszköz segítségével minden fontos információt megtalálhatnak vállalkozásunkról egy helyen. Hasznos tippek arra, hogyan tehetjük igazán elérhetővé magunkat. Ma már nem elég a Google Keresőben vagy a Google Térképen cégünk nevével jelen lenni. Vásárlóink, ügyfeleink arra is kíváncsiak, mikor vagyunk nyitva, hogyan léphetnek velünk kapcsolatba, hogyan juthatnak el hozzánk a leggyorsabban. Vásárlói döntéseikben nagy szerepet játszhat, hogy a lefontosabb adatok mellett milyen képeket, milyen véleményeket találnak vállalkozásunkról.

A Helló Biznisz szakértői sorozatában újabb Google eszközt mutatunk be nektek. Balog Gábor, a Grow with Google program szervezőjének előadásából megtudhatjátok, hogy a Google My Business, azaz a Google Cégem ingyenes eszközének segítségével hogyan találhatnak rátok ügyfeleitek, vásárlóitok a leggyorsabban, a leghatékonyabb módon. Az applikáció segítségével hitelesebb és közvetlenebb kapcsolatot alakíthattok ki meglévő és potenciális vásárlóitokkal.

Legyen ez az „ütőkártyád”!

A Google Cégem segítségével hozzáadhatjátok vállalkozásotok adatait a Google Keresőhöz és a Google Térképhez. Az így létrehozott információs doboz a képernyő jobb oldalán minden olyan Google keresésnél megjelenik, amelyeket vállalkozásotokra, terméketekre, szolgáltatásotokra indítottak. Akkor jelenhetünk meg ezen a kis kártyán, ha a Google Cégem platformon regisztráljuk magunkat, és kitöltjük az adatlapot a legfontosabb információkkal. Ha a Google Térképen keresi valaki vállalkozásunkat, a cég „piros nyilára” kattintva szintén látható lesz a képernyőn az információs doboz. A tájékoztató adatokkal és az eszköz által kínált interaktív lehetőségekkel közelebb kerülhetünk a felhasználókhoz, ügyfeleinkhez, ők pedig megbizonyosodhatnak arról, hogy létezünk, elérhetők, informatívak és megbízhatók vagyunk!

„Nyitva vannak?”

„A felhasználók, a termékek, szolgáltatások után keresők többsége arra kíváncsi, hogy éppen nyitva van-e az adott bolt, vagy éppen mikor fog zárni. Ez a mostani időszakban még fontosabb. Ha éppen egy olyan helyzetben vagyunk, hogy nincs is nyitva az a bolt, az az iroda, ami hozzánk tartozik, akkor tájékoztassunk arról, hogy hol, mikor, miként érhetnek el minket, termékeinket, szolgáltatásainkat.” – hívja fel a figyelmet az egyik leglényegesebb információ közzétételének fontosságára Balog Gábor.

Sdsw
„De merre induljak?”

A nyitvatartási idő mellett ma ugyanolyan fontos, hogy helyileg is könnyen ránk találjanak, és a lehető leggyorsabban eljussanak hozzánk. Ehhez a Google Cégem adatlapján gyorslinket tudunk megjelentetni, amelyre rákattintva a rendszer azonnal útvonaltervezést tud a térképen keresztül elindítani. Szintén fontos, hogy az adatlapon ott legyen cégünk telefonszáma, és látható legyen weboldalunk címe is, amelyre egy kattintással átmehetnek az érdeklődők. A Google Cégem által szerkesztett adatlap bármilyen eszközről (asztali gép, laptop, tablet, mobiltelefon) elérhető. Az érdeklődők mindenhol ugyanazokat az információkat láthatják, amelyeket feltöltöttünk az adatlapra.

