Bár mindig nehéz feladat jóslatokba bocsátkozni, azonban most már egy jó pár éve azonos trendek és megoldások keringenek a piacon, csak a hangsúlyok tolódnak el közöttük. Ahogy a 2023 egy elég intenzív és változatos év volt, úgy a 2024 sem ígérkezik unalmasnak. Az izgalmak az AI és a gépi tanulás körül fokozódnak, a fogyasztói elvárások és a MarTech megoldások pedig tovább növekednek.
A VidenGlobe jelentése szerint “A 2024-es év … olyan lehetőségeket és kihívásokat tartogat, amilyeneket még soha nem láttunk”. Más szavakkal, a vállalkozásunk működtetése ma már azt is jelenti, hogy meg kell értenünk és folyamatosan fejlődnünk abban, hogy az innovatív stratégiák hogyan szolgálhatják a vállalat érdekeit.
Összeszedtem #7 tippet, hogy milyen trendek fogják uralni a digitális marketinget és főleg a social média csatornákat 2024-ben:
#1 | A videós tartalmak és hirdetések továbbra is tarolnak
Ugyan a videó marketing nem új keletű, dominanciáját az olyan rendszerek, mint a TikTok, a YouTube Shorts és a hasonló rövid formátumú videó platformok térhódítása tovább fokozta. A márkák már nemcsak reklámokra, hanem történetmesélésre, termékbemutatókra, sőt, még a vásárlók beszámolóinak bemutatására is a rövid formátumú videókat használnak. Ráadásul a marketingesek is elismerik, hogy a videótartalmak a médiaformátumok közül az egyik legmagasabb megtérüléssel működnek.
Ebben az évben a videó gyártási lendület csak tovább fokozódik, ahogy a főbb közösségi média platformok, mint a Facebook, az Instagram és a LinkedIn is fejleszti videós képességeiket, hogy felzárkózzanak a TikTok növekvő népszerűségéhez és az új trendekhez.
Pro tipp: Fektess be a jó minőségű videó készítésbe, és fontold meg az influencerekkel való együttműködést, hogy olyan magával ragadó videós tartalmakat hozz létre, ami rezonál a célközönségedre.
#2 | Hibrid tartalomgyártás – a mesterséges intelligencia felemelkedése
2024-ben a folyamat és feladat automatizálás új szintjeinek leszünk tanúi. Az egyik ilyen feladat a tartalomgyártás, ahol a mesterséges intelligencia és az emberi kreativitás összehangolása fog teret nyerni.
A hibrid tartalom olyan előnyökkel jár, mint a gyorsabb tartalomgyártás, a személyre szabott tartalom verziók és az egységes minőség. A Botco.ai által készített riportból kiderül, hogy a B2B és B2C marketingvezetők 73%-a már használja a generatív AI-t szöveg, kép, videó vagy egyéb tartalom létrehozásának segítésére.
Pro tipp: Mélyedj el az AI megoldásokban, hogy hatékonyan tudd használni például a ChatGPT-t szövegírásra is. A mesterséges intelligencia skálázhatóságának és az emberi finomhangolás keveréke rengeteg lehetőséget tartogat a márkák számára.
#3 | Őszinte marketing és a hitelesség
A TikTok és a BeReal platformok népszerűsége pontosan azt mutatja, hogy a szűrőmentes tartalom és a valós, átélhető helyzetek és személyiségek iránti egyre növekszik az igény. A valóság hiteles bemutatása, mint trend, lassan elsőbbséget élvez a hagyományos, szűrt “insta” tartalmakkal szemben.
A közösségi média felhasználók több mint fele, különösen a fiatalabb közönség, támogatja az “üzleti aktivizmus” trendjét, és szeretné, ha a márkák aktívan részt vennének és kommunikálnának “nehéz” témákban is.
Pro tipp: Határozz meg egy olyan ügyet vagy értéket, amely összhangban van a márkáddal, és építsd be azokat a közösségi média stratégiádba. Legyél őszinte az üzeneteiben és a tetteiben egyaránt.
#4 | Különböző platformok különböző célközönségeknek
A generációkra jellemző közösségi média preferenciák megértése kulcsfontosságú lesz. A TikTok a Z generáció piacát fogja uralni, míg az ezredforduló környékén születetteket hatékonyabban lehet elérni az Instagram és a Facebook kombinációjával.
A TikTok különösen nagy növekedést mutat: az előrejelzések szerint 2024-re körülbelül 11 milliárd dollárnyi amerikai reklámbevételt fog termelni, és ezzel megelőzi a YouTube-ot is. Más platformok pedig folyamatosan azon vannak, hogy lépést tartsanak ezzel. Mindegyikük arra törekszik, hogy elérje azt a sztenderdet, amit a TikTok behozott. Ezt azonban nem kell minden célcsoportban egyenlő arányban követniük!
