A csábító árak titka

Olvasási idő 4 perc
Telekom Hello Biznisz Pricing1 A Csabito Arak Titka 1

A csábító ár nem feltétlenül akciós. Vállalkozóként tudjuk, bármilyen portékáról is legyen szó, hogy sok vevő elsőként az árat kérdezi meg, csak utána érdeklődik a részletek felől. Ez lehet áldás is, nem csak átok.

Egy jól csengő árral ugyanis felkelhetjük az érdeklődést, könnyebben beterelhetjük üzletünkbe a vásárlókat és máris van alkalmunk elmesélni nekik, miért is érdemes a mi vállalkozásunkat használni máskor is.   

Az ember agyában a fájdalommal megegyező hatásokat vált ki a fizetés metódusa. A modern agykutatás eredményeinek hála a kutatók mára pontosan tudják, hogy mikor mi zajlik le a vásárlók agyában. Ez azért fontos, mert a kutatók szerint a gondolatok és érzések legalább 95%-a tudatalattiból származik, ami jó hír, mert azt jelzi, hogy a vállalkozásunk, így az áraink is hatékonyan tudnak az érzelmeinkre hatni.

Mire jó az ár?

Az ár ugyanis egyszerre pénzügyi-ügyviteli és marketingeszköz. Egy jól beárazott termékkel vagy szolgáltatással vagy egy csomagajánlattal érdeklődő ügyfelek tömegének lehet a figyelmét magunkra fordítani és ha ez megtörtént, már csak a meggyőzés van hátra.

A drága jobb? Bár van olyan eset, amikor a magasabb ár nem jelent feltétlen jobb minőséget is egyben, a vásárlók többsége mégis úgy gondolja, hogy ami többe kerül, az jobb is. Tehát időnként érdemes lehet az árversenyben való folyamatos versengés helyett magasabb árakkal operálni, csak vigyázni kell: az ár ne legyen riasztó a célcsoportunk számára! Még akkor sem, ha sokan az árak segítségével igyekeznek megválogatni az ügyfélkörüket.

Az ár akkor igazán csábító, ha azt üzenjük vele, hogy többet kap a pénzéért, tehát magasabb ár-érték arányt kínálunk, mint az alacsony árú versenytársaink, vagy éppen kivételes lehetőséggel élhet.

Mire figyeljünk a hatékonyabb árazás érdekében? 

Árazás-kutatás

Az árazás szempontjából, főleg, ha új terméket vezetünk be a piacra, nagyon fontos a kutatás. A vásárlói magatartás jól mérhető, kutatható, így könnyen szondázható, ki mennyit hajlandó fizetni egy adott termék vagy szolgáltatás iránt. Ez esetben fontos az átgondoltság. Ha például egy tinédzsereknek szánt cipőről van szó, akkor a tinik és a szüleik érzülete is fontos. Egy új sportfelszerelés árát viszont hiába szondázzuk nyugdíjas vásárlóink között.

Az árat alapvetően befolyásolják a költségek, de kínálhatsz valamit költségszint alatt, ha tudod, hogy annak az ügyfélkörnek olyan dolgokat is el tudsz majd adni, amivel vissza tudod hozni a kiesett profitot.

Konstrukciók

Sokszor nem maga az ár, hanem egy konstrukció tud igazán vonzó lenni. Manapság sokan egyszeri pénz helyett havidíjat szednek – például a gumis így árazza be a téli tárolást. Elég azt mondania, hogy hat hónapból csak négyet kell kifizetni, sok ügyfél máris értékeli a konstrukciót és azonnal lecsap a lehetőségre. 

Bűvös csomagok

Ha több terméket – amelyeket a vásárlók gyakran vásárolnak együtt – csomagként, egy áron kínálunk, akkor a kutatások eredménye szerint az agyunk nem azonosítja a csomagban lévő egyes termékek árát, így nehezebben ítéli meg, hogy azok egyenként megérik-e az árukat. Ez kellemesebbé teszi a döntést. Olyan ez, mint egy autó árlistáján az extrákat böngészni. A téli csomag elemenként biztosan többe kerülne, na de, mikor számoltad ki utoljára tételenként?

Mindent fedezzen!

Nagyon bosszantó, ha apró tételek nincsenek benne az árban. Például, ha egy fogorvosnál a gyökérkezelés árába nincs beszámítva a fertőtlenítő gyógyszer ára. Különösen akkor bosszantó ez, ha filléres tételekről van szó. Ha valaki százezreket hagy ott egy magánklinikán, de a parkolásért még lehúznak róla pár száz forintot, sokkal zavaróbb lehet, mint a kezelés magas ára.

Részletfizetős

Ha van részletfizetési lehetőség, kommunikáljuk az árat részletekben. Sokan napi díjra bontják le a forgalmukat, például azt mondják, hogy komplex irodai biztonságot kapsz naponta egy kávé áráért.

Személyre szabott

A személyre szabott árajánlatok is készülhetnek listaár alapján, mégis sok ember örül neki, ha úgy érzi, vele külön foglalkoznak. Ilyenkor kerülhetnek az ajánlatba ingyenes hónapok, vagy épp a pénzvisszafizetési garancia, ha nem tetszik az adott termék. Hitelessé teszi az árat, ha levezetjük, hogy milyen költségelemeket tartalmaz, miért annyi, amennyi. Látni fogja az ügyfél, hogy nem a hasunkra ütöttünk.

Kíváncsi vagy pár gyakorlati tippre a témában? Nézd meg videónkat az árazás és termék kapcsolatáról! Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!