Egy kép ezer szó…

Az adatlapon közzétehetsz fényképeket, amelyek nem csak, hogy bemutathatják szolgáltatásaidat, tevékenységeidet, de jóval több érdeklődőt is bevonzhatnak. A Google adatai szerint azokhoz a vállalkozásokhoz, amelyek fotókat adnak hozzá profiljukhoz, 42%-kal több útvonaltervezési kérelem érkezik a Google Térképen, és 35%-kal több kattintás érkezik webhelyükre.

„Használjuk ki maximálisan a fotófeltöltések lehetőségét! Választhatunk belső, külső, vagy 360 fokos felvételeket. Ezek főleg a turisztikai szektorban jelenthetnek még több érdeklődőt. Arra is van lehetőség, hogy maguk a felhasználók is töltsenek fel képeket.” – folytatja előadását a szakértő.

Kommunikálj vele!

Kommunikációra is lehet, sőt ajánlott használni a Google Cégemet. Érdemes egy rövidebb, egyedi nevet kitalálni, amelyet könnyebb megjegyezni az ügyfeleknek.Az érdeklődők közvetlenül a profilodból igényelhetnek szolgáltatásokat, termékeket. Ha ezen a felületen válaszolsz kérdéseikre, közvetlenebb kapcsolatot alakíthatsz ki velük, könnyebb lehet veled üzletelni, a forgalmad is növekedhet.

Wdew
Regisztráció, igazolás, biztonság

Sokszor olyan észrevételek jöhetnek, amelyek a vállalkozás alapvető működéséhez kapcsolódnak. Megtörténhet, hogy az adott cég nem azon a címen van a valóságban, amely az adatlapon szerepel, vagy nem stimmel a telefonszáma, a nyitvatartási ideje. Ezekre mindenképpen reagálnunk kell, mert előfordulhat, hogy a rendszer a sok ilyen jellegű észrevétel miatt át is írja az adatokat. Ha valaki egy nem ellenőrözött, hitelesített fiókban nem tud erre válaszolni, akkor módosítani sem tudja az adatlapját. A Google felé igazolnunk kell, hogy mi vagyunk a cégtulajdonosok, így kaphatunk engedélyt arra, hogy a Google Cégem profilunkat kezeljük. Ez a biztonság miatt is fontos, nehogy más személyek hozzák létre a hivatalos profilt. A legtöbb vállalkozás esetén a Google postai levelezőlapot küld, véletlenszerűen előfordul, hogy telefonon vagy SMS-ben lehet igazolni a tulajdonjogot. Az abban küldött egyedi ellenőrző kód beírásával bizonyíthatjuk, hogy a vállalkozás valóban a megadott címen működik. A regisztrációval, a vállalkozás igazolásával kapcsolatban további részletes információkat találhattok itt.

Hitelességed érdekében válaszolj a véleményekre!

A Google felmérése szerint a véleményekre válaszoló cégeket a fogyasztók 1,7-szer megbízhatóbbnak tartják, mint a véleményekre nem reagálókat.

„Ne hagyjuk a levegőbe lógni ezeket az értékeléseket, mert nagyon fontosak minden szempontból. Azzal, ha választ adunk egy felvetésre, problémára, észrevételre, tulajdonképpen már a következő ügyfelekhez, a következő felhasználókhoz is szólunk. Láthatják, hogy mennyire törődünk velük.” – emeli ki a véleményekre küldendő válaszok fontosságát a Grow with Google szakértője.

As

Sokan joggal tartanak attól, hogy a negatív véleményekre szintén reagálni kell.

„Negatív véleményre nyugodtan, tárgyilagosan kell válaszolni, próbáljuk a személyeskedést elkerülni. Ha igaza van az ügyfélnek, ismerjük el az igazát, vagy a hibánkat, és biztosítsuk arról, hogy legközelebb jobban odafigyelünk.” – bátorítja Balog Gábor azokat, akik ódzkodnak a kellemetlen, ám szükséges válaszoktól.

