Akvarellfestés digitális térben: hogyan lesznek a merész álmokból vállalkozói célok?

Olvasási idő 4 perc
Szandavari Emese

Művészeti háttérrel, inspirációra és alkotásra épülő foglalkozásokat talált ki az Art’Em Studio vezetőjeként Szandavári Emese. Azt csinálja, amit szeret, és azt érzékeli, hogy a munkájával másokat is gazdagít. Hogy igazán tökéletesnek érezze a helyzetet, ahhoz már csak az hiányzik, hogy a vállalkozói szemléletet is jobban magáévá tegye. Mint a Hello Biznisz és a Neosys közös pályázatának egyik nyertese most lehetősége lesz a Neosys coaching folyamatában részt venni. Mi a vállalkozásának motorja? Miért érzi azt, hogy még valami hiányzik belőle? Miben szeretne fejlődni? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ.

Szandavári Emese különös dolgot álmodott meg: gyerekeknek és felnőtteknek segít elmerülni az alkotás áramlásában, ezáltal fejleszteni készségeiket és egyben élményt szerezni nekik. Hogy épp művészi alkotómunkára építette fel kurzusait, nem véletlen: az egri Eszterházy Károly Egyetemen végzett, akkor még a ceruza, a tus, a szén, vagy épp a kréta voltak a kedvenc kifejező eszközei. Húsz év is eltelt, mire az akvarell szerelmese lett – mostanra az jelent számára leginkább örömet, ha mást is megfertőzhet az akvarell szeretetével.

„Azt gondolom, szakmailag már elértem egy magas szintet, viszont üzletileg nagyon gyengén állok. Sokat kell még tanulnom az üzleti gondolkodásról. Ebben szeretnék fejlődni, megtalálni az utakat és lehetőségeket ahhoz, hogy a tudásom minél többekhez eljusson. Ezért is jelentkeztem a pályázatra” – meséli Emese.

A Hello Biznisz és a Neosys a Hello Biznisz Klub tagjai körében hirdetett pályázatot, az öt kiválasztott nyertes egy 20 órás coachingfolyamatban vehet részt. Emese pályázott, nyert és most kíváncsian várja, mire jutnak majd együtt a Neosys-szel.

Vállalkozása, az Art’Em Studio, elég különleges profillal rendelkezik. Nehezen húzható rá bármilyen sablon, sokkal inkább egyedi módon kell megtalálni a kulcsot a piacképességéhez. Ehhez pedig jól jön a segítség, hiszen Emese sokkal inkább az alkotó közegben mozog otthonosan, mint a vállalkozói világban. „Közoktatásban, múzeumi gyerekfoglalkozásokon szereztem először tapasztalatokat, akkor alakult ki bennem egy komplex, tevékenységen és interaktivitáson alapuló szemléletmód, ami nem tartja ördögtől valónak a digitális eszközök használatát sem, sőt, ezek remekül kiegészítik a hagyományos módszereket. Az inspirációra, a kíváncsiság felkeltésére, a kutató-felfedező attitűd kialakítására építek elsősorban” – összegzi Emese, mi is vállalkozása fő erőssége.

Művészeti foglalkozásain leginkább a támogató légkör kialakítására törekszik. Azt vallja, ezen áll vagy bukik a szakmai munka sikere is. Kialakított egy kreatív nyelvtan, szövegértés, tanulástechnika kurzust is, ahol a gyerekeket az aktuális tanulnivaló hatékony feldolgozásában segíti. Megpróbálja velük megkeresni azt a szövegértési és tanulási technikát, amely legjobban illeszkedik a gyermek személyiségéhez.

Kurzusok, foglalkozások, gyerektáborok – csupa olyan esemény, ami igényli a személyes jelenlétet. Járványhelyzetben ezekkel sajnos nem számolhatunk, de Emese nem esett kétségbe, digitalizálta foglalkozásait. Nem tud ugyanolyan élményt adni a gyerekeknek, mint személyesen, mert a kicsiknek különösen fontos a testi közelség, akár egy ölelés – ez neki is hiányzik. De felismerte, hogy az online térben is remekül fejleszthetők készségek, így olyan előnyöket is hoz ez az átállás, amik a személyes találkozóknál nem biztos, hogy tetten érhetők.

„Egy online foglalkozáson nem tudok segíteni megtartani a ragasztószalagot, vagy gyorsan feltörölni a kiborult vízfestéket, ezeket a gyerekeknek kell megoldaniuk. Az első meglepődés után rendszerint remekül meg is oldják, sőt, már az előkészület során úgy gondolkodnak és rendezik be a kis területüket, hogy ezekre az eshetőségekre odafigyelnek. De jobban kell figyelniük az egyes lépésekre is, folyamatosan fel-fel kell pillantaniuk a papírról a monitorra. Ez fokozottabb koncentrációt kíván, el is fáradnak, de fejlődik a fókuszált figyelmük. Tőlem pedig tudatosabb jelenlétet követel meg az online foglalkozás, mert nem látom, hogy éppen mit csinálnak a gyerekek, hol folyik el a festék, hol kalandozik el a figyelmük. Jobban kell koncentrálnom arra, hogy hogyan fejezem ki magam, hiszen nem tudok mindent pontosan megmutatni. Ez engem is fejleszt, és ezt nagyon élvezem.”

Emese kütyümániásnak mondja magát, lenyűgözik az innovációk, a grafikus programok lehetőségei, ezért viszonylag könnyen megbarátkozott az online térbe vonulással. Most az a feladat vár rá, hogy a vállalkozói szemléletmóddal is megbarátkozzon.

„Szeretném, hogy legyen egy világos, az én lelki alkatomra, személyiségemre szabott, üzletileg kiválóan működő rendszerem, amiben én is remekül érzem magam, a hozzám fordulók pedig még remekebbül. Szeretném kihozni a maximumot a tehetségemből, szaktudásomból úgy, hogy másokat gazdagíthatok” – fogalmazza meg Emese, mit is akar elérni a coaching folyamattal.

Ha a távlati célok kerülnek szóba, előtör belőle a művészlélek: „Inkább álmaim vannak, mint céljaim. Szeretném azt megtanulni, hogy amiket elképzelek, már ne csak álmok legyenek, hanem nagyon is megvalósítható célok.”

Néhány hét, és kiderül, hol tart az álmok célokká alakításában.

Ganzler Orsolya

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!