Pro tipp: Lépj arrébb, Facebook! A LinkedIn gyorsan a B2B marketing fókusz pontjává vált. Ha igazán hatékony elérést és közösséget akarsz építeni, üzleti fókusszal, akkor jövőre már nem hagyhatod ki a stratégiádból a LinkedInt!
#5 | Mikro- és nano influencerek – mind influenszerek vagyunk
A kisebb követőbázisú profilok gyakran magasabb elkötelezettségi arányt eredményeznek. A mikro- és nano influencerek jellemzően hitelesebb interakciókat folytatnak a követőikkel. Ezek az influencerek ráadásul sokszor szakértői vagy rajongói egy adott területnek, így ideálisak a réspiacok megcélzására. Ráadásul ezen profilok jóval költséghatékonyabbak, mint makro és celeb “társaik”.
Pro tipp: Keresd meg a szakterületeden releváns mikro- és nano influenszereket, és működj együtt velük termékeid/ szolgáltatásaid népszerűsítésében vagy tartalomgyártásban.
#6 | Felhasználók által generált tartalom
A User Generated Content, azaz a Felhasználók Által Generált tartalom az egyik legszemélyesebb kapcsolódás a márka és a követői/vásárlói között. Az olyan márkák, mint a LEGO, a Starbucks és a GoPro mesterien használják ki az UGC-t, kampányok, versenyek és közösségi szerepvállalás révén az ügyfeleket tartalomkészítőkké változtatják, ezáltal erősítve többek közt a márkahűségüket és növelve a tartalmaik elérését.
Az egyik jó módszer lehet a vélemények és ajánlások megjelenítése. Kérjük meg az ügyfeleket, hogy adjanak visszajelzéseket, amelyeket akár olyan fényképekkel és videókkal is kiegészíthetnek, amik a termékeinket/ szolgáltatásainkat mutatják be működés közben. Ehhez természetesen kapcsolhatunk ösztönzőket is, például kedvezményeket, exkluzív hozzáférést vagy apróbb ajándékokat.
Pro tipp: Versenyek és kihívások: Rendezz UGC-versenyeket vagy kihívásokat csábító nyereményekkel. Ösztönözd a résztvevőket, hogy egy adott hashtaget használjanak a tartalmuk megosztásakor.
#7 | SEO a közösségi médiában
A Z generáció nagy része számára már a TikTok az első számú keresőmotor. (!) Mi a vonzereje a közösségi médiának a keresés szempontjából? A gyorsaság és a minőség. A jó SEO (Search Engine Optimisation, azaz Kereső Optimalizálás) tehát nagy szerepet fog játszani a posztok viralitási mutatójában. A következő népszerű poszt, ami a “Neked” fülön megjelenik, nem a hashtagek miatt lesz ott, hanem a megfelelő kulcsszavak miatt.
A Hootsuite kutatása szerint a következetesen SEO-ra támaszkodó közösségi média posztoknak sikerül magasabb elkötelezettségi rátát elérniük (30%-os növekedés).
Pro tipp: A kulcsszókutatást és használatot terjeszd ki a weboldalad mellett a közösségi média tartalmaidra is! Következetesen használj szavakat és kifejezéseket, amelyek a márkádhoz kapcsolódnak, vagy népszerűek a célcsoportodban.
Kulcs mozzanatok
Ezen tippek mellett 2024-ben várhatóan a célzott hirdetések is tovább fejlődnek és változnak. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás fokozott alkalmazása, a videó és az interaktív hirdetések növekvő szerepe, valamint az új hirdetési csatornák kihasználása mind meghatározzák majd a jövőben a reklámkampányok sikerét.
A marketingeseknek emellett figyelemmel kell kísérniük a fogyasztói magatartás változását, mivel a fogyasztók igényesebbek lesznek a reklámok minőségét és milyenségét illetően. A felhasználói élmény fokozása egyre fontosabb tényező lesz a sikeres kampányok szempontjából.
Azok a vállalkozók és marketingesek, akik szemmel tartják az új trendeket és alkalmazkodnak hozzájuk, több lehetőségük lesz a sikeres kampányokra és versenyképességük növelésére. Ami lássuk be, egyre inkább szükséges a gazdasági környezetet és a piaci mozgásokat figyelembe véve.
Felhasznált források és további trend tippek:
- https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/social-media-trends-for-2024/
- https://webshippy.com/blog/a-7-legfontosabb-e-kereskedelmi-trend-2024-ben/
- https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-emea/consumer-insights/consumer-trends/digital-marketing-trends-2024/
- https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/digital-strategy-development/digital-marketing-trends-2024/
Szerző:
Szabó Edit Ditte – Telekom Hello Biznisz szakértő
Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!
Átlag értékelés 2.2 / 5. Összes értékelés: 13
Legyél te az első, aki értékeli a cikket!