Az érdeklődők többsége az egy- és ötcsillagos értékelésekre adott válaszokat fogja megnézni. Azzal, hogy a negatív véleményekre is válaszolunk, erősíthetjük ügyfeleink bizalmát. De azzal is közelebb kerülhetünk hozzájuk, ha megköszönjük vásárlóink jó értékeléseit. Amikor egy olyan véleményt kapunk, ami nem felel meg a valóságnak, arra is nyugodtan, tárgyilagosan reagáljunk.

Számolj be újdonságaidról!

Legfontosabb adataitok, vizuális megjelenésetek, valamint értékeléseitek mellett rövid bejegyzésekben megoszthatjátok, hogy egy aktuális héten milyen készletetek van, milyen akciókkal, kuponokkal készültök, és hogyan használhatják ki azokat ügyfeleitek.

„Hosszú blogok írására nem ez a felület való, de egy képpel, néhány mondattal mindenképpen el lehet mondani azt, hogy éppen mivel foglalkoztok, mi a legfontosabb ebben az időszakban számotokra.” – hívja fel a figyelmet a rövid bejegyzések hasznosságára a szakértő.

Mérj, tanulj, tervezz tovább!

Sikeres regisztrációval és hitelességünk igazolásával, ellenőrzött felhasználóként hozzáférhetünk a statisztikai adatainkhoz is. Fontos, hogy lássuk, mi történik azzal az adatlappal, amit elkészítettünk, és amelyet a felhasználók folyamatosan használnak is.

„Itt látni fogjátok azt, hogy milyen időpontokban használták a „telefon ikont”, hogy felhívjanak titeket, mikor használták a weboldal linket, vagy hányszor kattintottak a „weboldal ikonra”. Azt is megtudhatjátok, honnan indítják el az útvonaltervezést azok a vásárlók, akik hozzátok személyesen is el szeretnének jutni, hogy honnan indulnak, mekkora utat tesznek meg.” – erősíti meg Balog Gábor azt, hogy ezek az adatok valóban jelentős mértékben segíthetnek minket abban, hogy könnyebben eldöntsük, milyen csatornákon érdemes kapcsolatba lépni ügyfeleinkkel, hogyan tudjuk őket még gyorsabban, hatékonyabban kiszolgálni.

Dw
5+1 tipp arra, hogyan lehetsz látható, elérhető és megbízható Google Cégem segítségével

• A regisztrációnál add meg pontos címedet (üzlet vagy iroda cím, telephely), telefonszámodat, webhelyed címét, nyitvatartásodat, tölts fel képeket, hogy minél több információt kaphasson a felhasználó.

• Tölts fel fényképeket, amelyek bemutathatják szolgáltatásaidat, tevékenységeidet! Ha fotókat adsz hozzá profilodhoz, akkor több útvonaltervezési kérelem érkezhet hozzád a Google Térképen, és több kattintást érhetsz el webhelyeden.

• Ha ezen a felületen válaszolsz ügyfeleid kérdéseikre, közvetlenebb kapcsolatot alakíthatsz ki velük. Tudasd ajánlataidat közvetlenül a követőiddel, ezzel kifejezheted, hogy nagyra értékeled hűségüket. Érdemes egy rövidebb, egyedi nevet kitalálni, amelyet könnyebb megjegyezhetnek.

• Nyerd el az ügyfelek bizalmát azzal, hogy válaszolsz a véleményekre!  A véleményekre reagáló cégeket a fogyasztók sokkal megbízhatóbbnak tartják.

• Számolj be újdonságaidról! Készíts rövid bejegyzéseket aktuális híreidről, új termékeidről, akcióidról, tevékenységeidről! Ezek megosztásával még aktívabb lehet kommunikációd ügyfeleid felé.

+1 A statisztikai adatokból fontos információkat kaphatsz arról, milyen online, vagy offline kommunikációs eszközökkel kerülhetsz közelebb ügyfeleidhez, hogyan tudod őket még gyorsabban, hatékonyabban kiszolgálni.

Szerző:
Melczer Zsolt – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.